Bicicleta / racefiets

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Idske
Berichten: 13
Lid geworden op: za 12 okt 2019, 22:58

Re: Bicicleta / racefiets

Berichtdoor Idske » zo 10 nov 2019, 18:12

Voor mij en mijn vrouw een cube agree disc. De mijne met di2 maar de vrouw schakelt nog ouderwets ;) volgend jaar eens gaan kijken naar mooie Carbon hoepels

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Bicicleta / racefiets

Berichtdoor Martijn » ma 11 nov 2019, 09:54

Mooi spul allemaal! Het nadeel met fietsen is natuurlijk dat je voor iedere situatie iets anders nodig hebt. Een racefiets en mtb zijn natuurlijk wel minimaal... tegenwoordig moet daar eigenlijk ook nog een gravelracer bij... en een strandfiets... en een reserve mountainbike... Sorry, ik draaf door ;-)

Ik ben zelf ook tamelijk fietsgek en richt me voornamelijk op lange mtb ritten (zie ook urbanridez.team). Focus voor mij zijn 24-uurs wedstrijden waarbij je solo 24 uur rondjes rijdt of bijvoorbeeld binnen 24 uur een rit van 400-500km aflegt. Ik rij die wedstrijden normaal gesproken op een Giant hardtail mtb voorzien van een Lauf voorvork (voor de wedstrijden heb ik twee van die exemplaren). Door de Lauf voorvork blijft de fiets lekker licht maar heel comfortabel is het niet.

Afbeelding

Voor komend jaar heb ik een fully gekocht om te zien of ik dan iets minder gemangeld van mijn fiets afstap na 24 uur door het bos rammelen... maar ja, je moet nog steeds zelf trappen.
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Bicicleta / racefiets

Berichtdoor cremalover » ma 11 nov 2019, 10:30

Mooi spul allemaal! Het nadeel met fietsen is natuurlijk dat je voor iedere situatie iets anders nodig hebt. Een racefiets en mtb zijn natuurlijk wel minimaal... tegenwoordig moet daar eigenlijk ook nog een gravelracer bij... en een strandfiets... en een reserve mountainbike... Sorry, ik draaf door ;-)

Ik ben zelf ook tamelijk fietsgek en richt me voornamelijk op lange mtb ritten (zie ook urbanridez.team). Focus voor mij zijn 24-uurs wedstrijden waarbij je solo 24 uur rondjes rijdt of bijvoorbeeld binnen 24 uur een rit van 400-500km aflegt. Ik rij die wedstrijden normaal gesproken op een Giant hardtail mtb voorzien van een Lauf voorvork (voor de wedstrijden heb ik twee van die exemplaren). Door de Lauf voorvork blijft de fiets lekker licht maar heel comfortabel is het niet.

Afbeelding

Voor komend jaar heb ik een fully gekocht om te zien of ik dan iets minder gemangeld van mijn fiets afstap na 24 uur door het bos rammelen... maar ja, je moet nog steeds zelf trappen.
Mij lijkt zulks en een en ander niet prettig voor het zitvlak en elementaire onderdelen in die regio.

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Bicicleta / racefiets

Berichtdoor Martijn » ma 11 nov 2019, 11:24

Mij lijkt zulks en een en ander niet prettig voor het zitvlak en elementaire onderdelen in die regio.
Dat kan ik inderdaad beamen... maar na een paar dagen kun je gewoon weer zitten hoor. Nog niet op een zadel overigens ;-)
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic

Cookin' BV - www.cookin.nl

Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl

Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl

Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl

Gek van fietsen? www.rideit.nu

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Bicicleta / racefiets

Berichtdoor Marcje » di 12 nov 2019, 07:56

Het woon-werk vehikel, ook een bicicleta!


Afbeelding
dus...

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Bicicleta / racefiets

Berichtdoor gilleko B. » di 12 nov 2019, 15:11

Het woon-werk vehikel, ook een bicicleta!


Afbeelding
De achtervork is laag aangelast

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Bicicleta / racefiets

Berichtdoor Marcje » di 12 nov 2019, 15:30


De achtervork is laag aangelast

Da's hip!
dus...

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: Bicicleta / racefiets

Berichtdoor mutsje » di 12 nov 2019, 19:00

Ik heb gewoon een gazelle telt dat ook :lol: heeft wel 8 heule versnellingen hoor! vederlichte voorvering waar je niks extra's voor betaald want eraf halen was duurder. En een wonderbaarlijk gelding waar je je bips op parkeert.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Bicicleta / racefiets

Berichtdoor fransg » di 12 nov 2019, 19:14

Ik heb gewoon een gazelle telt dat ook :lol: heeft wel 8 heule versnellingen hoor! vederlichte voorvering waar je niks extra's voor betaald want eraf halen was duurder. En een wonderbaarlijk gelding waar je je bips op parkeert.
Zoiets heb ik van de TREK. Ook vermoedelijk niets om speciaal te vermelden. In plaats van een ketting heeft-ie een soort rubber geribbelde band, dat is wel iets aparts. En de 8-versnellings dinges in de achter as begon na 2 jaar ernstig te kermen en piepen dus die moet vervangen en daarom staat-ie al een poos bij de fietsenmaker te wachten op betreffende onderdelen. Gelukkig heb ik ook twee gewone stadsfietsen voor mijn eigen en eventuele logerende personen, fietsen die ik zelf nooit zou herkennen als ik er geen rood plakband aan had bevestigd dus daar kan ik niets over mededelen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Bicicleta / racefiets

Berichtdoor fuel » di 12 nov 2019, 20:11

Mijn Italiaanse schoonheden maar helaas niet meer in bezit.

Nu een mooie Trek en voor in de stad een Wilier Triestina Ponte Vecchio.

Afbeelding
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

cron