Wat drink je nu?

Tijs
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 26 aug 2018, 10:39

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Tijs » di 06 aug 2019, 15:07

Momenteel de Hondurees van Brandzaak in de maler. Niet heel bijzonder. Heeft iemand ervaring met de bonen van Beanbrothers in Eindhoven (de gekste)?
Zeer leuke koffiezaak in Eindhoven met heerlijke koffie. Heb alleen geen ervaring met hun verzendservice e.d.

Misschien ook een leuke tip is caffeine dealers uit Eindhoven. Branderij op de grote beek waar mensen worden opgeleid tot barista of koffiebrander. Re-integratie project voor mensen die een afstand hebben tot de arbeidsmarkt.
100% arabica bonen uit Sumatra.

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Marcje » di 06 aug 2019, 15:40

Wat vond je van die Sumatra van de grote Beek?
Ik heb hem zelf nooit gehad, maar een maatje van me (wiens mening ik hoog heb zitten) vond dat ze 'nogal ver heen' waren. Erg donker gebrand, met olie erop.
dus...

Tijs
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 26 aug 2018, 10:39

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Tijs » di 06 aug 2019, 15:45

Wat vond je van die Sumatra van de grote Beek?
Ik heb hem zelf nooit gehad, maar een maatje van me (wiens mening ik hoog heb zitten) vond dat ze 'nogal ver heen' waren. Erg donker gebrand, met olie erop.
Persoonlijk vind ik het een hele lekkere koffie. Alle koffiebonen worden ook wel serieus gecontroleerd. Je krijgt een hele heldere koffie met een zachte smaak. Ik was meteen verkocht.

Gebruikersavatar
goosman
Berichten: 115
Lid geworden op: za 19 okt 2013, 20:43

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor goosman » di 06 aug 2019, 20:02

Momenteel de Hondurees van Brandzaak in de maler. Niet heel bijzonder. Heeft iemand ervaring met de bonen van Beanbrothers in Eindhoven (de gekste)?
Zeer leuke koffiezaak in Eindhoven met heerlijke koffie. Heb alleen geen ervaring met hun verzendservice e.d.

Misschien ook een leuke tip is caffeine dealers uit Eindhoven. Branderij op de grote beek waar mensen worden opgeleid tot barista of koffiebrander. Re-integratie project voor mensen die een afstand hebben tot de arbeidsmarkt.
100% arabica bonen uit Sumatra.
Haha, gezien de berichten afgelopen jaar is cafeïne dealers een passende naam voor iets wat van de Grote Beek/Woenselse Poort/Novadic komt....
Quickmill 2820 / Carimali M1

Tijs
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 26 aug 2018, 10:39

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Tijs » di 06 aug 2019, 20:22

Heb nu zelf dit pret pakket. Heerlijk koffie van caffenation. Ook de Nespresso capsules zijn echt goed, niet te vergelijken met andere koffiecups. Ben nog volop aan het testen maar de Kenya heeft al een lekker zuurtje.

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor fuel » do 08 aug 2019, 21:14

Nu ik van HanR op mijn kop heb gekregen dat ik bonen gebruik die smaken en ruiken als verbrand rubber ga ik toch weer aan de slag met een light of medium roast.
Ga nu bij hoofdkwartier bestellen.

Yellow Bourbon?

Is dit de meest toegankelijke boon voor een nog niet al te ervaren espresso zetter :D
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Pti » do 08 aug 2019, 22:01

Wat bij ons, Het Hoofdkwartier, licht is is al donkerder dan wat sommige branders doen. Maar ja, mijn classics en huisblends zijn toegankelijke makkelijk te extraheren koffies zonder al te veel poespas! Yellow bourbon, vintage en Colombia zijn een goed begin. Als je wat avontuurkijkers wil ga je voor 3AF of de koffie van de maand, op dit moment een natural Ethiopië guiji en volgende maand een natural red bourbon uit El Salvador!

hifi-ralph
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 31 jul 2019, 15:13

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor hifi-ralph » do 08 aug 2019, 22:30

Deze koffie van Mok uit Leuven geprobeerd, zeer de moeite waard. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

La Marzocco GS3 MP, Mini Mazzer electric, Mini Mazzer.

Gebruikersavatar
Powerreserve
Berichten: 171
Lid geworden op: za 08 jun 2019, 12:55

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Powerreserve » za 10 aug 2019, 07:14

Afbeelding

Eerste goede koffie op Bali bij Cafe Folie: lokale bonen gebrand door Revolver: hier gaan we vanavond naar toe. Foto’s volgen.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Life is too short for mediocre coffee

Tijs
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 26 aug 2018, 10:39

Re: Wat drink je nu?

Berichtdoor Tijs » za 10 aug 2019, 14:41

Deze koffie van Mok uit Leuven geprobeerd, zeer de moeite waard. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk
Zojuist gedronken bij Black in Overpelt. Inderdaad een prima koffie.


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten