Baratza "Sette"

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Baratza

Berichtdoor R&B » ma 19 jun 2017, 21:29

Je zou die dingen maar verkopen, krijg je ze allemaal terug.
Nou, overdrijven is ook een vak... ;)

Baratza meldt dat ze in de eerste lichting 7% foute motoren hadden. Nu is 7% uitzonderlijk veel, vandaar dat ze eea aangepast hebben, maar het betekent ook dat 93% wel goed is/was.
Door de negatieve meldings bias hoor je niks van de tevreden gebruikers, echter wel van de mensen met uitval.

Wel is de service van Baratza erg goed, iets wat ze ook proberen te stimuleren via hun dealers buiten de VS.

Ik heb er nu dus wel vertrouwen in, al heb ik nog wel nagevraagd bij van Pommeren wat hun melding van V2 precies inhoudt?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor bobbee » ma 19 jun 2017, 21:36

Hoef je mij niet uit te leggen natuurlijk, maar eerder aan jezelf. :)
Want..als de genoemde problemen niet zoveel voorstellen, waarom heb jij er nog geen 1 thuis dan?!
Gezien de motor-malaise wacht ik op een echte V2 van Baratza. Tenzij duidelijk wordt vanaf welke productiedatum de problemen niet meer voorkomen. :)
Overdrijven is ook een vak.... Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Baratza

Berichtdoor R&B » ma 19 jun 2017, 21:56

Hoef je mij niet uit te leggen natuurlijk ...
als de genoemde problemen niet zoveel voorstellen, waarom heb jij er nog geen 1 thuis dan?!
Als je deze thread gevolgd had, had je gezien dat ik zojuist een besteld heb.
Gezien de motor-malaise wacht ik op een echte V2 van Baratza. Tenzij duidelijk wordt vanaf welke productiedatum de problemen niet meer voorkomen. :)
Dat lijkt nu dus het geval.

Met name bij export situaties weet je nooit wat er "nog in het vat" zit, maw oudere serienummers die nog verkocht moeten worden door de distributeur.

Zoals ik aangaf is die 7% kans op een fout exemplaar erg hoog vergeleken met normaal, dus niks overdreven van mijn kant om te wachten op een nieuwe lichting. Ik heb immers geen enkele haast om een maler te kopen.

Maar stellen dat "ze allemaal terug komen" is idd overdreven.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Gebruikersavatar
PeterfH91
Berichten: 42
Lid geworden op: za 09 apr 2016, 11:12

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor PeterfH91 » di 20 jun 2017, 16:43

Ik heb de V2 van Baratza 270W vandaag ook mogen testen en er zit wel degelijk verschil in naast de eerste versie.

De doseringen zijn nauwkeuriger dan de eerste versie. Waar de eerste versie vaak -0,3 tot +0,3 gram afwijkt van de ingesteld waarde, daar blijft de V2 vrijwel altijd op de ingestelde waarde.
Direct met het testen van de V2 week de ingestelde waarde steeds af, maar ik merkte ook op dat de koffie erg statisch geladen was. Na een druppeltje water bij de bonen en fijnere maalgraad was de ingestelde waarde perfect.

Verder is het geluid ook een stuk minder merkte ik op, dan bij de V1.

Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor Nomad » di 20 jun 2017, 17:00

Ik heb de V2 van Baratza 270W vandaag ook mogen testen en er zit wel degelijk verschil in naast de eerste versie.

De doseringen zijn nauwkeuriger dan de eerste versie. Waar de eerste versie vaak -0,3 tot +0,3 gram afwijkt van de ingesteld waarde, daar blijft de V2 vrijwel altijd op de ingestelde waarde.
Direct met het testen van de V2 week de ingestelde waarde steeds af, maar ik merkte ook op dat de koffie erg statisch geladen was. Na een druppeltje water bij de bonen en fijnere maalgraad was de ingestelde waarde perfect.

Verder is het geluid ook een stuk minder merkte ik op, dan bij de V1.
Grappig, ik had nog niet eerder zelf de 270 gehoord qua lawaai, alleen gelezen dat hij lawaaiig was, maar ik vond het al best mee vallen :). Blijkbaar is die iets stiller geworden dus?! Mooi, fijne bonus.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor R&B » wo 21 jun 2017, 21:17

Net bericht gekregen van van Pommeren, voor de V2 zou Baratza een nieuwe motor ontwikkeld hebben en zou het wegen verbeterd zijn.

Klinkt goed, dat waren ook de punten die in de eerste lichting de meeste problemen gaven. :)
Zou interessant zijn om te vergelijken mrt een oude versie, maar die heb ik nooit gehad.

