Niche Zero Grinder

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor Erik82 » do 14 mar 2019, 11:58

Ik accepteer met alle liefde wat retentie en knoerij.Beter dan nattigheid in je molen brengen.Dat is gewoon niet goed.
Er zijn pas duizenden mensen die het zonder enig probleem al jaren doen. Nooit last gehad van roesten of wat dan ook. Je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden als anderen dat allang voor je gedaan hebben ;) .

Enige wat je met deze gedachte bereikt is het jezelf onnodig moeilijk maken terwijl dat nergens voor nodig is.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor fransg » do 14 mar 2019, 13:28

Ik kan me best voorstellen dat iemand er toch enige reserve bij heeft, ook al doen vele tientallen mensen het.

Je giet normaal gesproken immers geen water in je elektrieke apparatuur.

In de praktijk valt het reuze mede, dat is óók bekend.

(Maar je frontale manier van daarop wijzen kan juist voorkomen dat je iemand overtuigt. Daarom werkt naar mijn bescheiden opinie de benadering vermengd met enige empathie het beste. En je hebt daarvoor doorgeleerd dus kan geen onoverkomelijke hindernis wezen ;-). Je weet e.e.a. zo zeker, en daarin voel ik met je mee, dat je er vol op gaat, heel begrijpelijk.)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor cremalover » do 14 mar 2019, 14:01

Ik kan me best voorstellen dat iemand er toch enige reserve bij heeft, ook al doen vele tientallen mensen het.

Je giet normaal gesproken immers geen water in je elektrieke apparatuur.

In de praktijk valt het reuze mede, dat is óók bekend.

(Maar je frontale manier van daarop wijzen kan juist voorkomen dat je iemand overtuigt. Daarom werkt naar mijn bescheiden opinie de benadering vermengd met enige empathie het beste. En je hebt daarvoor doorgeleerd dus kan geen onoverkomelijke hindernis wezen ;-). Je weet e.e.a. zo zeker, en daarin voel ik met je mee, dat je er vol op gaat, heel begrijpelijk.)
Mijn gevoelige snaar is jaren geleden al geknapt dus ben daar niet meer gevoelig voor.
Maar toch dank voor het meedenken. ;)

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor bobbee » do 14 mar 2019, 14:31

(Maar je frontale manier van daarop wijzen kan juist voorkomen dat je iemand overtuigt. Daarom werkt naar mijn bescheiden opinie de benadering vermengd met enige empathie het beste. En je hebt daarvoor doorgeleerd dus kan geen onoverkomelijke hindernis wezen ;-). Je weet e.e.a. zo zeker, en daarin voel ik met je mee, dat je er vol op gaat, heel begrijpelijk.)
Ik kan niet anders dan zeggen dat ik hetzelfde dacht toen ik het las. Goed verwoord, hopelijk geeft het inzicht.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor Erik82 » do 14 mar 2019, 16:16

Ik kan me best voorstellen dat iemand er toch enige reserve bij heeft, ook al doen vele tientallen mensen het.

Je giet normaal gesproken immers geen water in je elektrieke apparatuur.

In de praktijk valt het reuze mede, dat is óók bekend.

(Maar je frontale manier van daarop wijzen kan juist voorkomen dat je iemand overtuigt. Daarom werkt naar mijn bescheiden opinie de benadering vermengd met enige empathie het beste. En je hebt daarvoor doorgeleerd dus kan geen onoverkomelijke hindernis wezen ;-). Je weet e.e.a. zo zeker, en daarin voel ik met je mee, dat je er vol op gaat, heel begrijpelijk.)
Waarom zou ik iemand moeten overtuigen. Ze doen maar wat ze zelf willen want ik heb er geen last van. Ik maak hem alleen duidelijk dat die zich voor niks druk aan het maken is.

Die opmerking van tientallen mensen is dan ook weer complete onzin aangezien dat er in de provincie Zuid-Holland al meer zijn ;) . Er zijn zelfs fabrikanten die een RDT pompje bij hun maler leveren maar blijkbaar hebben jullie meer kennis dan iedereen bij elkaar die er wel ruime ervaring mee heeft. In zulk soort gevallen heb ik zoiets van "ik geef het op". Het is al jaren bekend dat het werkt en geen negatieve invloed heeft en toch moet er dan zo'n, naar mijn mening stompzinnige, reactie over komen waarbij ik iets door zou duwen wat niet het geval is.

Ik deel hier alleen wat algemeen bekend en aanvaard is en niet meer dan dat. Als jullie het wiel opnieuw uit willen vinden of de uitvinding in twijfel willen trekken "be my guest" maar kom dan wel met bewijzen in plaats van degene die de kennis deelt de schuld te geven.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor bobbee » do 14 mar 2019, 16:25

Het bericht was duidelijk, maar doordat het bericht getypt is kwam het belerend en bot over. Dat bedoel jij anders, dat weet ik 100%, maar zo kwam het niet over. Daar werdt op gereageerd.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor fransg » do 14 mar 2019, 16:53

Ik blijf toch de hoop houden dat Erik, als hij eens een bespiegelend moment van zelfreflectieve aard heeft, ergens wel moet grinniken om zijn strapatsen. Want het is een goede jongen. Men zou hem af en toe zijn toetsenbord willen afpakken maar dat kan nu eenmaal niet dus we moeten van hem houden zoals hij is.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor cremalover » do 14 mar 2019, 17:23

De een wil water in zijn molen gieten en de ander niert.
Gelukkig maakt ieder daarin zijn eigen keuze.Ik ga savonds ff met de kruimeldief over het aanrecht.Vrijheid blijheid. :)

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor bobbee » do 14 mar 2019, 17:41

water in zijn molen gieten
Gieten is dan weer héél wat anders. Ben bang dat je het toch verkeerd begrepen hebt. Het gaat om een druppel maximaal.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor cremalover » do 14 mar 2019, 17:45

water in zijn molen gieten
Gieten is dan weer héél wat anders. Ben bang dat je het toch verkeerd begrepen hebt. Het gaat om een druppel maximaal.
Ik weet het. ;)


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten

cron