Artisan en TC4+ instellingen

Egbert
Berichten: 38
Lid geworden op: do 20 mar 2014, 10:34

Artisan en TC4+ instellingen

Berichtdoor Egbert » di 30 jun 2020, 16:08

Goedemiddag forum leden,

Het was al weer een tijdje geleden dat ik wat geplaatst heb maar lees altijd gezellig mee.

Ik heb een tc4 module gekocht om alles netjes weg te werken bij de kleine brander, maar helaas krijg ik hem niet aan de praat.
Tot op heden gebruik ik gewoon losse Amprobe TD56 werkt prima maar al die lossen snoeren vindt ik niet mooi.

Het probleem is dat ik geen temperatuur zie ik krijg waarde -1.0 graden te zien.
De connectie met Bluetooth werkt gewoon netjes. wanneer ik andere temperatuur sensors gebruik is er helaas ook geen verschil.

Mis ik iets in de instellingen in Artisan (waarschijnlijk een simpel dingetje)
Wie kan mij daar misschien mee op weg helpen.
Gr Egbert

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Artisan en TC4+ instellingen

Berichtdoor fransg » di 30 jun 2020, 16:16

Hoi Egbert,

ik zie in jouw bericht geen plaatjes / illustraties / screen snapshots van je opstelling, je aansluitingen en je configuratieschermen van Artisan.

Als je die hebt geplaatst kan een ander zien of hem daaraan iets opvalt dat je anders moet doen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Egbert
Berichten: 38
Lid geworden op: do 20 mar 2014, 10:34

Re: Artisan en TC4+ instellingen

Berichtdoor Egbert » di 30 jun 2020, 17:07

Hoi Egbert,

ik zie in jouw bericht geen plaatjes / illustraties / screen snapshots van je opstelling, je aansluitingen en je configuratieschermen van Artisan.

Als je die hebt geplaatst kan een ander zien of hem daaraan iets opvalt dat je anders moet doen.
Hoi Frans,

Snap ik echter wordt dat nu effe lastig heb net alles er weer vanaf gesloopt omdat ik vanavond nog met de brander aan de gang moet.
De Arduino met TC4 is correct aangesloten (met programma gekocht) Foto volgen z.s.m.

Zodra alles weer op de brander zit zal ik zsm wat foto's plaatsen in de hoop dat we werkend krijgen.
Gr Egbert

Egbert
Berichten: 38
Lid geworden op: do 20 mar 2014, 10:34

Re: Artisan en TC4+ instellingen

Berichtdoor Egbert » zo 15 nov 2020, 17:19

Vandaag maar eens de tc4 module weer van de plank gehaald.
Sorry maar foto's lukt even niet.

Ik krijg de volgende foutmelding.

Exception: ser.ARDUINOTC4temperature(): could not convert string to float: ''@line 5110
wat ik ook probeer gaat niet werken.

De installatie is als volgt.
Tc4plus Met BT incl arduino met software gekocht
De connectie via BT staat keurig verbonden mer de mac(jumpers staan goed)
Geprobeerd op de iMac en MacBook en krijg de zelfde melding.

Ik heb het idee dat het gewoon dat ik iets over het hoofd zie.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Artisan en TC4+ instellingen

Berichtdoor fransg » zo 15 nov 2020, 17:55

Heb je tevoren gechecked op de blogs van Artisan of Bluetooth als connectie werkt? Ik heb de TC4 tot nu toe alleen gezien met USB aansluiting aan de laptop.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Egbert
Berichten: 38
Lid geworden op: do 20 mar 2014, 10:34

Re: Artisan en TC4+ instellingen

Berichtdoor Egbert » zo 15 nov 2020, 18:27

Zekers Frans is een extra optie die je erbij kon bestellen.

Met de usb krijg ik de foutmelding
Serial Exception:Seriële port opent niet

kan de mac soms iets tegen werken ? (heb geen Windows om te testen)

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Artisan en TC4+ instellingen

Berichtdoor fransg » zo 15 nov 2020, 19:44

Sorry maar foto's lukt even niet.
Indien je met kleine screen snapshots precies kunt aangeven hoe je e.e.a. hebt geconfigureerd, kun je hiervan een overzichtelijk bericht plaatsen op de mailinglist van Artisan.

De keren dat ik samen met Jan en Tije werkte aan een brander met TC4 in de besturing, deed Jan de TC4 aansluitingen en het Arduino programmeerwerk, terwijl Tije de mechanische / structurele / ontwerp deed.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 338
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: Artisan en TC4+ instellingen

Berichtdoor FrancisPavoni » zo 15 nov 2020, 23:52

Heb je wel de juiste poort gekozen in artisan? Je kunt ook proberen de arduino direct uit te lezen via de serial monitor in de arduino software. Kun je testen of de communicatie werkt .
Is het een officiele arduino of een goedkope kloon? Deze laatste willen nog wel eens een afwijkende usb-chip gebruiken waarvoor je een extra driver moet installeren.
Mac moet geen probleem zijn.


Terug naar “Branders”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

cron