Advies nodig over malers? Ik ben erachter gekomen dat deze leden echt geen onzin verkopen.

koffie_loverJAN
Berichten: 2
Lid geworden op: do 18 apr 2019, 17:46

Re: Advies nodig over malers? Ik ben erachter gekomen dat deze leden echt geen onzin verkopen.

Berichtdoor koffie_loverJAN » do 18 apr 2019, 18:08

Wat is jullie ervaring met kleine handmalers?

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Advies nodig over malers? Ik ben erachter gekomen dat deze leden echt geen onzin verkopen.

Berichtdoor bobbee » do 18 apr 2019, 20:10

Wat is jullie ervaring met kleine handmalers?
Ik gebruik een Comandante en ook een Kinu m47 voor filterkoffie. De laatste kun je ook gebruiken voor espresso maling maar mij niet gezien.
Dus mijn ervaring: voor filterkoffie geen probleem en beter dan menig electrische maler. Voor espresso pak ik liever electrisch aangedreven.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Kaan
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 07 jun 2019, 07:41

Re: Advies nodig over malers? Ik ben erachter gekomen dat deze leden echt geen onzin verkopen.

Berichtdoor Kaan » vr 07 jun 2019, 14:51

Hoi allen, mijn naam is Kaan.
Sinds gisteren ook trotse bezitter van een Rancilio Silvia. Heb mijn Volautomaat Nivona verkocht om lekker te hobby en met de Piston Machine.
Heb hiernaast een Isomac Macinino grinder overgenomen.

Nou komt hier op fijnste stand nog steeds geen superfijn gemalen koffie uit maar meer korrelig en soms spuugt ie een groot stuk eruit.
Is dit ouderdom of kan deze grinder simpelweg niet beter?

Koffiebonen zijn vers ( niet langer als 2 weken geleden gebrand).

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Advies nodig over malers? Ik ben erachter gekomen dat deze leden echt geen onzin verkopen.

Berichtdoor HanR » vr 07 jun 2019, 18:00

Welkom!
Afgezien van het feit dat dit een matige maler is, zou je nog naar het volgende kunnen kijken:
Zijn de maalschijven goed schoon?
Meestal zit in de bovenste ring een begrenzingsschroefje.
Als je dat er uit draait, kun je de molen fijner stellen.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk


Gebruikersavatar
Artep
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 06 dec 2017, 08:46
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Advies nodig over malers? Ik ben erachter gekomen dat deze leden echt geen onzin verkopen.

Berichtdoor Artep » zo 09 mei 2021, 15:08

Iedereen verklaarde mij voor gek toen ik perse een tweedehands Mazzer Super jolly wilde aanschaffen, nadat ik op dit forum alle adviezen en opmerkingen over molens had doorgespit. Het is mijn eerste elektrische koffiemolen en geen moment spijt van gehad. De grote toeter vervangen door een whiskas dekseltje dat precies past! Ik had liever nog een demand gehad, maar ala.
[*ik vind mijn Bezzera 07 lekker eigewijs]

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Advies nodig over malers? Ik ben erachter gekomen dat deze leden echt geen onzin verkopen.

Berichtdoor fransg » zo 09 mei 2021, 15:39

Prima maler. Een vriendin heeft er een thuis, een ander heeft ‘m in de caravan, allebei tevreden.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten

cron