Fiorenzato malers

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Fiorenzato malers

Berichtdoor HanR » vr 27 aug 2021, 12:41

Mazzer heeft het lekker verwarrend gemaakt door beide varianten "mini" te noemen.
Die van Dirk-Jan heeft 58mm schijven.
Je zou natuurlijk 58mm SSP schijven in je molen kunnen zetten, maar een upgrade van de hele molen ligt meer voor de hand.

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk


jorgen83
Berichten: 101
Lid geworden op: di 14 apr 2009, 19:06

Re: Fiorenzato malers

Berichtdoor jorgen83 » vr 27 aug 2021, 12:54

Ik moet zeggen dat ik het niet meer helemaal helder heb, is al jaren geleden dat ik dit heb uitgezocht, maar volgens mij gaat het niet om het 1 op 1 inschuiven van grotere maalschijven, maar het vervangen van de upper en lower burr carrier door SJ onderdelen. Maar dat er 2 versies zijn geloof ik ook gelijk, gekke Italianen altijd.

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Fiorenzato malers

Berichtdoor HanR » vr 27 aug 2021, 13:45

Het is bijzonder helder:
De mini met doser heeft een andere maalschijfdrager dan de SJ E en de SJ doser.


Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk


jorgen83
Berichten: 101
Lid geworden op: di 14 apr 2009, 19:06

Re: Fiorenzato malers

Berichtdoor jorgen83 » za 28 aug 2021, 15:44

Het is bijzonder helder:
De mini met doser heeft een andere maalschijfdrager dan de SJ E en de SJ doser.


Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
Jep bijzonder helder. Ik heb het even nagevraagd bij wat ervaringsdeskundigen, en je kunt de SJ maalschijfdrager in elke mini stoppen. Waarschijnlijk duurder dan een tweedehands SJ kopen, maar goed.

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1500
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Fiorenzato malers

Berichtdoor Dirk Jan » za 28 aug 2021, 19:15

Moet je luisteren. Qua molen ben ik erg gecharmeerd van het merk Mazzer, dit om z'n degelijkheid en om mijn ervaring met de Mini Mazzer Doser (handmatig).
Nu wil ik upgraden en ben nu een weekje aan het zoeken. Waar kom ik achter:
-dat ik een voorkeur heb voor platte schijven: ik hou van 'aards' en minder van fris en fruitig.
-dat ik ga voor machines als die van Mazzer
-dat het ontwerp / uiterlijk van de Mazzer mij aanspreekt
-dat ik enige retentie niet erg vind, ik ben gewend in de Mini Mazzer met het borsteltje te werken
-en ik maal voor mijn vrouw een paar dagen vooruit, dus een doser heeft een lichte voorkeur

Als ik voor een andere machine ga, dan zoek ik een tweedehands, puur qua financiën.
Dan zou ik kunnen kiezen voor een gebruikte Mazzer Super Jolly, maar ik denk dat de stap te klein is voor de investering.
-Zou ik dan kunnen uitkijken naar de Mazzer Major V Handmatig?
-Of zou een Mahlkönig K30 Vario ook iets kunnen zijn?
-Of een Compak K6 of K8?
-Een Ceado?
En hoe zit het met de 'electronica' van de verschillende merken? Ik heb daar het liefst zo min mogelijk van in een molen. Maar ik merk dat ik dat bij een Mahlkonig minder een bezwaar zou vinden als bij een Eureka. Er speelt dus ook een ander aspect een rol mee en dat is de vormgeving denk ik en wat ik maar de gun factor noem. Ik vertrouw een Mahlkonig waarschijnlijk meer dan een Eureka.

Oh ja, niet onbelangrijk, ik denk aan ca. 300, hooguit 400 euro

Wat denken jullie?
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Fiorenzato malers

Berichtdoor bobbee » za 28 aug 2021, 19:44

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1500
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Fiorenzato malers

Berichtdoor Dirk Jan » za 28 aug 2021, 20:22

Nou, dat klinkt niet slecht! Ik ga daar eens een account aanmaken en reageren. Bedankt!

Geregistreerd op e-bay kleinanzeigen, wil ik inloggen wordt ik geweigerd? Morgen maar weer proberen.
Laatst gewijzigd door Dirk Jan op za 28 aug 2021, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Fiorenzato malers

Berichtdoor bobbee » za 28 aug 2021, 20:30

Dit lijkt op eerste gezicht een eerlijke verkoper, maar is net als marktplaats goed opletten.
Er hoort trouwens nog een zilverkleurig schoteltje voor de voet. Die ken je wel van je eigen mazzer denk ik.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Fiorenzato malers

Berichtdoor bobbee » zo 29 aug 2021, 20:13

Mahlkonig K30 koffiemaler voor espresso
€ 450,00
https://link.marktplaats.nl/m1743784612
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1500
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Fiorenzato malers

Berichtdoor Dirk Jan » ma 30 aug 2021, 09:29

bobbee, dank weer, had het ook gezien. Is wel in Brussel ;-), maar ik ga zeker bellen. Kom ik altijd weer iets meer te weten.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron