Fiorenzato T80A bout afgebroken

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Fiorenzato T80A bout afgebroken

Berichtdoor @3aan » wo 03 sep 2014, 20:08

Grabit - Schroefbit
€ 29,95
http://link.marktplaats.nl/1007171794
Weggegooid geld!, die dingen breken heel makkelijk af en dan ben je nog verder van huis (Maalhuis) dan krijg je er namelijk nooit van ze leven er nog een boor in, het beste is het geheel uit elkaar te trekken en te centeren onder een kolomboor en met een klein boortje beginnen en steeds groter uit te boren totdat je bijna op het schroefdraad zit en dan kan je meestal het overtollig materiaal er uit pulken met een platte schroevendraaier gaat dit niet dan voorzichtig met een smal beiteltje een groef door het restant maken en dan valt het overige eenvoudig naar binnen toe te buigen.

Waarom uitbouwen, dan kan je in elk geval de as fixeren!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Chateau Rouge
Berichten: 45
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 10:43

Re: Fiorenzato T80A bout afgebroken

Berichtdoor Chateau Rouge » wo 03 sep 2014, 20:46

Zojuist een poging gedaan om het bovenhuis van de voetplaat te verwijderen. Deze zitten met 3 imbus-bouten aan elkaar verbonden. Helaas zijn ze na het verwijderen van die bouten nog steeds onafscheidelijk. De hopper heb ik geprobeerd te vervangen maar ook die krijg ik niet uit elkaar.
Het zwarte dopje (21083) heb ik losgedraaid. Echter blijft de bovenste veger (24936) ergens hangen zodat ik 'm niet van de bout/draadeind kan halen.

Oja, maalschijven zijn ook aan vervanging toe :P

Edit:
Een beetje geluk is soms zo fijn :). Ik probeerde een klein gaatje in het midden van de afgebroken bout te boren. Toen ik de boormachine er tegenaan tikte zag ik het stukje bout al bewegen. De rechtsdraaiende beweging met een klein beetje druk was al genoeg om het restant eruit te draaien. Totaal is het boutje ongeveer 15mm lang. Morgen de ijzerwarenwinkel maar eens vragen om een vervangend boutje!

Arie19
Berichten: 158
Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 00:51

Re: Fiorenzato T80A bout afgebroken

Berichtdoor Arie19 » wo 03 sep 2014, 22:46

Fijn te horen/lezen dat je nu zo ver bent gekomen zonder al te grote inspanningen en kosten.
Natuurlijk ook een heel stuk wijzer, veel succes verder!!!!

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Fiorenzato T80A bout afgebroken

Berichtdoor @3aan » wo 03 sep 2014, 23:13

Zojuist een poging gedaan om het bovenhuis van de voetplaat te verwijderen. Deze zitten met 3 imbus-bouten aan elkaar verbonden. Helaas zijn ze na het verwijderen van die bouten nog steeds onafscheidelijk. De hopper heb ik geprobeerd te vervangen maar ook die krijg ik niet uit elkaar.
Het zwarte dopje (21083) heb ik losgedraaid. Echter blijft de bovenste veger (24936) ergens hangen zodat ik 'm niet van de bout/draadeind kan halen.
Volgens mij haal je de terminologie een beetje door elkaar, de Hopper is dat ding waar je de bonen in doet en waar je maalsel in terecht komt is de Doser (doseereenheid)

Als je nu zover bent gekomen (met alle geluk van de wereld) met die afgebroken bout, die bouten van de behuizing er snel weer in wurmen en maar hopen dat alles op z'n plaats blijft zitten. ;)

Voor een volgende keer dat je met een molen zoiets gaat doe kijk dan eerst even welke kant de maler opdraait, even stroom erop en spinnen en dan zie je vanzelf de draairichting, misschien overbodig te zeggen, kijk uit voor je vingers! dan is het niet al te moeilijk om uit te vogelen welke kant de bout opdraait, deze zal altijd vaster draaien en nooit losser met het draaien. :mrgreen:
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Chateau Rouge
Berichten: 45
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 10:43

Re: Fiorenzato T80A bout afgebroken

Berichtdoor Chateau Rouge » do 04 sep 2014, 12:56

Inderdaad bedoelde ik de doser (snelheidsfoutje)...

De ijzerwarenwinkels in Delft konden me helaas niet voorzien van een boutje M8*15 of M8*20 met linkse draad. Ik heb Peter/Kafko maar een mailtje gestuurd, wie weet.

Even een zijstraatje: wat zouden nieuwe schijven voor een T80a mogen/moeten kosten? Ik kan duidelijk de lichtreflectie in de snijkant zien...

Arie19
Berichten: 158
Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 00:51

Re: Fiorenzato T80A bout afgebroken

Berichtdoor Arie19 » do 04 sep 2014, 13:05

http://www.kramp.com/shop-nl/nl/435547/ ... r+Trimmers

Misschien dat je hier kan vinden wat je zoekt.

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Fiorenzato T80A bout afgebroken

Berichtdoor Spironski » do 04 sep 2014, 18:33

Volgens mij zijn die T80-schijven niet zo duur, ik denk dat ze rond de €30 kosten.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Chateau Rouge
Berichten: 45
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 10:43

Re: Fiorenzato T80A bout afgebroken

Berichtdoor Chateau Rouge » vr 05 sep 2014, 12:07

T80a schijven inderdaad bij Kafko voor 36,30 euro bij Kafko. Boutje heeft bij Kafko helaas 3 weken levertijd... Heb de leverancier die Arie19 voorstelde inmiddels ook gemaild.
42 dollar inclusief verzenden vanuit Australie (Coffee Parts) is me ook een beetje te gortig.

Exacte maten van het boutje: M8*16mm

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Fiorenzato T80A bout afgebroken

Berichtdoor bobbee » vr 05 sep 2014, 12:11

Kun je ook een andere molen ophalen weinig... :wink:

Koffie molen
€ 100,00
http://link.marktplaats.nl/844969903
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Fiorenzato T80A bout afgebroken

Berichtdoor @3aan » vr 05 sep 2014, 12:24

Kun je ook een andere molen ophalen weinig... :wink:

Koffie molen
€ 100,00
http://link.marktplaats.nl/844969903
Ik heb nog een koffie molen ivm 2 nieuwe moet ik deze weg doen hij werkt nog perfectHij maalt heel mooi ik heb bonnen in huis als u hem wilt testenMeer vragen of wilt u kijken liefst via e mail
Het is ook een heel goed merk dus het is een koopje
Wel een beetje opletten, 't is waarschijnlijk een Juut hij heeft bonnen en kijken alleen via de email?!
zal wel moeten er staat geen telnr. bij. :?

Misschien moet daar ook een stel nieuwe schijven in?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten

cron