Re: COVID-19 & de koffiewereld

901
Ik héb de QR code maar helaas heb ik 'm nog nergens kunnen/hoeven laten zien want naar een massaal feest wil ik absoluut niet, dat zou niemand moeten willen, de F1 triomf van Nederland heb ik gisteren in de eigen auto onderweg naar Arnhem (en terug) beluisterd, geen behoefte gevoeld om tussen al dat volk te staan dampen en schreeuwen. Ik was naar de NEMO met dochter en kleinzoon maar daar wilde men mijn iPhone ook al niet zien.

In Frankrijk schijnt de QR wel nodig om naar een eethuis te gaan, maar ik zie ook niet waarom ik nu ineens naar Frankrijk zou moeten.

Voorlopig dus geen punt voor mij.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

903
fransg schreef:Ik héb de QR code maar helaas heb ik 'm nog nergens kunnen/hoeven laten zien want naar een massaal feest wil ik absoluut niet, dat zou niemand moeten willen, de F1 triomf van Nederland heb ik gisteren in de eigen auto onderweg naar Arnhem (en terug) beluisterd, geen behoefte gevoeld om tussen al dat volk te staan dampen en schreeuwen. Ik was naar de NEMO met dochter en kleinzoon maar daar wilde men mijn iPhone ook al niet zien.

In Frankrijk schijnt de QR wel nodig om naar een eethuis te gaan, maar ik zie ook niet waarom ik nu ineens naar Frankrijk zou moeten.

Voorlopig dus geen punt voor mij.
Ik was ook niet op Zandvoort en heb er geen behoefte aan, die drukte. Uit eten hoef ik ook niet want duur en vaak niet lekker. (het is net koffie) Ik heb natuurlijk ook mijn eigen "pizzaria".
Afbeelding
Ik heb niks om mij over druk te maken maar waar ik behoefte aan heb is niet de manier om te rechtvaardigen wat er gaande is en nog gaat komen, toch. Ik ben trouwens wel heel erg blij dat die 3 zoenen weg zijn, hopelijk komt dat nooit meer terug! Ik snap ook niet dat ik hiervoor nooit mensen ben tegengekomen die het net als ik probeerden te vermijden. Gelukkig kan ik mij nu schuilen achter : "nee, liever niet want je bent gevaccineerd" of als ze niet gevaccineerd zijn het tegenovergestelde als reden. Je ziet, ik maak ook hier geen onderscheid, ik wil het gewoon niet.
Vanaf 20 september gaat er een hoop toegang voor testen in heb ik begrepen. En ook al heb je nu een QR code dan kan je de toegang wel vergeten als de 3e booster injectie er is. In Israël is vandaag de bevolking opgemaakt voor de 4e trouwens...!

Ik kan altijd mensen uitnodigen (niet teveel tegelijk) in mijn pizzaria natuurijk en ik heb geen QR scanner hoor!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

904
gilleko B. schreef:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ik ga vrijdag naar de Mösel, ben nog niet gevaccineerd, dus half uur voordat ik wegga moet ik een.test laten doen . Die kan ik dan laten zien aldaar. Duitsers hebben daar altijd minder moeite mee gehad dan Nederlanders.

Afbeelding
Volgens mij kun je er gewoon heen tuffen en wordt er soms naar gevraagd. Ook dat testen waardoor je een code ontvangt als beloning is praktisch hetzelfde...
Afbeelding

In iedere geval een mooie tijd gewenst daar, prachtige omgeving!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

905
bobbee schreef: ma 06 sep 2021, 19:36 Ik ben trouwens wel heel erg blij dat die 3 zoenen weg zijn, hopelijk komt dat nooit meer terug!
Ja fijn! Scheelt veel onhandigheid, het gevoel over (mijn of andermans) grenzen te gaan en griep/verkoudheidsoverdracht.
bobbee schreef: ma 06 sep 2021, 19:36 Gelukkig kan ik mij nu schuilen achter : "nee, liever niet want je bent gevaccineerd" of als ze niet gevaccineerd zijn het tegenovergestelde als reden.
Geweldig ;-)

