Siemens eq5 machine zegt onterecht: "Zetgroep reinigen" en blokkeert.

GWP
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 17 mei 2020, 12:54

Siemens eq5 machine zegt onterecht: "Zetgroep reinigen" en blokkeert.

Berichtdoor GWP » do 21 mei 2020, 13:43

Ik heb een Siemens eq5 machine. Het display vermeldt "Zetgroep reinigen" en blokkeert. De zetgroep is helemaal uit elkaar geweest en alles is volkomen schoon en gesmeerd. De zetgroep beweegt soepel. Bij aanzetten van de machine draait de motor, de zetgroep draait mee waarbij de zuiger voor de gemalen koffie ook naar boven gaat tot het uiterste punt, maar draait dan terug en de foutmelding verschijnt. Ik heb even gedacht dat misschien de grote O-ring te stug geworden is na verloop van tijd, maar ook zonder deze O-ring krijg ik dezelfde melding. De zetgroep vervangen is nogal prijzig en ik verdenk deze niet van het probleem.
Is er iemand die een tip heeft waar ik het euvel moet zoeken? De machine is eigenlijk te oud om hem in te sturen voor reparatie, maar het zou zonde zijn hem weg te doen als er een eenvoudige oplossing is.
Bij voorbaat dank aan een ieder die tips aandraagt.

Guus

Pjotr27
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 14 mei 2012, 12:16

Re: Siemens eq5 machine zegt onterecht: "Zetgroep reinigen" en blokkeert.

Berichtdoor Pjotr27 » do 21 mei 2020, 16:43

Heb je hem al een tijdje helemaal zonder stroom gehad? Dus ook de stekker eruit?
Soms reset hij zich dan en ben je de melding kwijt.
Ik heb ditzelfde probleem ooit met een Delonghi machine gehad en dit was de oplossing.

GWP
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 17 mei 2020, 12:54

Re: Siemens eq5 machine zegt onterecht: "Zetgroep reinigen" en blokkeert.

Berichtdoor GWP » vr 22 mei 2020, 13:54

Bedankt Pjotr voor je reactie. Ja, hij heeft een nacht met de stekker er uit gestaan, maar helaas loste dat het probleem niet op...

Groeten

Guus


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron