Ascaso I-steel2

rofren
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 08 jan 2014, 10:19

Ascaso I-steel2

Berichtdoor rofren » vr 17 okt 2014, 11:20

Hi All,

Ik heb nu sinds een maand of 4 een I-steel2 bij mijn quickmill 820.

Ben zeer tevreden, erachter gekomen dat een te fijne maling ervoor zorgt dat de machine
geen water meer door het volgelopen filterbakje pompt. :)

Ben benieuwd naar wie met dezelfde (of vergelijkbare setup) welke maalstand gebruikt.

Grtz!

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Ascaso I-steel2

Berichtdoor Spironski » vr 17 okt 2014, 11:43

De maalgraad blijft nooit hetzelfde, die varieert voortdurend b.v. naar gelang de gebruikte boontjes, brandgraad, ouderdom van die boontjes, type koffie die je wil zetten, en wat voor weer het is.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

rofren
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 08 jan 2014, 10:19

Re: Ascaso I-steel2

Berichtdoor rofren » vr 17 okt 2014, 11:50

Yep, dat begrijp ik.

Ik heb nu een espresso corleone gehaald bij Simon Lévelt, en maal nu precies boven de stand waarbij mijn filterbakje verstopt raakt door de maling.

Andere vraag, qua onderhoud van deze maal machine's, wat moet je daar voor doen?

Wedj
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 16 aug 2013, 15:40

Re: Ascaso I-steel2

Berichtdoor Wedj » vr 17 okt 2014, 21:14

in principe niks. je kunt afhankelijk van je maalgebruik de machine eens het jaar schoon maken, hopper schoonmaken in gewoon afwaswater, maalschijven eruit en kijken of ze niet vies zin, ander met borsteltje schoonmaken, kijken of de schroefdraad niet vervuilt is en deze ook reinigen.
Daarna alles netjes in elkaar zetten en opnieuw kalibreren.
Nadeel van de bonen van Simon Levelt, een branddatum vind je nergens, dus maalresultaat en oa daardoor smaakbeleving blijft een achtbaanrit.
Home: faema e61 originale,Mythos1, Eureka Specialita en nog genoeg 😀

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Ascaso I-steel2

Berichtdoor Spironski » vr 17 okt 2014, 21:22

Ik zou wel proberen om oud maalsel zeer regelmatig te verwijderen. Malers hebben bijna altijd enige mate van retentie, en dat wil je niet in je kopje krijgen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten

cron