Niche Zero Grinder

yakneev
Berichten: 99
Lid geworden op: vr 17 jan 2020, 07:34

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor yakneev » ma 14 sep 2020, 12:31

Ik heb de trekker overgehaald en er gaat een niche deze kant op komen. Helaas pas verzending november :(
Mocht voor 20 sept iemand een witte willen verkopen hoor ik het graag dan kan ik hem nog cancellen (haat wachten haha)

Expres nu al besteld machine nu aan het overwegen 99% wordt dat een Bianca.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor bobbee » di 15 sep 2020, 16:07

Ik heb de trekker overgehaald en er gaat een niche deze kant op komen. Helaas pas verzending november :(
Mocht voor 20 sept iemand een witte willen verkopen hoor ik het graag dan kan ik hem nog cancellen (haat wachten haha)

Expres nu al besteld machine nu aan het overwegen 99% wordt dat een Bianca.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Dan is dit misschien wat voor jou?

Lelit Bianca & Niche
€ 2.200,00
https://link.marktplaats.nl/m1597085387

Ken de verkoper niet. Kwam dit per toeval tegen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor Keyser » di 15 sep 2020, 17:48

Ja die had ik geplaatst in gespot. Is denk ik wel de eerste versie van de Bianca. Of was de nieuwe er 1,5 jaar geleden al?

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor bobbee » di 15 sep 2020, 18:01

Maakt toch helemaal niks uit. 1e versie, 2e versie...laat je niet gek maken.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
RexManning
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 05 jul 2020, 15:24
Locatie: Haren

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor RexManning » di 15 sep 2020, 18:22

Wellicht balanceert versie 1 wel beter op dat spannend smalle archiefkastje. Je weet maar nooit.
| ECM Synchronika | Kwast | Water | Rennie | Harkje | Niche Zero|

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor Pti » di 15 sep 2020, 19:03

Het maakt inderdaad echt heel weinig uit, en als het je echt stoort kun je er voor €100 een stokje voor steken.

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor Keyser » di 15 sep 2020, 20:01

Dan is dit een hele snelle manier om groots aan de slag te kunnen

yakneev
Berichten: 99
Lid geworden op: vr 17 jan 2020, 07:34

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor yakneev » di 15 sep 2020, 20:04

Had ik al eerder gecontact. Kreeg geen reactie.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gebruikersavatar
RexManning
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 05 jul 2020, 15:24
Locatie: Haren

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor RexManning » vr 18 sep 2020, 14:51

Vandaag kwam oktober wat vroeger dan normaal, de Niche is binnen. Op goed geluk een maalgraad ingesteld en wat jammer...meteen goed. :D

18 in, 36 uit in 29 seconden, de Brute Bonen zijn een stuk zachter dan ik gewend was, minder bitter, zoeter, meer smaak. Het verschil met mijn kleine maalschijven van de Quamar is natuurlijk enorm, maar waar ik echt naar uit keek was om de maalgraad traploos te kunnen veranderen. Ik had met de Quamar bijvoorbeeld 18 in, 36 uit in 23 óf in 35 seconden met 1 klik er tussen. Zuur of bitter en niets ertussen, dat gaat dus niet fijn als je weet dat je er precies tussen moet zitten en het kan niet. Nu wel, ik blij! Wellicht dat ik de voor mij lastige bonen met lichtere branding (zuur) ook weer uit de vriezer ga halen.

Ik ben wel benieuwd naar een betere workflow dan ik nu heb, het is nu nogal rommelig. Veel koffie blijft in de dosing cup zitten, overhevelen naar de portafilter is moeilijk. Ik denk er nu over om de funnel te gebruiken die ik nog heb liggen, maar verwacht dan ook dat er relatief veel koffie in de cup achter blijft. Een natte lepel door de bonen roeren hielp niet echt. Erg benieuwd dus!
| ECM Synchronika | Kwast | Water | Rennie | Harkje | Niche Zero|

yakneev
Berichten: 99
Lid geworden op: vr 17 jan 2020, 07:34

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor yakneev » vr 18 sep 2020, 15:22

Nice, congrats. Ik zou zeker een funnel en een kwastje er bij leggen voor de losse grounds.

Op Instagram stond vandaag dat ze voorraad hebben toegevoegd. en ook kreeg ik de melding dat mogelijk eerder gaan leveren dan beoogde "november".. Na gister al een berichtje te hebben gestuurd of ze niet wat specifieker kunnen zijn vandaag ook gereageerd op hun instagram bericht. maar ze "hopen" en "doen hun best" eerder te leveren. meer krijg ik er nog niet uit ;-)


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron