54mm flat burr maler van Wilfa

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

54mm flat burr maler van Wilfa

Berichtdoor bobbee » wo 07 nov 2018, 09:57

Kwam zojuist deze maler tegen. Is net geïntroduceerd door Tim Wendelboe op. Instagram en wil hem jullie niet onthouden. Meer info zal ik hier posten :

Wilfa grinder. 54mm flat burrs, bluetooth scale with 0,1 g increments, app with grind setting recommendations by your Tim Wendelboe. Works ok for espresso even with VST filters and great for all other brew methods. Made very tasty brews around 21% extraction with a filter brewer and various coffees and roasts. It grinds slow to not over heat the coffee and stops automatically when there are no more beans in the hopper. No timer. Just the on/off button is all you need. Anti static grounds container.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: 54mm flat burr maler van Wilfa

Berichtdoor Pti » wo 07 nov 2018, 11:22

Heb ik potverdorie net twee maanden terug een Wilfa svart gekocht!!!!

Voor zover ik kan oordelen zijn de spullen van Wilfa wel aardig. Het blijft écht consumentenwaren natuurlijk maar maalsel is goed, bouw kwaliteit aardig en relatief weinig geluid. Als je moet kiezen tussen bv greaf, bodum, baratza en Wilfa kies ik (allemaal zelfde maalschijfklasse en ik heb ervaring met ze allemaal) wel voor de svart, of de baratza...

Geen idee of er al een prijs voor de nieuwe bekend is, maar de svart is zijn €150 opzich wel waard... Styling is in lijn met de rest van de Wilfa lijn ook wel mooi.
Noteer aub wel dat TW waarschijnlijk rijkelijk wordt beloond voor zijn positieve review.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: 54mm flat burr maler van Wilfa

Berichtdoor bobbee » wo 07 nov 2018, 11:31

3000 nok wat gelijk is aan 315 euro. Dit malertje moet ook espresso aan kunnen, ben benieuwd, dat wel maar verwacht vooralsnog geen hele geweldige kwaliteit. Wel leuke ontwikkeling, keertje geen conisch.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: 54mm flat burr maler van Wilfa

Berichtdoor Pti » wo 07 nov 2018, 12:21

Als ik naar de techniek kijk is het allemaal een beetje dertien in een dozijn. Weinig vernieuwd en dan is €300 toch in ene stiekem weer best veel geld.

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: 54mm flat burr maler van Wilfa

Berichtdoor bvds » wo 07 nov 2018, 16:28

Ik ben vooral benieuwd naar de schijven!

De MK vario steel burrs zijn 54 mm maar vragen om een sterke motor als het ook espressofijn moet.

Eureka heeft ook mooie 54 mm schijfjes.

Als de alignment goed is en de retentie laag en het een burr set met moderne meer unimodale slijp is toch niet gek zou ik zeggen.

Burr carrier zo te zien aluminium.

Maar goed eerst maar eens zien.

De looks zijn verfrissend.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: 54mm flat burr maler van Wilfa

Berichtdoor bobbee » wo 07 nov 2018, 16:35

En scale erbij met Bluetooth. Volgens mij werken die op samen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: 54mm flat burr maler van Wilfa

Berichtdoor bobbee » wo 07 nov 2018, 21:05



- Single dosing molen
- 58mm (of 54 mm?) schijven (staal)
- Stopt automatisch als er geen bonen meer inzitten
- laag toerental om verhitting van de koffie te voorkomen
- (ronde) Bluetooth-weegschaal met nauwkeurigheid van 0,1 g + bijbehorende app is inbegrepen
- Maalkwaliteit, volgens TW "met een mijl" beter dan met de oude Wilfa-molen
- Geschiktheid voor espresso (ook met Vst-filterbakjes)
- Antistatische opvangbak
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: 54mm flat burr maler van Wilfa

Berichtdoor bvds » wo 07 nov 2018, 23:31

Op KN speculeeert met over 58 mm SSP burrs.

Tsja dan is 315 euro opeens niet zo duur meer.

Maar goed eerst maar zien.

Ik vind het mooi om te zien dat er steeds meer mooie kleine single dosing malers voor thuisgebruik bijkomen.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: 54mm flat burr maler van Wilfa

Berichtdoor bobbee » di 11 dec 2018, 13:13

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten

cron