gespot

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
B003
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 13:38

Re: gespot

Berichtdoor B003 » do 05 aug 2021, 21:07

Jawel. En ik vind dat Fabian goede info geeft. Als je zijn eerdere uploads ziet dan is het beeld flets en het geluid veel te zacht. Dus er zit progressie in.
Een Hofman zal het niet worden.
Erg genoten van die Nespresso opvolger video:
https://youtu.be/pO06RC4pvr0

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk


Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: gespot

Berichtdoor gilleko B. » vr 06 aug 2021, 11:42

Dit is zijn stijl van filmen inderdaad. Maar hij zegt gelukkig wel zinnige dingen en er is wel degelijk illustrerend materiaal doorheen gesneden.
Maar hij brengt het op een andere manier dan de meesten. Ik zou die close-up ook liever in een inlay zien en meer van wat ie bespreekt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk
Er zitten geen emoties bij. Bijvoorbeeld bij de zin "My biggest coffee dream just became true!". Hij straalt daarbij niets uit, waardoor je het niet geloofd. Ik denk enkel: knap voorgelezen. Hij denkt ook niet na, legt niet spontaan uit. De tekst is helemaal gescript en tien keer uitgekookt voordat het op zijn monitor kwam tijdens het opnemen van het filmpje. Tijdens het opnemen werd bij elke spontane improvisatie de opname stilgelegd. Het moet niet te natuurlijk lijken, maar ieder woord moet kloppen met het script. Beetje als een kind dat voor school een stukje tekst in zijn hoofd moet stampen. Ik denk dat de paniek toesloeg toen hij een keer teveel met zijn wenkbrauwen bewoog.

Ik kan hier gewoon niet naar kijken en ben na twee minuten mijn aandacht kwijt. Beetje het verschil tussen docenten tijdens colleges. Ik luisterde altijd liever naar een bevlogen docent. Die grijpt je bij je kladden en neemt je mee in zijn verhaal: de stof.

PS. Marques Brownlee komt natuurlijk over. Lijkt uit zichzelf te vertellen. Zijn non verbale communicatie klopt met wat hij zegt. Straalt daarbij wat uit. Het onderwerp interesseert mij niet, maar ik zou er met aandacht naar kunnen luisteren. Deze indruk na 30 sec kijkenAfbeelding
Het gaat mij er uiteindelijk om wat hij zegt en niet hoe. Ik heb honderden collega's waar ik wisselend mee samenwerk en heb geleerd om me op de inhoud te focussen. De minst verbaal kundigem blijken soms de beste informatie te geven en het is doodzonde om iemand "uit te zetten" omdat de stijl niet is zoals van een gladjanus als Brownlee.

Zei ik dat nu echt Afbeelding?

Maar ieder zijn ding natuurlijk.
Samengevat: de democratie is de dictatuur van de welbespraakten icm het Dunning Kruger fenomeen. De ontdekking hiervan was een ongelooflijk eye-opener voor mij, wat ik onderhuids vaak met regelmaat merk heb ik nu kunnen ophangen aan een kapstok en daarmee een plaatsje kunnen geven.

Afbeelding


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: gespot

Berichtdoor bobbee » vr 06 aug 2021, 11:55

"De democratie is de dictatuur van de welbespraakten"

Daar kunnen we weinig tegenin brengen!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: gespot

Berichtdoor fransg » vr 06 aug 2021, 12:20

Zeker. Hoewel de gele hesjes, de occupy-figuren en de dansleraren bij tijd en wijle ook flink kunnen huishouden, evenals Boer Koekoek vroeger, ter afwisseling van de wacht.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: gespot

Berichtdoor gilleko B. » vr 06 aug 2021, 12:25

Zeker. Hoewel de gele hesjes, de occupy-figuren en de dansleraren bij tijd en wijle ook flink kunnen huishouden, evenals Boer Koekoek vroeger, ter afwisseling van de wacht.
https://open.spotify.com/track/5Itbiy8M ... l_branch=1


Afbeelding


Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: gespot

Berichtdoor gilleko B. » vr 06 aug 2021, 12:32

Schiet mij ineens wat te binnen. Ik heb vanaf mijn 10e tot.en met mijn 23e gebokst (op een boksschool), dat is vanaf 1972 tot en met 1985 geweest. On de jaren 70 bokste er ook een man met een boerenbedrijf. Er hing een papier in de kleedkamer waarop stond "over politiek wordt niet gepraat". Maar die boer deed dat wel, maar beperkte zich tot de uitspraak " Jongens , jullie moeten op Boer Koekoek stemmen, want dan wordt de melk goedkoper".

Ik zal een jaar of 12 geweest zijn, en op de een of andere manier is dit altijd blijven hangen.




Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: gespot

Berichtdoor fransg » vr 06 aug 2021, 12:53

Koekoek was ook erg leuk
Meer humor dan de hesjes enz vandaag
Legendarisch zijn aan hem toegeschreven uitspraken als: ‘Statistieken zeggen mij niets. Ik wil cijfers!’, of zijn verzuchting in de Tweede Kamer: ‘Ik krijg nooit geen beurt.’
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: gespot

Berichtdoor gilleko B. » vr 06 aug 2021, 16:12

Koekoek was ook erg leuk
Meer humor dan de hesjes enz vandaag
Legendarisch zijn aan hem toegeschreven uitspraken als: ‘Statistieken zeggen mij niets. Ik wil cijfers!’, of zijn verzuchting in de Tweede Kamer: ‘Ik krijg nooit geen beurt.’
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » vr 06 aug 2021, 16:22

En de cirkel is weer rond.

"De democratie is de dictatuur van de welbespraakten"

Daar kunnen we weinig tegenin brengen!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: gespot

Berichtdoor Marc O. » vr 06 aug 2021, 16:29

Soms, heel soms, denk ik wel eens dat we beter af zouden zijn met een dictatuur. Niet als in Noord-Korea of de voormalige USSR, maar bijvoorbeeld zoals Singapore is, met een welwillende leider, zonder een gevangenis te zijn maar wel succesvol en zonder noemenswaardige corruptie.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron