Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

HuibN
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 20 sep 2020, 17:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor HuibN » ma 29 jan 2024, 16:24

Ander dingetje waar nog geen goede oplossing voor heb is dat de Nurri een 54mm filterbakje heeft. De Niche heeft een mooi rvs beker die past in 58mm bakje. Hoe los je dit het mooist / makkelijk op?
Eenvoudig een andere rvs beker kopen. Ik zag er gisteren een paar op Ali, in de verschillende maten voor filterbakjes. Ik zal even kijken of ik die terugvind, anders zelf even zoeken.

IMG_22752401FC34-1.jpeg
Bedankt!! Ik ga op zoek. Misschien is er een mooie doseer shakebeker die op de die van Weber lijkt te vinden zoals Lance Hadrick nu het beste vindt om te gebruiken
Nurri Leva / Lagom P64 / IKAWA roaster

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15109
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor fransg » ma 29 jan 2024, 16:27

zoals Lance Hadrick nu het beste vindt om te gebruiken
Ik moet er wel om lachen als iemand het doorslaggevend vindt wat die ijdele druktemaker het beste acht.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

HuibN
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 20 sep 2020, 17:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor HuibN » ma 29 jan 2024, 16:39

zoals Lance Hadrick nu het beste vindt om te gebruiken
Ik moet er wel om lachen als iemand het doorslaggevend vindt wat die ijdele druktemaker het beste acht.
Wat ben jij dan? Je kan er er om lachen en hem ijdel vinden maar hij komt wel met data die hij laat zien.
Is dit forum dan de manier om de juiste info te vinden? Allemaal professionals en voormalige wereldkampioenen?
Nurri Leva / Lagom P64 / IKAWA roaster

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor bobbee » ma 29 jan 2024, 16:47

Lance heeft een hoog aanzien. Of dat terecht is.... Hij reviewed leuke mooie spullen maar als je tussen zijn woorden door luistert dan hoor je ook gewoon dat zijn bevindingen helemaal niet zo bindend zijn maar dat hij iets zegt omdat dit verwacht wordt. Hij zet vaak zelf vraagtekens bij zijn uitspraken.

Maar ja, tegenwoordig regeren de influencers!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15109
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor fransg » ma 29 jan 2024, 16:53

zoals Lance Hadrick nu het beste vindt om te gebruiken
Ik moet er wel om lachen als iemand het doorslaggevend vindt wat die ijdele druktemaker het beste acht.
Wat ben jij dan?
Niet boos worden nou ;-)

Ik vind die ijdeltuit die heel druk doet rond allerlei apparatuur niet serieus te nemen, maar anderen mogen best zijn volgers zijn en zijn oordeel mee laten wegen in hun besluiten.

Ik vertel alleen wat mijn persoonlijke reactie is. Dat hoeft voor een ander niets te betekenen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

HuibN
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 20 sep 2020, 17:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor HuibN » ma 29 jan 2024, 16:55

Dat vind ik toch wel erg zure mening over hem. Hij komt regelmatig met nieuwe bevindingen die hem zelf verbazen. Ook nu met die shakebeker van Weber. Hij probeert binnen zijn mogelijkheden zo nauw gezet te werken en hoe hij werkt legt hij precies uit. https://youtu.be/OyUaCuoqYWc?si=1SrT-PBKG1qJuyZ5
Nurri Leva / Lagom P64 / IKAWA roaster

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor bobbee » ma 29 jan 2024, 16:58

Dat vind ik toch wel erg zure mening over hem. Hij komt regelmatig met nieuwe bevindingen die hem zelf verbazen. Ook nu met die shakebeker van Weber. Hij probeert binnen zijn mogelijkheden zo nauw gezet te werken en hoe hij werkt legt hij precies uit. https://youtu.be/OyUaCuoqYWc?si=1SrT-PBKG1qJuyZ5
Ik hoop dat je een mooie blind shaker vindt en een mooie maler bij die prachtige nieuwe machine, een dikke Nuri! Komt helemaal goed met of zonder Lance.

Ps: wij willen enkel helpen. Geld uitgeven is zo gebeurt. Weten ook wij alles van. Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15109
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor fransg » ma 29 jan 2024, 17:04

Dat vind ik toch wel erg zure mening over hem.
Ik kan er heel goed mee leven als anderen hem bewonderen!

;)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

MeZZiN
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 30 jul 2008, 13:10

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor MeZZiN » ma 29 jan 2024, 17:04

Moet ook zeggen dat Lance Hedrick een beetje overdreven vindt. Hij maakt goede youtube content en heeft een super sterkte mening. En dus altijd met een korrel zout nemen (of een emmer zout) maar zijn onderzoek is vaak wel gedegen en redelijk correct. Maar goed wel de bettere koffie content op youtube. Hij is gewoon opinionated ipv onafhankelijk.

Maar het is geen James Hoffman is meer onafhankelijk vind ik en scheid meer zijn mening van de feiten.

Maar al je het over maler heb is de niche een prima maller wil hem nog een keer proeven. Maar zelf heb ik een irrationele voorkeur voor flat burrs. Omdat ooit de conische malers altijd minder goed waren en flat het beste. Dat is nu wel anders.
Lelit Mara x, Aeropress, Bialetti Venus Moka pot samen met een DF83 maler en Nespresso Essenza Mini

HuibN
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 20 sep 2020, 17:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?

Berichtdoor HuibN » ma 29 jan 2024, 17:25

Ik wil geen prima maler maar een hele goeie. :D
Misschien omdat ik mij niet kan voorstellen dat een goed uitgelijnde molen met grotere schijven net zulk goeie koffie levert als de Niche zero
Nurri Leva / Lagom P64 / IKAWA roaster


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron