Londinium L1

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Londinium L1

Berichtdoor Keyser » di 12 mei 2020, 09:52

Leuk om dit te lezen. Ik dacht namelijk op forums te zien dat je deze rubbers eens in de zoveel tijd moet invetten. Dit is dus niet zo?

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Londinium L1

Berichtdoor cremalover » di 12 mei 2020, 10:14

Leuk om dit te lezen. Ik dacht namelijk op forums te zien dat je deze rubbers eens in de zoveel tijd moet invetten. Dit is dus niet zo?
Ik maak de seal eens in de twee maanden schoon.Maar ik kan dat heel makkelijk doen zonder de groep te demonteren. Nodig is het niet echt.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Londinium L1

Berichtdoor bobbee » di 12 mei 2020, 10:21

Leuk om dit te lezen. Ik dacht namelijk op forums te zien dat je deze rubbers eens in de zoveel tijd moet invetten. Dit is dus niet zo?
Dat merk je vanzelf. Als het niet meer soepeltjes glijd even loshalen, schoonmaken en invetten. Lijkt veel werk maae valt mee.

Een E61 groep is veel meer werk om te onderhouden.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Londinium L1

Berichtdoor Keyser » di 12 mei 2020, 11:09

Oke duidelijk, dat is dus wanneer het nodig is. Ik dacht namelijk preventief eens in de drie maanden.

Helaas heb ik nog geen lever machine. Nog geduldig aan het wachten tot er wat moois verschijnt. Het plan is nu om een grote lever te kopen als een strega of profitec pro800. Het liefst een Londinium, maar die is nieuw onbetaalbaar voor mij en tweedehands zie ik ze niet.
Het verschil in levers en de groepen aanhangers daarbinnen blijft voor een startende lever eigenaar een doolhof.

Naast de grote lever een Pavoni Stradivari en zelfs die worden al een tijdje niet tweedehands aangeboden.

Geduld, geduld, geduld, maar ooit staat hij er. Nu mezelf vermaken met v60 en chemex. Moccapot voor de espresso.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Londinium L1

Berichtdoor bobbee » di 12 mei 2020, 11:27

Ik weet nog wel een izzo Pompeï te koop!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Londinium L1

Berichtdoor Keyser » di 12 mei 2020, 11:43

Ik weet nog wel een izzo Pompeï te koop! Afbeelding
Ja dat is echt een plaatje en een tank van een machine. Ik heb mij daar niet in verdiept, omdat hij volgens mij op vast water gaat en ik mij afvroeg of die 5 liter boiler niet overkill is op mijn gebruik van gemiddeld 3 espresso op een dag.

OnnoRistretto
Berichten: 74
Lid geworden op: di 13 jun 2017, 10:45

Re: Londinium L1

Berichtdoor OnnoRistretto » di 12 mei 2020, 13:48

Over geduld gesproken: hoe zit het eigenlijk met die langverwachte kleinere Londinium, de 'compact' of zoiets? Ik kan er niets over vinden op de website van Londiniumespresso. De eerste berichten daarover zijn inmiddels al een jaar of twee geleden het web op geslingerd. Hoog tijd dus voor nieuwe ontwikkelingen.


Helaas heb ik nog geen lever machine. Nog geduldig aan het wachten tot er wat moois verschijnt. Het plan is nu om een grote lever te kopen als een strega of profitec pro800. Het liefst een Londinium, maar die is nieuw onbetaalbaar voor mij en tweedehands zie ik ze niet.
Het verschil in levers en de groepen aanhangers daarbinnen blijft voor een startende lever eigenaar een doolhof.

Naast de grote lever een Pavoni Stradivari en zelfs die worden al een tijdje niet tweedehands aangeboden.

Geduld, geduld, geduld, maar ooit staat hij er. Nu mezelf vermaken met v60 en chemex. Moccapot voor de espresso.
La Pavoni Pro pre-millennium + Tije's koelring + Amprobe AMD-50 | Knock Feldgrind, Comandante MK3, Kinu M47v1

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Londinium L1

Berichtdoor fransg » di 12 mei 2020, 14:20

Over geduld gesproken: hoe zit het eigenlijk met die langverwachte kleinere Londinium, de 'compact' of zoiets? Ik kan er niets over vinden op de website van Londiniumespresso. De eerste berichten daarover zijn inmiddels al een jaar of twee geleden het web op geslingerd. Hoog tijd dus voor nieuwe ontwikkelingen.
Nestlé heeft een poosje vol beslag gelegd op de R&D afdeling van de fabriek in Birmingham maar hun product is intussen lang en breed ontwikkeld (o.a. die brander).

Daarna is de dongle t.b.v. bediening met de Londinium app (die bijna 2 weken terug online kwam in de app stores van Andoid en Apple) eindelijk afgekomen en de eersten hebben 'm al gratis toegezonden gekregen en in gebruik genomen.

Nu is er dus inderdaad tijd om enkele andere nieuwigheden naar voren te duwen.

R&D kost bijna altijd meer tijd dan men zou willen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Londinium L1

Berichtdoor cremalover » di 12 mei 2020, 14:30

Over geduld gesproken: hoe zit het eigenlijk met die langverwachte kleinere Londinium, de 'compact' of zoiets? Ik kan er niets over vinden op de website van Londiniumespresso. De eerste berichten daarover zijn inmiddels al een jaar of twee geleden het web op geslingerd. Hoog tijd dus voor nieuwe ontwikkelingen.
Nestlé heeft een poosje vol beslag gelegd op de R&D afdeling van de fabriek in Birmingham maar hun product is intussen lang en breed ontwikkeld (o.a. die brander).

Daarna is de dongle t.b.v. bediening met de Londinium app (die bijna 2 weken terug online kwam in de app stores van Andoid en Apple) eindelijk afgekomen en de eersten hebben 'm al gratis toegezonden gekregen en in gebruik genomen.

Nu is er dus inderdaad tijd om enkele andere nieuwigheden naar voren te duwen.

R&D kost bijna altijd meer tijd dan men zou willen.
Nestle? Van de koekjes?
Wat hebben die met espressoapparaten te maken?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Londinium L1

Berichtdoor fransg » di 12 mei 2020, 17:02

Nestle? Van de koekjes?
Wat hebben die met espressoapparaten te maken?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron