Niche Zero Grinder

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor bobbee » ma 22 feb 2021, 09:44

Bas heeft een Niche en heeft een Giota in bestelling staan dus die kan goed vergelijken. Ben ook benieuwd!
Maar heel eerlijk denk dat het kat in het bakkie is...ziet er gewoon heel goed uit.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

B003
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 13:38

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor B003 » ma 22 feb 2021, 10:42

O dat is helemaal mooi dan. Als ik iets bij kan dragen met de aanschaf van testkoffie of zo dan hoor ik het graag.
Zowel de G-Iota en de Niche staan op mijn verlanglijstje. Maar de Niche alleen als het de meerprijs waard is.

Rosanne
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor Rosanne » di 23 feb 2021, 16:33

Ik heb van de week iemand gesproken die aangaf dat je de (br)extra kosten van de Niche Zero terug kun vorderen bij de belastingdienst. Alle bestellingen die namelijk vóór de ingang van Brexit (op 1jan) zijn geplaatst zouden moeten vallen onder de oude regelgeving. Alleen vanwege "gemak" en automatisering wordt alles dat vanaf dat moment de grens over gaat op de nieuwe manier verwerkt, dus met toeslag.

De procedure schijnt nog al omslachtig te zijn, dus het is even huiswerk doen. Maar voor iedereen die de ca. €200 terug wil vorderen of hierdoor mogelijk niet besluit van de aankoop af te zien. In grote lijnen moet je eerst toestemming van de gebruikte vervoerder krijgen om de invoerkosten terug te vorderen, dat moet schriftelijk. Met die brief kun je bij de douane de procedure starten om de extra betaalde BTW terug te vorderen.

Nogmaals, ik heb geen details, alleen huiswerk. Het is even een klusje en je moet er huiswerk voor doen. Maar uitpluizen kan de moeite waard zijn.
Hoi Pti

Zou je mij hier meer over kunnen vertellen? of heb je misschien contactgegevens van de persoon die je deze tip gegeven heeft?
Ik heb net de belastingdienst en de douanetelefoon gebeld maar kom daar niet veel verder mee qua informatie.
En is het terugvorderen van de invoerkosten alleen voor zakelijke bedrijven? Of ook als je iets als consument koopt?

Ik hoop dat je mij kunt/wil helpen!

Vriendelijke groetjes,
Rosanne
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor Pti » di 23 feb 2021, 20:57

Ik heb helaas niet meer info dan "van horen zeggen." Het betrof een consument en als ik die gene weer spreek kan ik er navraag naar doen.

De B. Cormorant
Berichten: 540
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor De B. Cormorant » za 27 feb 2021, 12:06

Vandaag om 16 uur komt er een nieuwe batch op Indiegogo voor zij die interesse hebben

B003
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 13:38

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor B003 » za 27 feb 2021, 16:53

Vandaag om 16 uur komt er een nieuwe batch op Indiegogo voor zij die interesse hebben
... in een half uur uitverkocht weer.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor fransg » za 27 feb 2021, 19:01

Dan doen ze het toch heel goed, incl btw
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

daand
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 04 jan 2015, 14:17

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor daand » za 27 feb 2021, 19:53

We hebben meerdere XLen op voorraad in Amstelveen en een Niche lijkt me wel fijn om eerlijk met de Giota te kunnen vergelijken. Maar als dat ding mee naar huis moet (waar ik de Giota ga testen) hoef ik met een witte écht niet aan te komen :oops:
Als je voor mij een leen maler hebt mag je mijn zwarte Niche wel lenen :)

Sent from my SM-T720X using Tapatalk



Wannistopeles
Berichten: 22
Lid geworden op: do 13 nov 2008, 23:20
Locatie: Grave

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor Wannistopeles » do 11 mar 2021, 09:19

Ik heb eind vorig jaar mijn Niche besteld. Deze zal over enkele dagen geleverd worden. Wel kreeg ik vanmorgen van de vervoerder het vriendelijke, doch dringende verzoek om €147.27 over te maken ( € 128,09 BTW + bijkomende kosten). Niet onverwacht, maar wel jammer.
Bezzera Strega, Ceado E37S & een Nivona voor het gemak

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor bobbee » do 11 mar 2021, 10:02

Dus komt hij totaal op zo'n 650 a 700 euro?

Bummer!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten

cron