Turin DF83v

Yespresso
Berichten: 79
Lid geworden op: vr 06 nov 2020, 11:35

Turin DF83v

Berichtdoor Yespresso » vr 15 dec 2023, 08:31

Weer een nieuwe Turin maler die wat inspiratie her en der heeft opgedaan

https://youtu.be/KKJ8Hm8mkyc?si=FmbpB6LpMVx-oqp7

Mooi ding wel. Ik ben wel gecharmeerd van het concept met verticale schijven. Nog weinig details verder over smaak

Gebruikersavatar
robinfcb
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 13:55

Re: Turin DF83v

Berichtdoor robinfcb » vr 15 dec 2023, 10:28

Nice, 83mm schijven en plasma! Benieuwd naar de prijs bij Homebarista.be en Frekko.nl!

De DF83 was al heel goed, en deze is toch net wat moderner. Soort van DF83 meets Timemore Sculptor, maar dan wat meer opties (ruimere rpm range, plasma, magnetische chute).
🟤 Ascaso Steel Uno PID × Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO 🟤

B003
Berichten: 380
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 13:38

Re: Turin DF83v

Berichtdoor B003 » vr 15 dec 2023, 18:18

Nice, 83mm schijven en plasma! Benieuwd naar de prijs bij Homebarista.be en Frekko.nl!

De DF83 was al heel goed, en deze is toch net wat moderner. Soort van DF83 meets Timemore Sculptor, maar dan wat meer opties (ruimere rpm range, plasma, magnetische chute).
Wel aanzienlijk minder mooi dan een Sculptor vind ik. Designen is wel een vak op zich.

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 659
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Turin DF83v

Berichtdoor ErikvW » vr 15 dec 2023, 18:44

Vind je echt dat deze veel afwijkt? Ik vind hem wel mooier. Mijn geruchtencircuit zegt waarschijnlijk tussen de 900 en 1.000 dollars.
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

B003
Berichten: 380
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 13:38

Re: Turin DF83v

Berichtdoor B003 » vr 15 dec 2023, 23:15

Vind je echt dat deze veel afwijkt? Ik vind hem wel mooier. Mijn geruchtencircuit zegt waarschijnlijk tussen de 900 en 1.000 dollars.
Smaken verschillen natuurlijk, ik vind de hopper erg lelijk uitgevoerd bij de 83v en de body gewoon een ronde buis zonder lijntje of freesrandje wat een Sculptor juist wat sier geeft.
Maar misschien is ie veel beter, dat zou kunnen en dat is waar het om gaat uiteindelijk. Maar hij heeft wel de looks van een OEM vorm-volgt-functioneel ontwerp.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Turin DF83v

Berichtdoor bobbee » ma 25 dec 2023, 06:16

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 659
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Turin DF83v

Berichtdoor ErikvW » di 02 jan 2024, 09:41

Pre-order is open op de Turin site. 775,90 voor de standaard versie inclusief verzenden. Er staat niets over BTW, als die er bij komt op de kost van de maler plus de standaard leges dan komt deze op 935.
https://df64coffee.com/products/df83v-preorder

Kyle Roswell heeft de eerste uitgebreide review, hij geeft aan dat de USA kosten hetzelfde zijn als op de bestel site ($799), Dus het zou kunnen dat BTW al inclusief is.

Op de pre breaker en het design na zie ik niet echt meerwaarde ten opzichte van de 78S. De 78mm burrs hebben door de kleinere midden diameter zelfs een groter maaloppervlak. Rowsell krijgt de maler ook met enig gemak vast gelopen.
https://m.youtube.com/watch?v=UN_cJONMv ... gRzcfDPJJ4
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Turin DF83v

Berichtdoor bobbee » di 02 jan 2024, 10:02


Pre-order is open op de Turin site. 775,90 voor de standaard versie inclusief verzenden. Er staat niets over BTW, als die er bij komt op de kost van de maler plus de standaard leges dan komt deze op 935.
https://df64coffee.com/products/df83v-preorder

Kyle Roswell heeft de eerste uitgebreide review, hij geeft aan dat de USA kosten hetzelfde zijn als op de bestel site ($799), Dus het zou kunnen dat BTW al inclusief is.

Op de pre breaker en het design na zie ik niet echt meerwaarde ten opzichte van de 78S. De 78mm burrs hebben door de kleinere midden diameter zelfs een groter maaloppervlak. Rowsell krijgt de maler ook met enig gemak vast gelopen.
https://m.youtube.com/watch?v=UN_cJONMv ... gRzcfDPJJ4
Iedereen met zelf weten of die deze nu al bij deze verkoper betseld maat ik zou wachten.
Er komt vast ook wel een pre order bij Home Barista.be tzt. Zoals bij de df64v is het overwegen waard om te wachten omdat eventuele kinderziektes dan zijn verholpen zoals de beveiliging van vastlopers.
Wisselen van schijven is veel eenvoudiger dan de 78s. De schijven van de 78s worden niet overal goed gevonden.
Trouwens, je noemt de vastloper maar het js geen vastloper alszijnde dat de motor het niet aan kan, Roswell noemt duidelijk dat het de beveiliging is die inslaat. Dit is net als bij de 1e Serie df64v te danken aan de software. Zou mij ook niet verbazen als die weer wordt aangepast naar minder agressieve software beveiliging bij nieuwe versie.

Ivm garantie etc zou ik mooi wachten op een lokale leverancier. Die df64 site levert geen enkele service zoals wij hier gewend zijn na aankoop heb ik gelezen van meerdere mensen die er wat hadden gekocht. Dit zijn dozenschuivers. Zelfs na zoek raken van een pakket kreeg iemand geen gehoor.

Dit ter info en hoe ik het zie.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Rosanne
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: Turin DF83v

Berichtdoor Rosanne » za 06 jan 2024, 01:51

De df83v naast de sculptor
IMG_3752.jpeg
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Turin DF83v

Berichtdoor omeCo » za 06 jan 2024, 09:32

De df83v naast de sculptor
IMG_3752.jpeg
Ik ben misschien niet objectief maar het is net of de Sculptor in een lachspiegel kijkt en dan de df83v ziet.


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron