DF64 gen 2 / G-IOTA gen 2

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: DF64 gen 2 / G-IOTA gen 2

Berichtdoor bvds » wo 01 nov 2023, 11:25

het is ook een beetje verwarrend:

de DF83 V2 is dus versie 2 van generatie 1.

de DF64 gen 2 is de V1 van generatie 2 en de opvolger van de V5 van generatie 1.

de DF64 gen 2 deelt heel veel kenmerken met de DF83 V2.

de DF64V wijkt duidelijk af. niet alleen qua design, maar ook door de brushless motor, variabele rpm, DLC burrs en de magnetische chute. ook de opbouw van de maalkamer en en maalgraad verstelling zijn anders. helaas heeft de DF64V geen plasma generator (maar dus wel de magnetische en goed toegankelijke chute plus 'betere' clump crusher). of die er bij een v2 gaat komen en evt ook als upgrade kitje weet ik niet. lijkt me best lastig met de magnetische chute.

ik vind die plasma generator wel een mooie toevoeging, maar met RDT is niks. bijna alle SD malers hebben RDT nodig. ik hoor tzt graag van Bobbee of RDT met de plasma generator echt overbodig is.

wat alle drie de malers delen zijn o.a. de slimme 'waveform veer' en 'antipopcorn device'.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
robinfcb
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 13:55

Re: DF64 gen 2 / G-IOTA gen 2

Berichtdoor robinfcb » wo 01 nov 2023, 16:01

het is ook een beetje verwarrend:

de DF83 V2 is dus versie 2 van generatie 1.

de DF64 gen 2 is de V1 van generatie 2 en de opvolger van de V5 van generatie 1.

de DF64 gen 2 deelt heel veel kenmerken met de DF83 V2.

de DF64V wijkt duidelijk af. niet alleen qua design, maar ook door de brushless motor, variabele rpm, DLC burrs en de magnetische chute. ook de opbouw van de maalkamer en en maalgraad verstelling zijn anders. helaas heeft de DF64V geen plasma generator (maar dus wel de magnetische en goed toegankelijke chute plus 'betere' clump crusher). of die er bij een v2 gaat komen en evt ook als upgrade kitje weet ik niet. lijkt me best lastig met de magnetische chute.

ik vind die plasma generator wel een mooie toevoeging, maar met RDT is niks. bijna alle SD malers hebben RDT nodig. ik hoor tzt graag van Bobbee of RDT met de plasma generator echt overbodig is.

wat alle drie de malers delen zijn o.a. de slimme 'waveform veer' en 'antipopcorn device'.
Heb zowel met de Mignon SD als de Honne nog nooit RDT hoeven gebruiken gelukkig.
🟤 Ascaso Steel Uno PID × Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO 🟤

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: DF64 gen 2 / G-IOTA gen 2

Berichtdoor bvds » wo 01 nov 2023, 16:57

Met bijv de Niche is dat ook niet perse nodig, maar merk dat maalsel met RDT wel luchtiger is.

Eureka heeft het ook niet nodig door de anti static screen en clump crusher. De trade-off is dat daar makkelijker maalsel achter blijft.

Honne heb ik geen ervaring mee, maar fijn. Lees overigens ook mensen die met de Honne wel RDT nodig hebben.

Zal allemaal pol afhangen van de luchtvochtigheid en het type koffie.

Ben benieuwd maar de plasma generator.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
robinfcb
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 13:55

Re: DF64 gen 2 / G-IOTA gen 2

Berichtdoor robinfcb » wo 01 nov 2023, 17:41

Met bijv de Niche is dat ook niet perse nodig, maar merk dat maalsel met RDT wel luchtiger is.

Eureka heeft het ook niet nodig door de anti static screen en clump crusher. De trade-off is dat daar makkelijker maalsel achter blijft.

Honne heb ik geen ervaring mee, maar fijn. Lees overigens ook mensen die met de Honne wel RDT nodig hebben.

Zal allemaal pol afhangen van de luchtvochtigheid en het type koffie.

Ben benieuwd maar de plasma generator.
Die Eureka SD heeft dan weer de bellows voor dat beetje maalsel wat achter de anti static screen en clump crusher blijft zitten.

De laatste versie van de Honne heeft...
Mean Retention of 0.02g Over 20 Repeated Shots
We tested it. Over twenty repeated grindings, we have seen a mean retention of 0.02g (from a 20gr dose). This is all thanks to the patent-pending zero-retention module, which, when turning off the grinder, spins the motor counter-clockwise for a second, pushing all the remaining coffee from the sides of the burrs out. This test was performed without using RDT.
Soms blijft er nog wel een klein beetje retentie over, maar die is na een tijdje niet meer statisch en valt eruit door voorafgaand aan het malen de maler even aan en uit te zetten. Stoort mij niet zo, zolang ik maar geen oud koffiemaalsel drink :lol:
🟤 Ascaso Steel Uno PID × Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO 🟤

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: DF64 gen 2 / G-IOTA gen 2

Berichtdoor bvds » wo 01 nov 2023, 19:24

@robinfcb: maar dat is allemaal niet anders dan bij de meeste andere SD malers. die hebben allemaal geen noemenswaardige retentie.

ik ben benieuwd wat de plasma generator toevoegt. van wat ik heb gelezen is het niet enkel een marketing dingetje.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: DF64 gen 2 / G-IOTA gen 2

Berichtdoor bobbee » wo 01 nov 2023, 22:55

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

slash103
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 13 jul 2014, 16:51

Re: DF64 gen 2 / G-IOTA gen 2

Berichtdoor slash103 » ma 13 nov 2023, 16:29

Zeer benieuwd naar de eerste ervaringen.
Twijfel ook voor deze maler. Huidig sette 270wi

Ik volg dit draadje 👌
Rocket R58 - DF64 gen2 - Baratza Sette - Quest M3s

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: DF64 gen 2 / G-IOTA gen 2

Berichtdoor bobbee » ma 13 nov 2023, 17:15

https://youtu.be/kqk0U9md5ds?si=ZFeTYZ62KIJyJV9e

Duurt niet lang meer voordat hij binnenkomt.
Heb wel begrepen uit meerdere reviews dat het ding een enorme herriebak is. Nog luider dan een EK43.....! Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

slash103
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 13 jul 2014, 16:51

Re: DF64 gen 2 / G-IOTA gen 2

Berichtdoor slash103 » ma 13 nov 2023, 17:44

Ik ben mijn baratza sette gewoon :lol:
Rocket R58 - DF64 gen2 - Baratza Sette - Quest M3s

Cadster
Berichten: 5
Lid geworden op: do 13 jul 2023, 22:50

Re: DF64 gen 2 / G-IOTA gen 2

Berichtdoor Cadster » do 16 nov 2023, 12:30

Mijn DF64 gen 2 / G-IOTA gen 2 is vanochtend bezorgd!
Happy days!
Laatst gewijzigd door Cadster op do 16 nov 2023, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten