Handmolen voor espresso

Ben je al tijden op zoek naar tweedehands espresso apparaat, een gebruikte koffiemolen of een niet meer te krijgen onderdeel of accessoire? Plaats het hier.
Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Handmolen voor espresso

Berichtdoor Capulus » za 06 jul 2019, 20:44

Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een betaalbare handmolen die enkel voor espresso zal worden gebruikt (icm mypressi). Heeft iemand van jullie nog een goed idee? Prijs moet niet meer dan 100 euro worden. Ik weet dat dit weinig is voor een goede handmolen, maar het is een cadeautje. Alle input is welkom.

Gr Bart
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

Gebruikersavatar
martinierius
Berichten: 306
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 09:41

Re: Handmolen voor espresso

Berichtdoor martinierius » za 06 jul 2019, 23:20

De aergrind is duurder maar je zult moeilijk nog iets deftig vinden voor minder geld...
DE1+ 1.1 || KINU M47,M68 || Niche || Behmor 1600 PLUS

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Handmolen voor espresso

Berichtdoor Capulus » zo 07 jul 2019, 09:19

De aergrind is duurder maar je zult moeilijk nog iets deftig vinden voor minder geld...
Ja, die zat ik ook al te bekijken. Mooi ding! Heeft iemand ervaring met de aergrind en medium espresso branding? Is dat te doen voor 1 espresso? (Rekeninghoudend met dat espresso met handmaler vaak al een uitdaging is)
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.

Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...


Roaster: Huky500

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Handmolen voor espresso

Berichtdoor bvds » zo 07 jul 2019, 10:14

Ja hoor de aergrind maalt niet heel zwaar. Filterbranding espressofijn is natuurlijk wel een uitdaging maar zeg vanaf een lichte mediumroast goed te doen.

Ik zou iets meer uitgeven en meteen de Feldgrind kopen. Die is duidelijk beter gebouwd en laat zich veel preciezer afstellen. Of anders de Kinu M47 Traveler of nieuwe Phoenix. Alleen ga je dan wel boven de 100 e uitkomen.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs


Terug naar “Te koop gevraagd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron