Xenia espresso machine

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Xenia espresso machine

Berichtdoor cremalover » vr 14 aug 2020, 10:02

Mijn Izzo Vivi heeft het na jaren van trouwe dienst begeven en ook ik heb de knoop doorgehakt en een Xenia besteld. Mijn voornaamste motivatie is de onderhoudsvriendelijkheid, compacte bouwfactor en looks van de machine. Levering pas begin Februari 2021 :cry: .

Bevalt de Xenia nog steeds goed? Nog steeds blij met de keuze voor deze machine?
Wat zit er in zo'n machine dat niet te vervangen Is?
Mijn Izzo Pompei was ook kapot. Een nieuwe is 4200 euro.Reparen is goedkoper. ;)

domienbakker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 10:26

Re: Xenia espresso machine

Berichtdoor domienbakker » vr 14 aug 2020, 15:07

Voor mijn vakantie had ik de Vivi voor een beurt weggebracht en kreeg tijdens mijn vakantie te horen dat er een lek in de boiler zat.
Tja, dan ga je tijden je vakantie jezelf al verlekkeren aan een andere machine en dan is het kwaad eigenlijk al geschiet.
Het lek in mijn boiler heb ik kunnen solderen en lijkt het aardig te houden, er komt geen water meer uit.
Heb hem verder een beetje liefde gegeven, dat deze het hopenlijk tot februari 2021 gaat uithouden.
Mijn Izzo heeft al een leeftijd van 20 jaar en de Xenia had me inmiddels verleid, waardoor ik uiteindelijk toch maar de knoop heb doorgehakt :D

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Xenia espresso machine

Berichtdoor cremalover » vr 14 aug 2020, 16:21

Voor mijn vakantie had ik de Vivi voor een beurt weggebracht en kreeg tijdens mijn vakantie te horen dat er een lek in de boiler zat.
Tja, dan ga je tijden je vakantie jezelf al verlekkeren aan een andere machine en dan is het kwaad eigenlijk al geschiet.
Het lek in mijn boiler heb ik kunnen solderen en lijkt het aardig te houden, er komt geen water meer uit.
Heb hem verder een beetje liefde gegeven, dat deze het hopenlijk tot februari 2021 gaat uithouden.
Mijn Izzo heeft al een leeftijd van 20 jaar en de Xenia had me inmiddels verleid, waardoor ik uiteindelijk toch maar de knoop heb doorgehakt :D
Met 20 jaar heeft ie zijn rust verdiend.

Starred
Berichten: 220
Lid geworden op: za 15 aug 2020, 09:58

Re: Xenia espresso machine

Berichtdoor Starred » ma 07 sep 2020, 22:00


Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 696
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Re: Xenia espresso machine

Berichtdoor turboyeast » di 08 sep 2020, 09:28

Ik heb deze review bekeken (althans de eerste 10 minuten en de laatste 10 minuten).
Als ik de heren moet geloven is stomen icm een shot maken wel een aandachtspunt (lees: hier schiet de machine gewoon tekort).
Dat vind ik toch wel verrassend. Is dit herkenbaar voor eventuele gebruikers?

Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

Gebruikersavatar
hifivoice
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 22 feb 2019, 21:36

Re: Xenia espresso machine

Berichtdoor hifivoice » di 08 sep 2020, 20:24

Dat vind ik toch wel verrassend. Is dit herkenbaar voor eventuele gebruikers?
Ik maak o.h.a. alleen espresso, en soms een cappuccino voor gasten. Ik heb het probleem niet in deze mate. Mijn druk tijdens koffie zetten zakt ook lang niet zo ver terug. Als je een verwoed cappuccino-maker bent, zou ik ten alle tijden voor een dubbele boiler gaan.

In het interview wordt ook geklaagd over channeling. In het begin toen ik als beginner aan het malen/stampen was had ik daar wel eens last van, maar tegenwoordig nooit meer. De heren in de video zijn waarschijnlijk niet zo consistent in hun handelingen.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Xenia espresso machine

Berichtdoor cremalover » di 08 sep 2020, 20:37

Dat vind ik toch wel verrassend. Is dit herkenbaar voor eventuele gebruikers?
Ik maak o.h.a. alleen espresso, en soms een cappuccino voor gasten. Ik heb het probleem niet in deze mate. Mijn druk tijdens koffie zetten zakt ook lang niet zo ver terug. Als je een verwoed cappuccino-maker bent, zou ik ten alle tijden voor een dubbele boiler gaan.

In het interview wordt ook geklaagd over channeling. In het begin toen ik als beginner aan het malen/stampen was had ik daar wel eens last van, maar tegenwoordig nooit meer. De heren in de video zijn waarschijnlijk niet zo consistent in hun handelingen.
Te allen tijde. ;)

Gebruikersavatar
hifivoice
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 22 feb 2019, 21:36

Re: Xenia espresso machine

Berichtdoor hifivoice » di 08 sep 2020, 20:50

Te allen tijde. ;)
Taal leeft :D 8-)

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Xenia espresso machine

Berichtdoor fransg » di 08 sep 2020, 21:04

Te allen tijde. ;)
Taal leeft :D 8-)
Niet als je het levend vermorzelt natuurlijk. ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
hifivoice
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 22 feb 2019, 21:36

Re: Xenia espresso machine

Berichtdoor hifivoice » di 08 sep 2020, 21:07

Niet als je het levend vermorzelt natuurlijk. ;-)
Du teid sal hed leruh


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten

cron