Hij is inmiddels bezorgd, helaas kan ik er nog niet mee aan de slag ivm vakantie... :| :roll:
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor R&B » za 01 jul 2017, 21:42

Vandaag m'n Sette voor het eerst kunnen gebruiken. :)
Alleen ff een paar snelle shots, maar vooralsnog erg positief!
Ik vind hem er goed uitzien, de display ziet er irl netjes uit. Niet goedkoop oid.
Het malen gaat lekker vlot, netjes midden in het filterbakje. Je hebt hiermee geen dosingfunnel nodig. Ook het gewicht gaat erg goed, op 0,1g nauwkeurig.
Zelfs het geluid valt me reuze mee, hij is stiller dan m'n faema en LSM malers.

Qua smaak lijkt het goed, al heb ik dat nog niet uitvoerig kunnen testen. Het maalsel is alvast wel erg mooi fluffy en zonder klonten.

Ben er blij mee!
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor Nomad » za 01 jul 2017, 21:57

Vandaag m'n Sette voor het eerst kunnen gebruiken. :)
Alleen ff een paar snelle shots, maar vooralsnog erg positief!
Ik vind hem er goed uitzien, de display ziet er irl netjes uit. Niet goedkoop oid.
Het malen gaat lekker vlot, netjes midden in het filterbakje. Je hebt hiermee geen dosingfunnel nodig. Ook het gewicht gaat erg goed, op 0,1g nauwkeurig.
Zelfs het geluid valt me reuze mee, hij is stiller dan m'n faema en LSM malers.

Qua smaak lijkt het goed, al heb ik dat nog niet uitvoerig kunnen testen. Het maalsel is alvast wel erg mooi fluffy en zonder klonten.

Ben er blij mee!
Same here, qua espresso. Hij is gewoon volledig ongeschikt voor filterkoffie. Van Rikc de coarse burr set overgenomen, vandaag binnen gekregen en met verse moed opnieuw aan de slag gegaan met filter koffie. En wat denk je, dat kan die echt nog steeds niet.
Welk setting je ook gebruikt qua maling, er komen zoveel fines bij dat het volledig je extractie verneukt.
Wat mij betreft totaal ongeschikt voor filterkoffie, ook dus met de coarse burrset die ze optioneel leveren.

En mocht je nieuwsgierig zijn hoe dat er dan uit ziet, die rare verdeling in de maalgraad bij filter, nou dit is dus na een kopje koffie zetten het residu:
Afbeelding
-Conscience keeps more people awake than coffee-

Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor Nomad » za 01 jul 2017, 21:58

Vandaag m'n Sette voor het eerst kunnen gebruiken. :)
Alleen ff een paar snelle shots, maar vooralsnog erg positief!
Ik vind hem er goed uitzien, de display ziet er irl netjes uit. Niet goedkoop oid.
Het malen gaat lekker vlot, netjes midden in het filterbakje. Je hebt hiermee geen dosingfunnel nodig. Ook het gewicht gaat erg goed, op 0,1g nauwkeurig.
Zelfs het geluid valt me reuze mee, hij is stiller dan m'n faema en LSM malers.

Qua smaak lijkt het goed, al heb ik dat nog niet uitvoerig kunnen testen. Het maalsel is alvast wel erg mooi fluffy en zonder klonten.

Ben er blij mee!
Same here, qua espresso. Hij is gewoon volledig ongeschikt voor filterkoffie. Van Rikc de coarse burr set overgenomen, vandaag binnen gekregen en met verse moed opnieuw aan de slag gegaan met filter koffie. En wat denk je, dat kan die echt nog steeds niet.
Welk setting je ook gebruikt qua maling, er komen zoveel fines bij dat het volledig je extractie verneukt.
Wat mij betreft totaal ongeschikt voor filterkoffie, ook dus met de coarse burrset die ze optioneel leveren.

En mocht je nieuwsgierig zijn hoe dat er dan uit ziet, die rare verdeling in de maalgraad bij filter, nou dit is dus na een kopje koffie zetten het residu:
Afbeelding
edit extra uitleg:
Grover cq fijner malen pas je wel de maximale size van je maalsel aan, maar die fines krijg je er sowieso bij, welke maalgraad je ook instelt en die zijn volledig onwerkbaar voor filter en slippen je filter volledig dicht.
-Conscience keeps more people awake than coffee-

Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Baratza "Sette"

Berichtdoor R&B » za 01 jul 2017, 22:38

Geh!
Dat ziet er wel bijzonder uit idd!

Blij dat ik die burr niet heb overgenomen. :mrgreen:
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten

cron