Eureka Oro Mignon single dose

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Eureka Oro Mignon single dose

Berichtdoor fransg » di 25 mei 2021, 20:41

Ik denk dat die 'nieuwe maler' gewoon de XL is die ze een iets aangepast jasje en schoenen met hoge hakken hebben gegeven en wat hout omdat 'single dosing' kennelijk met "hout" wordt geassocieerd sinds de Niche die elementen toepaste.

Ik zou voor de aardigheid, om ook een beetje excentriek te doen, de XL zo kunnen laten kantelen dat het frontje met de bediening precies verticaal staat, maar echt nodig lijkt het me niet. Ik zou het alleen doen als Tije er zin in had én een idee had om het er gek en tegelijk mooi uit te laten zien.

Misschien zeg ik het wat gechargeerd als vermoeide oude man die denkt 'pff hebben ze wéér wat nieuws' terwijl men dacht alles nu wel te hebben gezien

;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Eureka Oro Mignon single dose

Berichtdoor bvds » wo 26 mei 2021, 08:08

Ik geef ze geen ongelijk. Als je met een kanteling de heel beperkte retentie van de XL nog verder kan reduceren en je de maler vervolgens met een klein hoppertje als SD kan verkopen why not? Wellicht hebben ze nog iets gedaan om er voor te zorgen dat de boontjes zonder gewicht van de volle hopper efficienter de maalkamer in gezogen worden. We zullen zien. En dat beetje hout is puur cosmetisch.

Kortom, ik ben fan van SD dus zou deze maler eerder kopen dan de XL. Echter als deze maler opeens een paar honderd euro duurder zou worden dan de XL liggen de kaarten anders.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Eureka Oro Mignon single dose

Berichtdoor fransg » wo 26 mei 2021, 09:45

Ik geef ze geen ongelijk. Als je met een kanteling de heel beperkte retentie van de XL nog verder kan reduceren en je de maler vervolgens met een klein hoppertje als SD kan verkopen why not? Wellicht hebben ze nog iets gedaan om er voor te zorgen dat de boontjes zonder gewicht van de volle hopper efficienter de maalkamer in gezogen worden. We zullen zien. En dat beetje hout is puur cosmetisch.

Kortom, ik ben fan van SD dus zou deze maler eerder kopen dan de XL. Echter als deze maler opeens een paar honderd euro duurder zou worden dan de XL liggen de kaarten anders.
Ik kan daar ook goed inkomen en ik ben over het algemeen ook wel voor 'gekkigheid' als het er leuk uitziet. Het hout mogen we dan wel weer houden wat mij betreft, ik bedoel dus ermee wegblijven van de maler.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Eureka Oro Mignon single dose

Berichtdoor bobbee » wo 26 mei 2021, 09:55

Hout weg, blaasbalg hopper erop.

(dan kun je die blaasbalg hopper namelijk stiekem ook gewoon op de XL gebruiken en ben je spekkoper)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Eckspresso
Berichten: 41
Lid geworden op: di 12 jan 2021, 16:14

Re: Eureka Oro Mignon single dose

Berichtdoor Eckspresso » do 27 mei 2021, 09:30

Bobbee, toevallig nog een blaasbalg hopper liggen??

Ben benieuwd of ze bij deze single dose versie dezelfde afstelling draaiknop heeft als de XL?
Of zullen ze daar een iets soepelere versie voor hebben ontwikkeld?


Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk


bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Eureka Oro Mignon single dose

Berichtdoor bvds » do 27 mei 2021, 20:18

Bobbee, toevallig nog een blaasbalg hopper liggen??

Ben benieuwd of ze bij deze single dose versie dezelfde afstelling draaiknop heeft als de XL?
Of zullen ze daar een iets soepelere versie voor hebben ontwikkeld?


Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk

Extra comfort knob?

Screenshot_20210527-201727_Facebook.jpg
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

B003
Berichten: 380
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 13:38

Re: Eureka Oro Mignon single dose

Berichtdoor B003 » do 27 mei 2021, 22:52

Ik ben hier ook erg benieuwd naar. Als de draaiknop 7 keer rond moet voor filtermaling naar espresso dan is dat niet handig lijkt mij.
Maar als het binnen 1 slag zit is de sweetspot weer heel klein.
Of ze moeten hier iets bijzonders op gevonden hebben...

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Eureka Oro Mignon single dose

Berichtdoor bobbee » do 27 mei 2021, 23:20

FB_IMG_1622100513260.jpg
:D
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Eckspresso
Berichten: 41
Lid geworden op: di 12 jan 2021, 16:14

Re: Eureka Oro Mignon single dose

Berichtdoor Eckspresso » vr 28 mei 2021, 17:40

Haha nice :)

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk


Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Eureka Oro Mignon single dose

Berichtdoor Keyser » di 22 jun 2021, 11:47

Was zojuist bij van Pommeren toen ik dit in mijn ooghoek zag:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Helaas nog niet te koop en ook niet duidelijk wanneer wel. Maar ziet er erg fraai uit. Denk zelfde knop als de XL op dit model.

Het houten plaatje onder de dosingcup zit met een magneet op zijn plek. De cup oogde wat klein. Niet uitgeprobeerd. Had ik wel moeten doenAfbeelding


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron