Mythos One bromt spontaan

Gebruikersavatar
Fr@nk
Berichten: 58
Lid geworden op: di 28 jan 2014, 23:41

Mythos One bromt spontaan

Berichtdoor Fr@nk » wo 24 jun 2020, 21:19

Dag allen,

Na een lange tijd afwezigheid op dit forum, ben ik terug in de hoop dat ik uit jullie kennis en ervaring kan putten, voor een probleem met mijn Mythos One

Zojuist werd ik -terwijl er niemand in de keuken was- verrast door een geluid in de keuken... een geluid wat spontaan ontstond en van de Mythos One afkomstig bleek, welke “aan” stond maar niet gebruikt werd.
De bonenmaler heb ik vervolgens uit gezet en ook de stekker er even uit gehad (30min) in de hoop dat het een resultaat was van een warme dag en hij wilde afkoelen.

Echter later is de machine weer aangezet, dit heb ik in bijgevoegd filmpje proberen vast te leggen...

Gezien de bonen nog wel gemalen worden, lijkt het geluid geen probleem van het maal-mechanisme zelf. Hebben jullie een idee wát het zou kunnen zijn? De ventilator mogelijk? Enig idee wat hier te doen en of ik hier zelf wat op kan lossen, of is langs brengen bij een professional de enige mogelijkheid?

Hoor graag wat jullie hier van denken na het bekijken van het filmpje...

Groetjes, Frank

*insluiten van filmpje lukt niet, excuus*
https://www.youtube.com/watch?v=GCS6JABGLUI
ACS Vesuvius - Mythos One - veel liefde

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Mythos One bromt spontaan

Berichtdoor fransg » wo 24 jun 2020, 22:18



Oei da's niet goed!

Klinkt als méér dan brommen. Zit er een ventilator in die kan zijn overleden?

Het malen lijkt gewoon goed te gaan zonder extra herrie.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Mythos One bromt spontaan

Berichtdoor Pti » wo 24 jun 2020, 22:25

Aan de achterkant zit een ventilatortje, waarschijnlijk loopt die tegen het beschermrooster aan of zit er iet tussen dat het aanlopen veroorzaakt. Die hele ventilator heb je bij thuisgebruik trouwens niet echt nodig, dus je zou hem ook gewoon af kunnen koppelen.

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Mythos One bromt spontaan

Berichtdoor swimmer » do 25 jun 2020, 00:34

Dat is inderdaad het typische geluid van een ventilator die ergens tegen aan loopt ...
Had ik in het voorjaar nog bij mijn oude laptop. Die overleed kort daarna
Openen, schoonmaken en wellicht ook een beetje smeren doet normaal gesproken wonderen.
Of het ding afkoppelen zoals Pti al opperde.
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

Gebruikersavatar
Fr@nk
Berichten: 58
Lid geworden op: di 28 jan 2014, 23:41

Re: Mythos One bromt spontaan

Berichtdoor Fr@nk » do 25 jun 2020, 08:26

Dank voor de feedback heren!

Na hem een nacht rust te geven, heb ik m vanochtend nogmaals aangezet; geheel zonder sputteren!

Het lijkt er op dat hij last had van de hitte of iets dergelijks, hij is me nu weer stilletjes van dienst als vanouds.

Draadje mag wat mij betreft gesloten worden!
ACS Vesuvius - Mythos One - veel liefde

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Mythos One bromt spontaan

Berichtdoor bobbee » do 25 jun 2020, 09:38

Ik sluit geen topics. Het is handig om een topic open te laten. Kun je hier reageren als het geluid terugkomt of misschien iemand anders met een zelfde soort probleem.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Mythos One bromt spontaan

Berichtdoor cremalover » do 25 jun 2020, 10:18

Lijkt op een ratelende ventilator.
Lostrekken en luisteren en kijken.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Mythos One bromt spontaan

Berichtdoor fransg » do 25 jun 2020, 10:23

Ik vind ook dat we met z'n allen zo ons best hebben gedaan dat we wel even een inkijkje, een foto van die ratelende fan verdienen.

Als een tandarts alles klaarlegt voor een diepe zenuwboring voor een klant die wegens acute pijn aan het kakement een afspraak wilde in de tijd dat de tandarts normaal gesproken een kadetje eet, en de klant belt dan doodleuk af van " de pijn is over, dank, de deur mag weer dicht!" dan staat die toch even raar te kijken. En dat kan ik heel goed begrijpen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Mythos One bromt spontaan

Berichtdoor Keyser » do 25 jun 2020, 10:38


Als een tandarts alles klaarlegt voor een diepe zenuwboring voor een klant die wegens acute pijn aan het kakement een afspraak wilde in de tijd dat de tandarts normaal gesproken een kadetje eet, en de klant belt dan doodleuk af van " de pijn is over, dank, de deur mag weer dicht!" dan staat die toch even raar te kijken. En dat kan ik heel goed begrijpen.
Mijn tandarts is dan altijd heel blij voor me.
Morgen ga ik het gelijk weer proberen. Ik maak graag mensen blij.


Gebruikersavatar
Fr@nk
Berichten: 58
Lid geworden op: di 28 jan 2014, 23:41

Re: Mythos One bromt spontaan

Berichtdoor Fr@nk » vr 26 jun 2020, 13:52

Om maar in de tandarts-analogie te blijven... voor nu lijkt het een tijdelijk probleem te zijn geweest en functioneert alles weer naar behoren, ogenschijnlijk zonder pijn. Ik ben er niet zo'n voorstander van om de kies te trekken als de klachten eenmalig zijn/lijken en niet een tweede keer terug komen. Mocht jouw tandarts dat wel doen, wil ik je aanraden een andere tandarts te overwegen ;)

Mocht de pijn wel terug komen, dan zal ik dit met jullie delen inclusief wat foto's van de operatie!

Nogmaals dank :)
ACS Vesuvius - Mythos One - veel liefde


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

cron