Bonenreservoir Mazzer Kony

Gebruikersavatar
Artep
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 06 dec 2017, 08:46
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Bonenreservoir Mazzer Kony

Berichtdoor Artep » zo 25 jul 2021, 11:45

Hoe is het nou afgelopen?

Ik heb ooit een aankoop gedaan via een nepwebsite, merkte pas achteraf, na het lezen van artikelen over oplichting, dat de boel niet klopte.
Via de creditcard company was ik verzekerd voor zulke oplichting, maar ik moest wel bewijzen aanvoeren van mailcontact met de verkoper, dat ik er alles aangedaan had om de zaak onderling op te lossen.
Een andere keer had ik iets via MP gekocht wat bij ontvangst een deuk bleek te hebben, niet vermeld, en niet gefotografeerd door de verkoper, en het apparaat deed het ook niet. MP geeft niet zomaar contact gegevens van leden aan jou, dus op welke manier kan je je recht halen? Zeker als het gaat om particuliere verkoop, dan heb je ook minder rechten.
Je hebt als koper altijd de plicht je vooraf te informeren, zoals eerder gezegd in dit topic.
https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... rktplaats/
Maar ik gok erop dat je dit allemaal wel weet.
Als je achteraf gaat aanvoeren dat de advertentie verkeerde foto's liet zien, dan geef je ook toe dat je geen moeite hebt gedaan je te informeren naar de tegenstrijdigheden in de advertentie.
Van een particulier kan je ook niet verwachten dat deze het product in de omschrijving gaat leveren als hij die helemaal niet heeft. Het hoogste wat je kunt bereiken is dat de koop ontbonden wordt.
In MP advertenties staan vaak onjuiste productnamen of wordt een ander type vermeld. Dat is niets nieuws. De foto lijkt een echte foto, en geen gekopieerde productplaatje van het internet.
[*ik vind mijn Bezzera 07 lekker eigewijs]

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5628
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Bonenreservoir Mazzer Kony

Berichtdoor gilleko B. » ma 26 jul 2021, 16:35

Wanneer het om koopovereenkomsten gaat speelt enerzijds een rechercheplicht van de koper, anderzijds een mededelingsplicht van de verkoper een rol. Bij een juridisch conflict zal de rechter dit uiteindelijk meenemen in zijn of haar belangenafweging. Heeft een verkopende partij slechte bedoelingen dan geeft de inzet van een juridische procedure mogelijk ook geen vruchtbaar resultaat.

Bij tweede hands altijd erg oppassen tenzij je weet waar iets vandaan komt. Vaak zijn aanbiedingen te mooi om waar te zijn. Onlangs nog was dat het geval met een Etzmax molen MW op een Duitse site. Gewoon vandaan blijven.

Je houdt er zo'n rotgevoel aan over als je jezelf genaaid voelt.





Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

cron