Maaloppervlak nieuwe maalschijven

fob
Berichten: 148
Lid geworden op: do 06 apr 2023, 14:32

Re: Maaloppervlak nieuwe maalschijven

Berichtdoor fob » do 29 feb 2024, 21:07

Ik heb gisteren de maalschijven uitgelijnd. Er was wel een kleine afwijking die met een dubbelgevouwen stukje aluminiumfolie is gecorrigeerd. Dat mag dus (denk ik) geen naam hebben. Ik merk ook geen verschil.

Het zal wel aan de koffie (malabar en decaf van HK) en het filter bakje (IMS) liggen dat ik geen choker meer kan maken.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod

fob
Berichten: 148
Lid geworden op: do 06 apr 2023, 14:32

Re: Maaloppervlak nieuwe maalschijven

Berichtdoor fob » za 23 mar 2024, 14:50

Inmiddels lukt het wel om zo fijn te malen dat ik een choker krijg en hoef ik niet meer steeds op het nulpunt te malen. Ik heb hier niets anders voor gedaan dan koffie blijven malen. Ik ben inmiddels ongeveer 3 kg verder. De schijven moeten dus gewoon "ingemalen" worden. Misschien zijn het braampjes die maken dat je bij nieuwe schijven eerder getjirp hoort dan het eigenlijke nulpunt.

Overigens maakt het filterbakje (IMS loopt sneller dan standaard Quickmill) en de koffie (minder verse decaf loopt sneller dan verse bonen met cafeïne, inmiddels Papoea Nieuw Guinea van HK) ook wel uit.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron