Een goede deal.

Dirk483
Berichten: 18
Lid geworden op: di 14 jun 2016, 21:47

Een goede deal.

Berichtdoor Dirk483 » za 03 okt 2020, 12:41

Hoi,

Na aantal jaren stoeien met mn eerste HX begint het te kriebelen om op een vastwateraansluiting en afvoer over te gaan..
Wat mij opvalt: leverancier lokken zelden met leuke aanbiedingen.
Maar de adviesprijs accepteren vind ik ook zo wat. Gaat toch over serieus geld..
Ik weet immers precies wat ik wil en ben niet op maximale dienstverlening, gratis pakketten , uitklopbakjes, kannetjes of combi deal uit. Mn molen voldoet prima.


Hoe zijn de ervaringen met het bedingen van een goede deal? Welke % zou onderhandelbaar moeten zijn?

Gr Dirk

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Een goede deal.

Berichtdoor HanR » za 03 okt 2020, 13:26

Dan heb je dus ook niemand nodig. Reparatie binnen en buiten garantie en onderhoud doe je blijkbaar ook zelf. Bepalen wat je wilt betalen kun je dan ook wel zelf.

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Een goede deal.

Berichtdoor Marcje » za 03 okt 2020, 13:50

Ik heb deze gekocht.
59 Piek, half uur werk en alleen maar genoten sindsdien!

https://www.casabarista.nl/accessoires/ ... meen#info/


Edit: Ik heb je verkeerd begrepen denk ik; dacht dat het puur om een ombouw naar vast water ging Afbeelding
Laatst gewijzigd door Marcje op za 03 okt 2020, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
dus...

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Een goede deal.

Berichtdoor Keyser » za 03 okt 2020, 13:52

Even rondbellen doet wonderen. Soms is er niets en soms ook wel. Ik heb wel de ervaring dat ik een leuke deal kon krijgen met een showroom model, ongebruikt, gewoon nieuw dus. De pakket deals waar u het over heeft zijn mij onbekend. Wanneer men er een kannetje bij doet, dan is dat toch iets leuks extra? Verwacht overigens geen 30% korting bij nieuwe machines, de verkopende partij moet ook nog wat verdienen.

Dirk483
Berichten: 18
Lid geworden op: di 14 jun 2016, 21:47

Re: Een goede deal.

Berichtdoor Dirk483 » za 03 okt 2020, 18:14

Dan heb je dus ook niemand nodig. Reparatie binnen en buiten garantie en onderhoud doe je blijkbaar ook zelf. Bepalen wat je wilt betalen kun je dan ook wel zelf.
Vind je dit nu echt zo’n rare vraag? Bij heel veel producten is de adviesprijs van de fabrikant niet de prijs die je als consument betaalt. Bij espressomachines lijkt dit wel het geval. Dus ik ben gewoon benieuwd wat voor een deal er te maken valt. Een raadsel waarom je daar zo kortaf op zou moeten reageren

Dirk483
Berichten: 18
Lid geworden op: di 14 jun 2016, 21:47

Re: Een goede deal.

Berichtdoor Dirk483 » za 03 okt 2020, 18:17

Even rondbellen doet wonderen. Soms is er niets en soms ook wel. Ik heb wel de ervaring dat ik een leuke deal kon krijgen met een showroom model, ongebruikt, gewoon nieuw dus. De pakket deals waar u het over heeft zijn mij onbekend. Wanneer men er een kannetje bij doet, dan is dat toch iets leuks extra? Verwacht overigens geen 30% korting bij nieuwe machines, de verkopende partij moet ook nog wat verdienen.
Kannetje heb ik niet nodig snap je. natuurlijk, 30 procent is niet realistisch.
maar heb je een machine met adviesprijs 1900 op het oog dan is 5% al leuk en 10 % een mooie deal. Geen idee wat de marges zijn in deze markt.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Een goede deal.

Berichtdoor bobbee » za 03 okt 2020, 18:37

Ik heb deze gekocht.
59 Piek, half uur werk en alleen maar genoten sindsdien!

https://www.casabarista.nl/accessoires/ ... meen#info/


Edit: Ik heb je verkeerd begrepen denk ik; dacht dat het puur om een ombouw naar vast water ging Afbeelding
Wel mooi kant en klaar setje met magneetklep! Alleen nog filter erbij.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Een goede deal.

Berichtdoor bobbee » za 03 okt 2020, 18:40

Dan heb je dus ook niemand nodig. Reparatie binnen en buiten garantie en onderhoud doe je blijkbaar ook zelf. Bepalen wat je wilt betalen kun je dan ook wel zelf.
Vind je dit nu echt zo’n rare vraag? Bij heel veel producten is de adviesprijs van de fabrikant niet de prijs die je als consument betaalt. Bij espressomachines lijkt dit wel het geval. Dus ik ben gewoon benieuwd wat voor een deal er te maken valt. Een raadsel waarom je daar zo kortaf op zou moeten reageren
Als je koffie warenhuis belt en zegt dat je de extra's niet wilt krijg je korting op een machine waar ze extra's bijgeven.

Lelit Bianca is trouwens ook gunstig geprijsd met 1950 euro. Zeer compleet en kun je niks meer af krijgen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Een goede deal.

Berichtdoor cremalover » za 03 okt 2020, 19:15

Ik heb deze gekocht.
59 Piek, half uur werk en alleen maar genoten sindsdien!

https://www.casabarista.nl/accessoires/ ... meen#info/


Edit: Ik heb je verkeerd begrepen denk ik; dacht dat het puur om een ombouw naar vast water ging Afbeelding
Leuk. Jammer genoeg niet voor echte levers te gebruiken. :(

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Een goede deal.

Berichtdoor cremalover » za 03 okt 2020, 19:27

Bij nieuwaankoop in winkel handel ik altijd.
Ik verwacht korting en service. Lijkt me normaal.


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten

cron