Waterfilters

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Waterfilters

Berichtdoor Fisherman » ma 10 jun 2019, 17:52

Dan zou ik lekker voor 9tientjes een cardridges systeem ophangen van Brita of BWT.

Bevalt hier ook nog steeds uitstekend !
Welke heb jij dan bijvoorbeeld Nelus? En als je opnieuw mocht kiezen, zou je dan dezelfde nemen? =)

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Waterfilters

Berichtdoor fransg » di 11 jun 2019, 11:34

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Waterfilters

Berichtdoor Fisherman » di 11 jun 2019, 14:25

Mooi uitgebreid geschreven, Frans! Begrijp ik nu goed dat het voor de smaakbeleving weinig doet?

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Waterfilters

Berichtdoor fransg » di 11 jun 2019, 15:27

Mooi uitgebreid geschreven, Frans! Begrijp ik nu goed dat het voor de smaakbeleving weinig doet?
Ik heb geen grondige smaakvergelijking gedaan. Daarvoor zou ik honderden extracties van verschillende waterkwaliteit moeten doen met wel exact dezelfde bonen / maling / machine en door verschillende mensen blind laten proeven.

Belangrijkste reden voor filter is behoud van de machine, kalkafzetting minimaal houden en intussen de hoeveelheid deeltjes in het water, ppm, wel houden omdat die deeltjes helpen bij de extractie. 'Puur' osmosewater geeft geen lekkere koffie.

Ik heb ook een filter gehad van het type dat je kunt regenereren met een kg zout, maar dat vond ik een gedoe. Makkelijker om eens per jaar de filter-module te vervangen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Waterfilters

Berichtdoor Pti » di 11 jun 2019, 16:26

De "zoutfilters" kun je ook in cardridge vorm kopen,
dat werkt dan zonder instelbare bypass, dat is wat Nelis ook gebruikt.

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Waterfilters

Berichtdoor Marcje » wo 12 jun 2019, 17:03

Hier een ‘Everpure VastWater Cartridge Claris Ultra 170’ onder het aanrecht (voor de espresso).
Wil niet meer zonder!


Afbeelding
dus...

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Waterfilters

Berichtdoor fransg » wo 12 jun 2019, 17:16

Netjes!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
martinierius
Berichten: 306
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 09:41

Re: Waterfilters

Berichtdoor martinierius » ma 07 okt 2019, 07:38

Ik zag in het lokaal reclame-krantje reclame voor ontharding van het water voor de woning met CO2. Zou geen spoeling nodig hebben dus geen water verspilling. Kosten 0.3€ per m3, vermoedelijk zit de apparatuur daar niet in verrekend. Heeft iemand daar ervaring mee?

Afbeelding
DE1+ 1.1 || KINU M47,M68 || Niche || Behmor 1600 PLUS

Gebruikersavatar
DeepnGroond
Berichten: 86
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 18:14

Re: Waterfilters

Berichtdoor DeepnGroond » ma 07 okt 2019, 10:16

CO2 verzuurt het water. En ja, daarmee blijft een groot deel van de 'kalk' in oplossing cq wordt opgelost.

Geen idee hoe ze dit verantwoord doen zonder vervelend neveneffecten. Maar misschien zie ik teveel beren op de weg.

Gebruikersavatar
NielsB
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 mar 2009, 17:35

Re: Waterfilters

Berichtdoor NielsB » wo 30 okt 2019, 15:30

De "zoutfilters" kun je ook in cardridge vorm kopen,
dat werkt dan zonder instelbare bypass, dat is wat Nelis ook gebruikt.
Dat zal de Brita Finest zijn. Kan iemand de werking toelichten? Het schijnt te werken met zout. De hardheid na het filter meten lukt niet, met 1 druppeltje geeft ie al groen, dus zou GH 0-1 zijn. Als ik de TDS meet, is die ca 10 ppm lager dan voor het filter, dus daar geen spectaculaire cijfers.
De pH gaat in ieder geval niet omlaag, wat met de gewone Brta Quell ST wel gebeurt met hard water.
De meneer van Brita zegt dat het filter alle Calcium en Magnesium eruit filtert. Dat zou ook weer niet helemaal wenselijk zijn.
Ik ben heel benieuwd wat het filter dan wel doet.
Micra&Ultra


Terug naar “Accessoires”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron