Stond ook in de VK zaterdageditie stuk over de kantelpunten in de grote klimaatsystemen van de aarde.fransg schreef: za 07 aug 2021, 08:45Bij de Volkskrant hebben ze Koffiepraat ook gelezen en het is goed opgepikt, zo lees ik in de editie van vanochtend:fransg schreef: vr 06 aug 2021, 17:36 Dan kun je in Nederland mopperen op een minister en het een grote bende vinden maar als jezelf net even wat anders bent of als je broer of zus 'anders' is, hoef je niet te vrezen dat die daarvoor de bak indraait.
De paradox: wie Nederland een 'kutland' noemt, krijgt er veel vrienden bij. Het schept een band. De Hollandse hufters vinden de verbinding in elkaars afkeer.
Het is verleidelijk erin mee te gaan. Want inderdaad: Nederland is verworden tot een narcostaat (vorige maand 10.969 kilo cocaïne opgevist in de Rotterdamse haven, zo maakte de douane vrijdag bekend), waar misdaadverslaggevers vermoord worden. Het wordt geleid door een dubbel demissionair kabinet dat na een beschamende toeslagenaffaire ongehinderd blundert in de corona-aanpak. Presentatoren van talkshows financieren er de promofilmpjes van Thierry Baudet, een auteur van het CDA-programma steelt er met zijn mondkapjesmaffia miljoenen uit de staatskas.
De hufterigheid regeert.
En toch, lieve landgenoten, wilde ik dit bijbaantje afsluiten met de steeds vastere overtuiging: er is ondanks alles geen plek waar je veel beter geboren kunt worden dan in dit gave land.
Er is te eten en je mag op tv vrij mopperen over een sportcoach (of justitie-medewerker) zonder dat je direct wordt afgevoerd naar een psychiatrische staatskliniek. De politici zijn misschien kutpolitici, maar wel ónze kutpolitici, en nog niet allemáál potentaten of doorgedraaide dictators als in diverse landen helemaal niet zo ver hiervandaan.
Je maakt er geen vrienden mee, maar Nederland is niet de hel. Sommige bewoners - toevallig ken ik er een paar - zijn wel hufters. Jammer dat we die straks niet meer op het vliegtuig mogen zetten naar een kutland.
Vond ik beangstigender. Als straks een of meer van die kantelpunten plaatsvinden( waarschijnlijk hebben er al een paar plaatsgevonden )
gaat dat grote gevolgen voor de mensheid hebben. Ook voor dit kutlandje.