macap R8a

lex490
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 01 dec 2008, 12:18

macap R8a

Berichtdoor lex490 » ma 01 dec 2008, 12:29

Ik ga over een poosje lekkere espresso en caputsjie maken met een espresso apparaat. Nu vroeg ik me af of de Macap R8a een goede molen is. Is het de voorloper van van de M4 of M8 of zo. Er zit wel een zware motor in.
Waar moet ik op letten als ik een 2de hands machine koop. En wat is zo n maler dan ongeveeer waard? :?:
Lex
Laatst gewijzigd door lex490 op ma 01 dec 2008, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
compak k6, Brewtus III, RVS/HOUT tamper, zelfgemaakt tamperblok, personen weegschaal, briefweger, thermometer

karel
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 12 okt 2008, 15:38
Locatie: Rotterdam

Re: macap R8a

Berichtdoor karel » ma 01 dec 2008, 12:33

Naar die molen heb ik ook gekeken maar je krijgt een probleem als er onderdelen aan te pas moeten komen. Heb rondgekeken maar met weinig succes.
~~.~~~~~~~~~ ~ ~ ~
~~)~~~~
~~(~~
~~))~~
. c[_]

lex490
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 01 dec 2008, 12:18

Re: macap R8a

Berichtdoor lex490 » ma 01 dec 2008, 12:48

Hallo Karel,
Bedankt voor zo n snelle reaktie. Waarom heb jij naar die r8a gekeken? Het is wel een goed apparaat, begrijp ik dat goed.
De verkoper liet me weten dat er nieuwe maalstenen in zijn gekomen en dat hij van 2003 is.
Ik vroeg me af of dat werkelijk stenen zijn of gewoon metalen schijven. En welke diameter de schijven zijn en of ze vlak zijn of conisch. En hoe komt het dat er moeilijk aan onderdelen te komen zijn?
compak k6, Brewtus III, RVS/HOUT tamper, zelfgemaakt tamperblok, personen weegschaal, briefweger, thermometer

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: macap R8a

Berichtdoor Spironski » ma 01 dec 2008, 13:04

Macap maakt mooie molens en dit lijkt een zware te zijn. Ik vind 1000 watt zelfs errug veel! Dat is meer dan de Maler aller malers: de Mazzer Robur! Dus ik vraag me af of dat wel klopt...

Het design is ook een beetje retro. En inderdaad zijn het geen maalstenen (mag je hopen :lol: ), maar maalschijven of -messen. Van staal, inderdaad. Ik zou er niet heel veel voor gaan betalen, maar dat is alleen maar mijn gevoel...

Misschien kan je eens een mailtje aan Macap sturen: http://www.macap.it/" onclick="window.open(this.href);return false;
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Espressotopia

Re: macap R8a

Berichtdoor Espressotopia » ma 01 dec 2008, 13:06

Ben wel nieuwsgierig waar jullie het over hebben. Pics please...

lex490
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 01 dec 2008, 12:18

Re: macap R8a

Berichtdoor lex490 » ma 01 dec 2008, 13:48

Hij ziet eruit als een citroenbusje uit de jaren 60 net zo scheef en met een soort golfplaten. Ik krijg met moeite deze foto maar dat mag geloof ik niet omdat hij auterrechtelijk beschermd is. Dit is een scan en mijn printer is niet meer helemaal goed. Misschien staat die R voor robur...Ik wordt er helemaal zenuwachtig van. Als ik het doe moet ik er alleen nog een espressoapparaat bij. Wat zal ik doen.. :mrgreen:
macpr8a.jpg
compak k6, Brewtus III, RVS/HOUT tamper, zelfgemaakt tamperblok, personen weegschaal, briefweger, thermometer

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: macap R8a

Berichtdoor Spironski » ma 01 dec 2008, 13:57

Kijk, zo kan het ook: http://link.marktplaats.nl/207854415" onclick="window.open(this.href);return false;

@ Lex: die R staat echt niet voor Robur, die is van de concurrent, namelijk. Ik zou er ook niet zenuwachtig van worden, eerlijk gezegd. Ik vind €250 nogal veel voor die maler.

Deze staat er ook: http://link.marktplaats.nl/211361092" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat is een Mazzer (de hopper wijst naar een Super Jolly, maar de grootte lijkt me meer een Mini), die zijn ook beregoed, en daarvoor zijn nog heel goed onderdelen te krijgen. En ik denk dat je die véél goedkoper kan scoren!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: macap R8a

Berichtdoor Spironski » ma 01 dec 2008, 14:06

Kijk, nog ééntje: http://link.marktplaats.nl/211143523" onclick="window.open(this.href);return false; ;) . Die zou mijn voorkeur hebben...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

lex490
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 01 dec 2008, 12:18

Re: macap R8a

Berichtdoor lex490 » ma 01 dec 2008, 14:31

De Harstikke goed al die reakties. :) Ik ben er echt blij mee.
Spir dat klopt marktplaats. nou daar zie ik maar even vanaf. Ik wel heb al een mailtje naar italie gestuurd om erachter te komen wat het voor een maler is.
Die mazzer mini is een hele mooie, ik had hem nog niet gezien.
kan er veel aan kapot gaan aan een maler of is het een tamelijk simpel concept waar goed aan te sleutelen is. M.a.w. loop ik met een gebruikte niet teveel risiko?
:idea:Anders spaar ik iets door en zet voorlopig lekkere filterkoffie met een koffie uit een hele goeie maler en koop volgend jaar een expressomachine. Of ben ik nou aan het malen cq in de bonen.
compak k6, Brewtus III, RVS/HOUT tamper, zelfgemaakt tamperblok, personen weegschaal, briefweger, thermometer

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: macap R8a

Berichtdoor Spironski » ma 01 dec 2008, 15:24

Als je een echt goede molen hebt kan daar niet zoveel aan kapot. En in elk geval zijn die Mazzers beroemd omdat ze zo "bomproof" zijn, zulke molens gaan je leven lang mee.
Ikzelf heb ook zo'n tweedehandse en ben er erg blij mee. Wat je wellicht moet vervangen zijn de maalschijven. Dat kan je goed zelf doen, maar reken wel (afhankelijk van type) op zo'n €50. Ik geloof dat ze daarna tot 600kg kunnen vermalen, dus reken maar uit...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten

cron