Mahlkönig K30 Vario

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: Mahlkönig K30 Vario

Berichtdoor Marc O. » di 27 jul 2021, 16:12

Yep, zijn nieuw en origineel, dus ga ze maar meteen bestellen.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: Mahlkönig K30 Vario

Berichtdoor Marc O. » zo 29 aug 2021, 13:16

Vandaag de bestelde schijven maar eens geplaatst, en dat lijkt geen overbodige luxe te zijn. De oude schijven waren niet heel scherp meer, het verschil met de nieuwe is duidelijk voelbaar. Plaatje erbij, ook al weet iedereen hoe maalschijven eruit zien:

Afbeelding

Een ander duidelijk verschil is de mate van klontering: Die is een stuk minder. Ik had al een tooltje gemaakt met een kurk en wat spelden om te kunnen roeren, maar dat lijkt ineens niet meer nodig te zijn (of gewoon mee doorgaan?). Overigens wel grappig dat dat roeren ook echt merkbaar is in het kopje.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Mahlkönig K30 Vario

Berichtdoor bobbee » zo 29 aug 2021, 13:20

Goed zo! En wat betreft dat tooltje, gewoon testen en proeven. Dat is de beste manier.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

CriMsoN81
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 04 jul 2021, 20:20

Re: Mahlkönig K30 Vario

Berichtdoor CriMsoN81 » do 09 sep 2021, 14:00

Leuk en goed bezig!

Ik heb onlangs een mini-kloppertje afgeknipt om zo'n doe-het-zelf WDT-tooltje te maken. Werkt wel lekker vind ik.

Je ziet het vooral in de doorloop als je een 'naked' portafilter hebt. Heb je die ook al gekocht en geprobeerd?

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Mahlkönig K30 Vario

Berichtdoor Pti » do 09 sep 2021, 14:06

Oei, je hoort die hele bus eigenlijk nooit uit de goudkleurige ring te schroeven bij deze malers maar het geheel los te schroeven.

Je moet dan het schroefdraad helemaal schoonmaken en ongelovelijk goed opletten dat je het geheel weer recht in elkaar draait anders is de kans op schade aan het schroefdraad heel erg groot! Het is alu met fijn draad en dus super gevoelig voor beschadigingen.

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: Mahlkönig K30 Vario

Berichtdoor Marc O. » ma 13 sep 2021, 09:40

Je ziet het vooral in de doorloop als je een 'naked' portafilter hebt. Heb je die ook al gekocht en geprobeerd?

Nee, die moet ik idd nog kopen. Ben ook wel benieuwd of dat wat er nu redelijk goed uitziet, dan nog steeds het geval is ;)


Oei, je hoort die hele bus eigenlijk nooit uit de goudkleurige ring te schroeven bij deze malers maar het geheel los te schroeven.

Je moet dan het schroefdraad helemaal schoonmaken en ongelovelijk goed opletten dat je het geheel weer recht in elkaar draait anders is de kans op schade aan het schroefdraad heel erg groot! Het is alu met fijn draad en dus super gevoelig voor beschadigingen.

Het hele apparaat was eigenlijk best redelijk vervuild van binnen, vandaar de keuze om ‘alles’ los te draaien. Was misschien niet echt nodig, maar het in elkaar zetten was met de nodige voorzichtigheid en geduld goed te doen (vond ik).
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Mahlkönig K30 Vario

Berichtdoor Pti » ma 13 sep 2021, 09:43

Ja tuurlijk als je de tijd neemt en alles netjes schoonmaakt komt het wel weer goed. Maar het is een vergissing die je "op locatie" niet even snel moet maken, dan ben je er ziek van.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Mahlkönig K30 Vario

Berichtdoor cremalover » vr 17 sep 2021, 10:57

Als singledoser zeer goed te gebruiken.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Mahlkönig K30 Vario

Berichtdoor fransg » vr 17 sep 2021, 11:04

En met één hand ook nog eens, dat is waarlijk single dosing avant la lettre

De grote machine mocht ook weer meedoen
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Mahlkönig K30 Vario

Berichtdoor cremalover » vr 17 sep 2021, 11:10

En met één hand ook nog eens, dat is waarlijk single dosing avant la lettre

De grote machine mocht ook weer meedoen
Idd.Zeer goede video weer.Heb een cursus video -editing gedaan in het buurthuis.Resultaten zijn gelijk zichtbaar Allemaal door vrijwilligers gegeven.Iedereen geeft les in iets waar die kijk op heeft.
Ik heb iemand geleerd hoe die zelf zijn gasleidingen en ketel in huis kan vervangen. Als kind van een jaar of 8 had ik een stoommachine gekregen. voor Sinterklaas.Fijn dat ik de destijds opgedane kennis 50 jaar later weer kan doorgeven.Maak je iemand blij mee.


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten