Oude ECM Giotto eruit ... iets nieuws erin

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Vanderhelst
Berichten: 3
Lid geworden op: za 27 apr 2019, 11:33

Oude ECM Giotto eruit ... iets nieuws erin

Berichtdoor Vanderhelst » za 27 apr 2019, 11:51

Ha allen,

Geïnteresseerde amateur hier. Heb rond 2000 een oude ECM Giotto op de kop kunnen tikken. Goed laten onderhouden (kan ik niet zelf). Maar nu is hij dood. Printplaat kapot. Schijnbaar ook wat problemen met aanhechting leidingen aan boiler. Reparateur ging er niet meer aan beginnen. We malen zelf met een Demoka (destijds aangeraden).

Situatie: machine moet op korte termijn vervangen (nu zonder espresso de deur uit) maar de maler vervangen vindt vrouwlief volstrekte waanzin. Single boiler prima (doen geen melk), graag met PID. Wil wel eens leren spelen met druk en temperatuur, dus makkelijk instellen is een pré. Zelf sleutelen zit er niet in, althans: pas na pensionering zal ik daaraan gaan denken. En belangrijk: hij moet staan op een plankje van max 38 cm diep (breedte en hoogte minder problematisch) - de pootjes lekbak Giotto pasten exact ! Budget tot €1.000.

Aanbod: iemand interesse in de oude ECM Giotto ? Ik begreep dat er hier wel eens hobbyisten zitten. De machine bevindt zich in regio Weesp.

Vraag: iemand bekend met een goede gereviseerde machine z.g.a.n. ? Als gezegd, ik word geen hobbyist dus moet wel zonder gedoe meegaan komende jaren.

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Oude ECM Giotto eruit ... iets nieuws erin

Berichtdoor HanR » zo 28 apr 2019, 11:38

Gezien het budget:
Er staat op dit forum een Rocket Appartementen te koop. Bijna nieuw.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk


Ricking08
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 12:41
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Oude ECM Giotto eruit ... iets nieuws erin

Berichtdoor Ricking08 » di 07 mei 2019, 14:44

Probeer eens Vitelli Coffee in Hoorn te bellen. Wellicht heeft Richard interesse, hij doet veel met 2e hands modellen. En wie weet heeft hij een leuke 2e hands staan!
Rocket Giotto Evoluzione R, Fiorenzato F64 EVO, Hario V60, Aeropress, Siphon, Cafflano Klassic, Cafflano Kompact, Cafflano Kompresso, Vietnamese dripper,
Minos Handgrinder, Black Mamba teflon tamper, Motta afklopbak

Gebruikersavatar
seels
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 24 aug 2011, 20:20
Locatie: Turnhout

Re: Oude ECM Giotto eruit ... iets nieuws erin

Berichtdoor seels » zo 12 mei 2019, 08:20

Heb je een privébericht gestuurd


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 338
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: Oude ECM Giotto eruit ... iets nieuws erin

Berichtdoor FrancisPavoni » zo 12 mei 2019, 14:02

Heb ik meer dan een week geleden ook gedaan.. Geen enkele reactie..

Vanderhelst
Berichten: 3
Lid geworden op: za 27 apr 2019, 11:33

Re: Oude ECM Giotto eruit ... iets nieuws erin

Berichtdoor Vanderhelst » za 08 jun 2019, 15:39

Veel dank voor alle reacties. Ik kijk niet zo regelmatig op internet, en heb het inmiddels opgelost. Mooie Beretza en Domobar. Dus totale investering is iets groter, maar wel echt een hele fijne maler door de combi te doen.


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron