Niche Zero Grinder

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor Capulus » za 01 dec 2018, 10:32

Ik krijg maandag de niche binnen en als ik problemen heb laat Ik het hier met video recordinges weten. Als er niks aan de hand is horen jullie niks, goed?
Ik hoor ook graag hoe goed hij bevalt. Dat komt vast goed. Nu nog een espresso-apparaat;)
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor fransg » za 01 dec 2018, 13:11

Ik krijg maandag de niche binnen
Leuk!! Ik verheug me op je videodingesen.

Ik las laatst een mooie en inspirerende uiteenzetting over tevredenheid, waarin werd uitgelegd dat sommige mensen niet in staat zijn gelukkig te worden omdat ze altijd iets (willen) zien dat naar hun mening niet deugt of tegenvalt, terwijl anderen het vermogen bezitten om tevreden te zijn met hetgeen ze kozen en daardoor ook in staat zijn zich over enkele triviale kleinigheden heen te zetten. Ik kan het nu even niet terugvinden maar je kon aan die tekst zien dat het kwam van een verfijnde en door het leven gelouterde geest waar velen een puntje aan kunnen zuigen als u voelt wat ik bedoel.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor bvds » za 01 dec 2018, 14:10

Ik las laatst een mooie en inspirerende uiteenzetting over tevredenheid, waarin werd uitgelegd dat sommige mensen niet in staat zijn gelukkig te worden omdat ze altijd iets (willen) zien dat naar hun mening niet deugt of tegenvalt, terwijl anderen het vermogen bezitten om tevreden te zijn met hetgeen ze kozen en daardoor ook in staat zijn zich over enkele triviale kleinigheden heen te zetten.
Ja dat zijn in NLP termen metaprogramma's. Gaat om een persoonlijkheidseigenschap (diep verankerd) die vervolgens door dagelijkse beoefening steeds dominanter wordt (nature en nurture). In dit specifieke geval spreek ja van "mismatchers". Het vermogen om te zien wat afwijkend is had ooit evolutionair voordeel. Vandaag de dag valt het niet mee om met zo'n trek tevreden te zijn. Er helemaal vanaf komen lukt niet. Maar gelukkig is het met training mogelijk de andere kant te stimuleren...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor cremalover » za 01 dec 2018, 14:32

Ik krijg maandag de niche binnen
Leuk!! Ik verheug me op je videodingesen.

Ik las laatst een mooie en inspirerende uiteenzetting over tevredenheid, waarin werd uitgelegd dat sommige mensen niet in staat zijn gelukkig te worden omdat ze altijd iets (willen) zien dat naar hun mening niet deugt of tegenvalt, terwijl anderen het vermogen bezitten om tevreden te zijn met hetgeen ze kozen en daardoor ook in staat zijn zich over enkele triviale kleinigheden heen te zetten. Ik kan het nu even niet terugvinden maar je kon aan die tekst zien dat het kwam van een verfijnde en door het leven gelouterde geest waar velen een puntje aan kunnen zuigen als u voelt wat ik bedoel.
Top.Ik zal dit in het engels vertalen en doorgebven aan de eigenaren op H-B met een Niche met verlopende maalgraadinstelling.
Maar mijn vraag was feitelijk vrij simpel.Moet ik nu bij mijn schoonzus die psychotherapeute toch nog is een sessie aanvragen?

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor bvds » za 01 dec 2018, 15:08

Maar mijn vraag was feitelijk vrij simpel.Moet ik nu bij mijn schoonzus die psychotherapeute toch nog is een sessie aanvragen?
Gewoon voor de gezelligheid heen gaan. Jij verstaat de kuns van het genieten wel. Dus geen zorgen.

Misschien moet ik eens langs ;)
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor bobbee » za 01 dec 2018, 15:58

Ik wil wel!

@cremalover:
De vraag was wel duidelijk maar het ging om het stukje: nogal wat eigenaren. Dat klopt niet want zijn er niet veel. Dat was alles. Dat kan verkeerd begrepen worden door iemand die jouw bericht leest.
Jij wilt gewoon weten of de maalgraad van de niche verloopt bij iemand hier op het forum. Duidelijk, niet dus.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor cremalover » za 01 dec 2018, 16:06

Jij wilt gewoon weten of de maalgraad van de niche verloopt bij iemand hier op het forum. Duidelijk, niet dus.


Dat ja.Waarmee de vraag beantwoord is.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor fransg » za 01 dec 2018, 17:26

Gelukkig ook weer opgelost! En dat scheelt ook weer in de vergoeding van het ziekenfonds, waardoor de premie gelijk kan blijven.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

tohenk2
Berichten: 244
Lid geworden op: do 30 jul 2015, 21:10

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor tohenk2 » za 01 dec 2018, 22:20

Beetje laat op het feestje, maar ik dacht het al eerder gemeld te hebben -ook op HB en KN-: mijn Niche verloopt totaal niet, heeft nog steeds een (uitwisseling)retentie van ongeveer 0.02 gram en doet het verder uitstekend.

Over de retentie: Als ik de maalgraad verander, dan komt er de eerste keer iets minder of iets meer uit. Nog steeds niet schokkend, hooguit 0.1 gram of zo.

Ik heb uit pure nieuwsgierigheid een set maalschijven met DLC besteld. Ik kan me niet voorstellen dat het iets doet voor de retentie. Moeite met de bonen had ik (of liever gezegd: heeft de molen) ook al niet. Levensduur van de schijven? (De claim is 70% bovenop de normale levensduur van 750kg.) Geluid? Smaak? Allemaal prima standaard. Zoals ik zeg: pure nieuwsgierigheid.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor bobbee » za 01 dec 2018, 23:28


Ik heb uit pure nieuwsgierigheid een set maalschijven met DLC besteld.
Welke heb je besteld en waar? Ook uit nieuwsgierigheid... Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

cron