Niche Zero Grinder

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor bobbee » za 09 jan 2021, 13:54

De inkoopprijs van onderdelen is niet gewijzigd, die kwamen voor Brexit ook al uit China met alle taxes en duties.
Joh! Afbeelding

Ik bedoel het spottend. Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Umpalumpa
Berichten: 13
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 00:56

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor Umpalumpa » za 09 jan 2021, 18:56

Sorry, ben net iets te verbouwereerd voor die spot :-D

Vind dit echt not done, ga mijn order cancellen. 750-800 EUR is het mij niet waard, ook al is het een goeie grinder. En al zeker niet als dit hun business praktijken zijn.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor bobbee » za 09 jan 2021, 19:49

Ik snap het.

Misschien dat die nieuwe maler van homebarista.be een vervanger is. De G-iota.

Afbeelding

Komt naar verwachting op 400 a 500 euro.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

WouterMu
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 27 nov 2020, 15:59

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor WouterMu » za 09 jan 2021, 21:24

Voor mij is het helder. Ik heb mijn order van de Niche geannuleerd en een Mignon XL gekocht, ook omdat ik eigenlijk al twijfels had of de Niche wel zo handig was voor mijn gebruik. Maar ik heb deze week wel een Londinium besteld. Dat was een andere ervaring. Die rekenen ex btw (want ik ga hier betalen) en inderdaad 10% korting door betaling via bank. Dan krijg ik straks hier een nota voor btw etc die ik gelukkig toch weer verreken. Bij de Niche is het e-mailtje alleen vreemd door te stellen dat ik als afnemer een extra prijs te verwachten heb, terwijl zij dus minder af te dragen hebben van het bedrag dat ik al betaald heb. Maar ik denk dat ze een aantal afmeldingen binnen hebben, want ik kreeg als reactie of ik maandag nog eens mijn e-mail wilde sturen, ze zouden dan het geld terugboeken.

Wat me ook opviel is dat er veel hype rond de Niche is. En terecht als ik de ervaringen lees en hoor, maar dat al die verkoop nog geen goede website heeft opgeleverd. Ik denk overigens dat de Niche met een iets hogere prijs nog steeds een aantrekkelijk aanbod is voor wie zoekt wat zij bieden.

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor Keyser » za 09 jan 2021, 21:51

Persoonlijk heb ik twijfels of de Niche stand houdt binnen het nieuwe segment wanneer de Niche voor de Nederlander €750 - €800 gaat kosten. Ik vind dat toch een andere prijsklasse.
Al ben ik er zeer tevreden mee en bof ik dat ik hem heb gekocht voor de Brexit.

Umpalumpa
Berichten: 13
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 00:56

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor Umpalumpa » za 09 jan 2021, 22:40

Ik ben eigenlijk een filterdrinker (Aeropress, Chemex, V60), en heb een Europiccola op de kop kunnen tikken die ik momenteel weinig gebruik. Ik heb een comandante, wat perfect gaat, maar wilde toch een 2e grinder om niet altijd te moeten wisselen, en automatisch te gaan.

Ik dacht dat de Niche hier voor de prijs van 550 EUR de goeie keuze was, maar na Brexit denk ik dat een Wilfa Uniform voldoende gaat zijn. En dan maar de Comandante voor de Pavoni.

Voor de espressodrinker die vaak van bonen wisselt is het waarschijnlijk mooi speelgoed...

Nelis44
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 04 nov 2020, 13:05

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor Nelis44 » zo 10 jan 2021, 17:18

Allen,
Ik heb ook de Niche moeten cancellen...
Ik kreeg van de week een mail dat ik lekker invoer mocht gaan betalen.
Na wat heen en weer gemail met de eigenaar was het snel duidelijk dat er maar 1 ding op zat, afzeggen...

Erg jammer, ik was al een tijdje aan het wachten op deze grinder, single dose, daar had ik zin in.
Maar ik ga niet nog eens 120 euro extra betalen.

Dus WAT NU?
Ik ben nu op zoek naar wat anders, wie heeft er tips.
Heb een eureka mignon manuala (de goedkoopste van hun serie)

Was een prima maler, maar ben nu opzoek naar een step up.
Uiteraard komen de Baratza Sette 270wi en de eureka mignon Specialita naar voren, maar heeft er iemand nog andere opties die ik mee moet nemen?

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 512
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor Tekork » zo 10 jan 2021, 19:18

Ik snap de prijskwestie, principes en het unfaire gevoel maar als je rationeel en op lange termijn kijkt valt 120 euro extra best mee. Even alvast wat vakantiegeld opzij leggen en je kan het achter je laten. Als je een andere maler koopt zul je misschien altijd in de achteruitkijkspiegel blijven kijken “had ik toen toch maar”, of je moet nog geluk hebben op marktplaats.

Het praat wel lekker makkelijk met een pre-brexit model op het aanrecht moet ik toegeven....
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Umpalumpa
Berichten: 13
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 00:56

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor Umpalumpa » ma 11 jan 2021, 13:28

Niche gaat hier zwaar in de fout. Volgens EU wetgeving geldig op het moment van aankoop (2020) diende de VAT dan betaald te worden. De prijs van 499, bevat dus 20% VAT.

Bron: https://eurocrowd.org/2015/11/23/vat-an ... -eu-rules/

Nu we 2021 zijn, moet de VAT ge-zeroed worden. Dus een refund van de 20% dringt zich op. Daarna verschepen ze, en wij betalen bij import.

Ik heb hen dit uitgelegd via mail, maar zij zeggen gewoon dat ik mijn order moet annuleren. Ik zie niet in waarom, ik heb mijn deel van het contract vervuld. Straks escaleren naar Indiegogo. Benieuwd wat zij gaan zeggen.

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 512
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor Tekork » ma 11 jan 2021, 13:43

Ik heb mijn aankoop even opgezocht en er is geen melding van vat/btw, ik hoop natuurlijk dat je gelijk krijgt. Houd ons op de hoogte.


Afbeelding

Afbeelding
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron