Kinu Traveler; lichtgewicht M47 in een kleiner jasje!

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Kinu Traveler; lichtgewicht M47 in een kleiner jasje!

Berichtdoor Marcje » do 07 feb 2019, 09:25


Mocht filter mij enorm bevallen, dan ga ik zeker eens ergens de Kinu vergelijken met de Commandante, en wie weet word ik dan ook wel lid van de club van allebei :lol: . Heeft er iemand in dat geval nog een zolderkamertje ter beschikking, waar ik tijdelijk kan verblijven? Ik vrees dat ik dan namelijk thuis er niet meer in kom.

Net als met motoren en racefietsen geldt voor malers waarschijnlijk ook: Ideale Aantal = N+1 is, waarbij N je huidige aantal is.
Deze formule werkt overigens nauw samen met het aantal van S-1, waar bij S het aantal is wat tot een echtscheiding leidt.
dus...

Wijmaar
Berichten: 365
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 08:06

Re: Kinu Traveler; lichtgewicht M47 in een kleiner jasje!

Berichtdoor Wijmaar » do 07 feb 2019, 09:36

Net als met motoren en racefietsen geldt voor malers waarschijnlijk ook: Ideale Aantal = N+1 is, waarbij N je huidige aantal is.
Deze formule werkt overigens nauw samen met het aantal van S-1, waar bij S het aantal is wat tot een echtscheiding leidt.

Laat ik nu ook een Racefiets, Mountainbike en cyclocrosser in de garage hebben hangen :lol: . Ik ben er inmiddels achter dat deze formule ook geldt voor kook-gerelateerde gadgets als ijsmachines, keukenmachines en voor bier brouw apparatuur. Met koken kan je dan af en toe de S weer eens een beetje opkrikken, de baas lust echter geen koffie of bier.... :x

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Kinu Traveler; lichtgewicht M47 in een kleiner jasje!

Berichtdoor fransg » do 07 feb 2019, 09:59

Laat ik nu ook een Racefiets, Mountainbike en cyclocrosser in de garage hebben hangen :lol: . Ik ben er inmiddels achter dat deze formule ook geldt voor kook-gerelateerde gadgets als ijsmachines, keukenmachines en voor bier brouw apparatuur. Met koken kan je dan af en toe de S weer eens een beetje opkrikken, de baas lust echter geen koffie of bier.... :x
Mogelijk geldt dat ook voor een collectie kortegolfradio's. Die wegen elk tussen de 35 en 55kg en nemen evenveel ruimte in als een forse espressomachine. Ik ben daar nog maar kortgeleden mee begonnen dus heb er nog niet echt veel. Enige overlap met koffie lijkt er wel te zijn want Wouter Strietman is ook een fan en verzamelaar van oud buizenspul en diverse lezers van m'n koffie/radio blogs delen beide belangstellingsgebieden.

Misschien iets voor een aparte thread 'wat verzamelt u nog meer'.

Met name @3aan zou daar veel aan kunnen bijdragen want je kunt het zo apart niet bedenken of hij heeft er een uitmuntende verzameling van (gehad).
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Kinu Traveler; lichtgewicht M47 in een kleiner jasje!

Berichtdoor bobbee » do 07 feb 2019, 10:15

@wijmaar:
Dit is precies wat ik had verwacht omdat je de mypressi hebt genoemd. Icm de Kinu het mooiste setje voor portable espresso.
Om het verschil te proeven tussen Kinu en Comandante voor filter moet je echt wel behoorlijk wat geproefd hebben plus de Kinu doet het al erg goed voor filter. Top segment spul!

Dat ik de comandante heb staan zegt genoeg. Ik gebruik hem altijd icm de V60, echt heel erg goed.
Nu net heb ik de kinu traveler gebruikt met de gabi en een zelf gebrande Colombia wegens gebrek aan betere bonen van een goede brander. Heerlijke bak filterkoffie, mooi in balans!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Kinu Traveler; lichtgewicht M47 in een kleiner jasje!

Berichtdoor Marcje » do 07 feb 2019, 10:42


Laat ik nu ook een Racefiets, Mountainbike en cyclocrosser in de garage hebben hangen :lol: . Ik ben er inmiddels achter dat deze formule ook geldt voor kook-gerelateerde gadgets als ijsmachines, keukenmachines en voor bier brouw apparatuur. Met koken kan je dan af en toe de S weer eens een beetje opkrikken, de baas lust echter geen koffie of bier.... :x

Lol! Ik heb de MTB verkocht om de Atom te financieren! Misschien toch iets fout gedaan, maar er staat nog genoeg leuks in de schuur.
Mijn beter helft is gelukkig koffie verslaafd, dat scheelt dan weer. Misschien dat ze slow zo lekker gaat vinden dat ik ook een Commandante (of Kinu) mag/moet aanschaffen!
dus...

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Kinu Traveler; lichtgewicht M47 in een kleiner jasje!

Berichtdoor bobbee » zo 10 feb 2019, 09:16

Net V60 brew gemaakt met Friedhats Guatemala en Kinu M47 traveler. Maalgraad instelling 5, spraytje water op de bonen ivm statische electriciteit. (Dat komt door het plastic bakje trouwens.)
Zoals te verwachten een heerlijke zoete filterkoffie. Ik proef rode bes, cacao, palm suiker! Dit bedoel ik dus, goed is gewoon goed en ja het kan altijd nóg beter maar is niet altijd nodig.

Veel plezier met je Kinu M47 traveler!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Wijmaar
Berichten: 365
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 08:06

Kinu Traveler; lichtgewicht M47 in een kleiner jasje!

Berichtdoor Wijmaar » zo 10 feb 2019, 09:57

Net V60 brew gemaakt met Friedhats Guatemala en Kinu M47 traveler. Maalgraad instelling 5, spraytje water op de bonen ivm statische electriciteit. (Dat komt door het plastic bakje trouwens.)
Zoals te verwachten een heerlijke zoete filterkoffie. Ik proef rode bes, cacao, palm suiker! Dit bedoel ik dus, goed is gewoon goed en ja het kan altijd nóg beter maar is niet altijd nodig.

Veel plezier met je Kinu M47 traveler! Afbeelding
Gaaf! Dank :). Ik had al verwacht weer aan de RDT te mogen, voor m’n Atom had ik een zelf doserless gemaakt horeca bakbeest, dus ik ben gelukkig wat gewend wat dat betreft.

Wat bedoel je met instelling 5? Vijf volle ronden vanaf nul?

Ik had vanochtend eindelijk even de tijd om wat te experimenteren met de Kinu Traveler en de MyPressi. Ik ben echt onder de indruk! Het was even zoeken qua maalgraad, ik had niet verwacht dat de Kinu zo’n enorm bereik zou hebben. Grootste uitdaging van de mypressi is duidelijk temperatuur, goed voorverwarmen is essentieel. Maar als je beiden goed voor elkaar hebt komt er echt een verrassend goede shot uit! Bijzonder hoe het weer hele andere smaak oplevert dan de combi Atom - Strega, vind het meer naar een E61 machine neigen.

Ik ben tot nu toe zeer verheugd! Binnenkort aan de slag met filter :).

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Kinu Traveler; lichtgewicht M47 in een kleiner jasje!

Berichtdoor bobbee » ma 11 feb 2019, 19:30

Ja, 5 x rond langs 0. Daarmee bedoel ik stand 5,0.

Ik heb vandaag de Kinu gebruikt voor Guatemala Friedhats koffie en zojuist de Comandante met dezelfde bonen.

De Kinu is dus erg goed, de Comandante is erg goed. Ik ervaar een wat krachtiger en pittigere smaak tov de Comandante die op zijn beurt in mijn beleving vooral fruitiger overkomt. Meer winey zeg maar, en daar hangt complexer in mijn beleving ookb direct aan vast.

Heel objectief kan ik niet zeggen die of die is beter want dit en dat...
Ze hebben allebei het potentieel om een geweldige bak koffie te creëren, ik ben blij dat ik ze beide heb. Die afwisseling zorgt er bij mij voor dat ik de verschillen blijf waarnemen en beide waardeer.

Ps; Bovenstaande is dus compleet persoonlijk, compleet gebaseerd op mijn eigen beleving en hoeft dus ook niet voor waar te worden aangenomen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Kinu Traveler; lichtgewicht M47 in een kleiner jasje!

Berichtdoor bvds » ma 11 feb 2019, 21:36

Ik deel je ervaring wel Bobbee!

Op mijn werk gebruik ik dagelijks de Kinu. Thuis de Comandante. Mijn tase buds zeggen keer op keer dat de Comandante meer complexiteit aan de koffie geeft. De Kinu juist meer intensiteit. Aangezien ik in filter vooral complexiteit zoek is de Comandante mijn favoriet. Bovendien heb ik met de Comandante minder vertraging in het laatste deel van de extractie.

Dit neemt niet weg dat ik ook op mijn werk lekkere koffie drink. En met een mooie Keniaan wordt met de Kinu echt wel fruitig. Kortom, de verschillen zijn klein maar wel relevant.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Kinu Traveler; lichtgewicht M47 in een kleiner jasje!

Berichtdoor bobbee » za 20 apr 2019, 07:56

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

cron