Kan dus allemaal dankzij die (niet) vaccinatie.
bobbee schreef: ma 06 sep 2021, 19:36 En ook al heb je nu een QR code dan kan je de toegang wel vergeten als de 3e booster injectie er is.
Zodra mijn huisarts die in de aanbieding heeft doe ik weer mee ;-)

Op het ware NOS Journaal was net een item over de versoepelingen in Duitsland voor mensen met vaccinatie of die al corona hebben gehad. Verreweg de meeste mensen daar vinden dat fijn.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

906
Testen en vaccineren vind ikzelf prima. Maar zodra er een app waar ik persoonlijke gegevens in moet stoppen om de hoek komt kijken, dan ga ik steigeren. Ik wil mijn vaccinaties laten zien, eventueel via DigiD of mijn RIVM, maar een QR-code die anderen scannen en waarvan ik niet kan zien en weet wat ze scannen en wat ze dus kunnen lezen of digitaal opslaan, dat gaat mij te ver.
Ik probeer op andere digitale fronten van de grote spelers af te komen: Geen Microsoft meer: al 6 jaar geen Windows, maar Linux, geen MS-Office, maar Libre Office en de smartphone, daar ben ik Google ook aan het bannen, draait op een Linux-variant. Qua privacy ben ik ook voorzichtiger geworden en ben ik overgestapt van Ziggo naar Freedom. Dan moet ik het op een andere manier niet toch weer naar binnen halen.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill 3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

907
bobbee schreef:
gilleko B. schreef:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ik ga vrijdag naar de Mösel, ben nog niet gevaccineerd, dus half uur voordat ik wegga moet ik een.test laten doen . Die kan ik dan laten zien aldaar. Duitsers hebben daar altijd minder moeite mee gehad dan Nederlanders.

Afbeelding
Volgens mij kun je er gewoon heen tuffen en wordt er soms naar gevraagd. Ook dat testen waardoor je een code ontvangt als beloning is praktisch hetzelfde...
Afbeelding

In iedere geval een mooie tijd gewenst daar, prachtige omgeving!
Danke schön!

Afbeelding

909
gilleko B. schreef: ma 06 sep 2021, 19:53 Oh ja, ik.roep dat ik niet gevaccineerd ben en dat ik keelpijn heb als ik voor een verjaardag wordt gevraagd. Een.beetje de pragmaticus in mij. Dat werkt in ieder geval goed.
Afbeelding
Geniaal!

Bij mij weet iedereen al "oh hij komt sowieso niet"

910
fransg schreef: Op het ware NOS Journaal was net een item over de versoepelingen in Duitsland voor mensen met vaccinatie of die al corona hebben gehad. Verreweg de meeste mensen daar vinden dat fijn.
Ja vast heel fijn voor die dat zo beleven en ze hebben allemaal een QR code gekregen daarvoor. Misschien hebben ze nog niet door dat zoiets best gek is.
Dirk Jan schreef:Testen en vaccineren vind ikzelf prima. Maar zodra er een app waar ik persoonlijke gegevens in moet stoppen om de hoek komt kijken, dan ga ik steigeren. Ik wil mijn vaccinaties laten zien, eventueel via DigiD of mijn RIVM, maar een QR-code die anderen scannen en waarvan ik niet kan zien en weet wat ze scannen en wat ze dus kunnen lezen of digitaal opslaan, dat gaat mij te ver.
Ik probeer op andere digitale fronten van de grote spelers af te komen: Geen Microsoft meer: al 6 jaar geen Windows, maar Linux, geen MS-Office, maar Libre Office en de smartphone, daar ben ik Google ook aan het bannen, draait op een Linux-variant. Qua privacy ben ik ook voorzichtiger geworden en ben ik overgestapt van Ziggo naar Freedom. Dan moet ik het op een andere manier niet toch weer naar binnen halen.
Goede tips. Loop je nergens tegenaan met Linux? Dat er dingen niet werken? Ik heb bepaalde Software nodig die ik ooit gekocht heb voor Windows en er waarschijnlijk niet eens is voor linux. Illustrator, Software voor de snijplotter en nog wat dingen.