Timemore?

OnnoRistretto
Berichten: 74
Lid geworden op: di 13 jun 2017, 10:45

Timemore?

Berichtdoor OnnoRistretto » di 15 aug 2017, 16:40

Vandaag struikelde ik op YouTube over een mij nog onbekende handmaler, de Timemore. Zie
https://www.youtube.com/watch?v=BOEaulxWAhs
of deze Zweedse site:
http://lovecoffee.se/shop/timemore-chestnut-grinder/

Groet!
La Pavoni Pro pre-millennium + Tije's koelring + Amprobe AMD-50 | Knock Feldgrind, Comandante MK3, Kinu M47v1

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Timemore?

Berichtdoor bobbee » wo 16 aug 2017, 10:10

Deze staat ook op AliExpress. Getrapte verstelling. Misschien een leuke maler maar het is geen Kinu of Lido...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

OnnoRistretto
Berichten: 74
Lid geworden op: di 13 jun 2017, 10:45

Re: Timemore?

Berichtdoor OnnoRistretto » wo 16 aug 2017, 11:57

Hmm, dat van dat getrapte had ik nog niet gevonden, een minpuntje, hoewel de stapjes bij een Comandante zo klein zijn dat ik er weinig van merk. Maar die afgerond vierkante vorm van de Timemore vind ik goed bedacht. Daardoor houd-ie makkelijker vast, zonder mee te draaien; afgerond driehoekig, zoals heel forse schroevendraaiers, zou zelfs nog beter zijn (er blijft altijd iets te wensen).
Deze staat ook op AliExpress. Getrapte verstelling. Misschien een leuke maler maar het is geen Kinu of Lido...
La Pavoni Pro pre-millennium + Tije's koelring + Amprobe AMD-50 | Knock Feldgrind, Comandante MK3, Kinu M47v1

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Timemore?

Berichtdoor bvds » wo 16 aug 2017, 13:40

En niet onbelangrijk: Welke maalschijven?

Dat is mooie van de Comandante. Ze hebben een eigen maalwerkje ontwikkeld dat voor filter koffie HEEL goed is. Voor espresso bruikbaar maar daar is bijvoorbeeld een KINU M47 te prefereren. Alleen al vanwege de traploze afstelling.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Timemore?

Berichtdoor bvds » wo 16 aug 2017, 13:46

Zie dat hij te krijgen is met Chinese maalschijven en van Italiaanse komaf. Wrsch Italmill. Prijs is iets van 135 euro voor de versie met Chinees maalwerkje en 157 voor de Italiaanse. Met verzend en alles zul je niet veel goedkoper uitkomen dan een Comandante die zichzelf bewezen heeft. Maar ik verwacht dat het een prima malertje is. Beetje kruising van Helor 101 en Comandante MK3.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Timemore?

Berichtdoor bobbee » wo 16 aug 2017, 14:50

Helor, ik vind dat Helor flinke boycot mag genieten. Die kopieeren echt schaamteloos en claimen dat ze de 1e waren...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Timemore?

Berichtdoor Pti » wo 16 aug 2017, 15:26

Is helor dat merk dat eerst met die namaak hg1 op de proppen kwam? Waarbij ze op schaamteloos chineze wijze verklaarde de originele fabrikant te zijn maar hun ontwerp plotseling drastisch wijzigde toen LWW met een zweep begon te slaan?

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: RE: Re: Timemore?

Berichtdoor bobbee » wo 16 aug 2017, 15:28

Is helor dat merk dat eerst met die namaak hg1 op de proppen kwam? Waarbij ze op schaamteloos chineze wijze verklaarde de originele fabrikant te zijn maar hun ontwerp plotseling drastisch wijzigde toen LWW met een zweep begon te slaan?
Die ja! En nu doen ze hetzelfde met de Kinu malers. De M68 met zijn versnelling, daarvan claimen ze dat hun dat hebben uitgevonden.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Timemore?

Berichtdoor Pti » wo 16 aug 2017, 15:29

Uitgevonden én verbeterd zeker weer :ugeek:

Ze worden vanwege invoerrechten in de EU sowieso al een stuk duurder dan een Kinu, waarmee je gegarandeerd een goed product in huis haalt.

FJP84
Berichten: 144
Lid geworden op: ma 28 sep 2015, 22:29

Re: Timemore?

Berichtdoor FJP84 » di 28 aug 2018, 15:24

Ze hebben deze malers tegenwoordig ook bij Van Pommeren. Staat nog op mijn wishlist voor als ik een Europicolla voor erbij ga aanschaffen. Manual all the way!

Sent from my Redmi 5 Plus using Tapatalk



Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron