Niche Zero Grinder

Umpalumpa
Berichten: 13
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 00:56

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor Umpalumpa » za 16 jan 2021, 15:50

Ik heb ook net gecanceld, ga wat verder zoeken naar een alternatief. Voorlopig doet mijn Comandante het ook erg goed.

Allemaal bedankt om te willen ventileren, it has been a pleasure :-)

De B. Cormorant
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor De B. Cormorant » di 19 jan 2021, 20:24

Heb mijn pakket uit Engeland ontvangen dat ik verwachte (geen Niche) maar wel voor een redelijke waarde (+100 euro). Tot mijn stomme verbazing heeft dat pakket er 8 dagen over gedaan voor het deel Portsmouth- Stansted en maar 4 dagen voor van Stansted over Keulen tot bij mij in België (incl een volledig weekend).
Nog vreemder, geen douanekosten, geen btw,...
Alles via FedEx, gelukkig toeval? Miss is er hoop voor zij die toch er mee doorgaan, maar is en blijft een gok natuurlijk.

Gebruikersavatar
Eckspresso
Berichten: 41
Lid geworden op: di 12 jan 2021, 16:14

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor Eckspresso » do 21 jan 2021, 17:49

Zojuist bestelling alsnog geannuleerd. Ik ben erg benieuwd wat de G-IOTA gaat doen?

Gebruikersavatar
Eckspresso
Berichten: 41
Lid geworden op: di 12 jan 2021, 16:14

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor Eckspresso » wo 27 jan 2021, 18:18

Fijn die wisselkoers. 2 maanden wachten op een koffiemolen die je dan voor +€20,- mag annuleren.

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk


Rosanne
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor Rosanne » vr 29 jan 2021, 21:39

Ik moet zeggen dat ik behoorlijk geschrokken ben door alle voorgaande berichten over de vat.

Ik heb 29 december een niche weten te bestellen. Levering staat gepland voor maart 2021. Ik begrijp dus dat dit officieel volgens EU richtlijnen al vat zou bevatten maar dat ze het er nu door de Brexit dubbel overheen gooien? Dus 20% + 21% = 41% btw (meer)kosten ?

Twijfel nu of ik niet gewoon een Eureka specialita of een XL ga kopen. Is deze net zo goed als de niche?

Phoe, don’t know what to do.. ik heb overigens verder nog geen mails van niche of indiegogo ontvangen behalve de update nr #87 die ook op de indiegogo website vermeld staat.
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

manduca
Berichten: 893
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor manduca » vr 29 jan 2021, 23:10

Nee, zo werkt dat niet bij procenten.
Als de molen 120 euro zijn inclusief die eerste 20% VAT, dan was de bruto prijs van de molen dus 100 euro (120/1.2).
De 21%VAT gaat over het hele bedrag (dus inclusief die vermeende 20% pre-brexit VAT).
Dat is dan dus 120x1.21=145,20

Je hebt dan dus uiteindelijk 45,2% extra betaald. Niet dat ik het erger wil maken hoor....
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Gebruikersavatar
Eckspresso
Berichten: 41
Lid geworden op: di 12 jan 2021, 16:14

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor Eckspresso » za 30 jan 2021, 17:47

Ik moet zeggen dat ik behoorlijk geschrokken ben door alle voorgaande berichten over de vat.

Ik heb 29 december een niche weten te bestellen. Levering staat gepland voor maart 2021. Ik begrijp dus dat dit officieel volgens EU richtlijnen al vat zou bevatten maar dat ze het er nu door de Brexit dubbel overheen gooien? Dus 20% + 21% = 41% btw (meer)kosten ?

Twijfel nu of ik niet gewoon een Eureka specialita of een XL ga kopen. Is deze net zo goed als de niche?

Phoe, don’t know what to do.. ik heb overigens verder nog geen mails van niche of indiegogo ontvangen behalve de update nr #87 die ook op de indiegogo website vermeld staat.
Hallo Rosanne, ik zit/zat met hetzelfde dilemma.

of je betaald +\- €150,- extra om hem in huis te halen, met een hele kleine kans dat je geluk hebt en door de maas van de wet glipt.
of je betaald +\- €20,- om hem te annuleren, door de nadelige wisselkoers. in dit geval kan je Niche Zero een mail sturen. ze reageerde bij mij dezelfde dag, en dag later kreeg ik van indigogo de bevestiging van annulering.

Het blijft uiteraard gewoon een goed product. de vraag is wat is de molen jou waard. in november vond ik hem die +/- €600,- zeker waard. nu vind ik hem de +/- €750,- niet waard. voor dit bedrag zou ik nu de Eureka Mignon XL kopen. nou is het geval dat ik mijn zinnen heb gezet op een molen die wat beter overweg kan met single dose en het gemakkelijk wisselen tussen fijne en grove maalstanden. ik ben mezelf aan het afvragen of ik de hogere uitgave voor een The Option-O Lagom P-64 kan rechtvaardigen hahaha :) ga ik met mijn smaakpupillen het verschil proeven tussen een molen van €600,- of één die het dubbele kost?

maar ik hou momenteel ook de ontwikkelingen van de G-IOTA Espresso grinder in de gaten. de prognose is dat deze voor een scherpe prijs word aangeboden. wellicht is deze ook wel interessant voor jou en andere Niche Zero annuleerders haha :) zie dit topic viewtopic.php?f=8&t=11137


succes met het maken van je keuze!

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor HanR » za 30 jan 2021, 20:10

Ik snap alle commotie niet.
Inclusief BTW is het nog een goed aanbod voor wie een dergelijke molen wil.
Heb je het geld (er voor over) is de vraag.
Elke molen met vergelijkbare schijven kost méér.

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor Pti » za 30 jan 2021, 23:26

Helemaal mee eens, voor het geld is het nog steeds een goede molen. Alleen je krijgt toch een beetje het gevoel dat het product dat je wil kopen vorige week 20% korting had.

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor we tigers » zo 31 jan 2021, 09:59

Als je dat niet had geweten, had je het een goede prijs voor de maker gevonden. Maar je weet wat er met de prijs gebeurt en dat geeft misschien een nare smaak in de mond. Bij het maken van je espresso is die smaak in je mond overigens weer helemaal okay ;)

Ik ben nog steeds elke dag zeer tevreden met mijn Niche. Na het kijken naar al die hele dure malers deze week bij James Hoffmann is de Niche helemaal zo gek nog niet.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron