Re: COVID-19 & de koffiewereld

922
fransg schreef:Engszins off topic omdat ze er geen goeie koffie hebben maar leuk als contrast voor het "wat hebben we het dan toch goed hier":

Als ik dit zie voel ik mij schuldig, terwijl ik denk dat ik er niets aan kan doen. Clip van Bruce Springsteen lijkt heilig hierbij. Als ik aan Philly denk, denk ik aan de geboorteplaats van Michael Brecker. Ik verbind door hem grootsheid aan die stad.

Maar dit, niet de wereld van "wordt het een Lagom of een Etzmax". Was het maar een parallel universum, maar dat is het niet. Heb de indruk trouwens, waarvan ik intens hoop dat ik het mis heb, dat het verschil tussen arm en rijk in Nederland ook groter wordt. Nog niet van deze orde en grootte.

Zo iets komt wel eventjes binnen. Tis al laat, ik hoop dat ik nog lekker kan slapen.

Afbeelding

923
Je hoeft je echt niet schuldig te voelen over wat je daar ziet geprojecteerd op je eigen leefomgeving. Het is juist een rede om alert te zijn en dankbaar voor wat je hebt en dat niet zomaar normaal te vinden maar er juist zuinig op te zijn en in de gaten te houden wanneer er fratsen worden uitgehaald die het in gevaar brengen. Als je de mensen daar zult interviewen en ze zijn eerlijk met antwoorden zullen ze zeggen :
"JA bescherm en koester wat jullie hebben, voor je het weet ben je het kwijt. En als jullie dat niet doen, dan willen wij wel ruilen."

Het is er alleen maar erger geworden door de pandemie en het wereldwijde beleid, de mensen die daar nog een baan hadden zijn die nu kwijt en dan zeggen dat de regeringen de lockdowns doen voor het beschermen van de zwakkere voor een virus, nou als regeringen wereldwijd de hele wereldwijde economie laten instorten doen ze dat echt niet voor dat ene burgertje die kan schreeuwen wat hij wilt maar geen verschil maakt. Het komt er nog wel uit want het lijkt erop dat het gebeurt om hun eigen kapitaal wat op instorten stond veilig te stellen. Dat kan niet anders, dan zullen we zeggen hoe hebben we het niet kunnen zien. Dat kun je goed zien op onderstaand filmpje.
https://youtu.be/Mtbt315dzO8

Tenzij we het goed beschermen en niet alles zomaar voor lief aannemen.

De inflatie stijgt en stijgt en sneller door de lockdowns, vandaar die lage rente op hypotheken. De staatsteun voor de ondernemer wordt nu afgebouwd hier in NL, dan gaan er ontslagen vallen en al die mensen die tegen lage rente een huis te duur hebben gekocht kunnen dat niet dan meer betalen. De boodschappen gaan duurder worden, simpele dingen als eten duurder en dan komt de bank je een aanbod doen om het huis van je te kopen en aan je terug te verhuren want dat levert hen veel meer rendement op. Dan ben je dus totaal afhankelijk, met je QR code...en dat gebeurt allemaal om de zwakkere te beschermen.
Afbeelding

Je mag mij koekkoek noemen en wat dan ook, ik ben geen demonstrant, geen fvd'r, racist, tokkie, wappie, aluhoedje of aso maar dit is wat mij opvalt. En ik heb te doen met al die mensen die een huis kopen voor 450.000 Euro wat 2 jaar geleden nog 270.000 Euro kostte.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

924
Ach hoewel je weet dat er aan de ene kant dagelijks structureel ellende in de wereld plaatsvindt, je er aan de andere kant weinig aan kunt doen. Een (te) hoge mate van sensitiviteit en empathie kan een last worden. Dus net een espresso m.b.v. die mooie nieuwe molen gezet. En dan mijzelf inderdaad gelukkig prijzen dat ik aan de.goede kant in de wereld ben geboren, ook al istie voorzien van enkele bestuurders die eigenlijk beter nmm beter niet hadden kunnen besturen. En weet je wat, ik ga er zo nog één zetten. Bovendien ontvang ik straks een 18-22 grams IMS mandje voor de gelijktijdige maak van 2 latte's zodat ik de Eureka ook weer wat.meer ga gebruiken. Carpe diem!!

925
Het wordt een thread over economische trends, dus dan deze maar, een deel van een artikel in de ware Volkskrant:
Waarom doen de beurzen het zo goed tijdens de pandemie?
De grote beursgenoteerde multinationals hebben minder last van deze crisis gehad dan op voorhand was voorspeld. Ze presteren bijna allemaal boven verwachting. De halfjaarcijfers - van Facebook tot Apple, van ABN Amro tot Aegon en van DSM tot SBM Offshore - bleken deze zomer allemaal beter te zijn dan waarop analisten hadden gerekend. De grote bedrijven profiteren eigenlijk meer van de crisis dan dat ze eronder lijden.

Daarnaast staan alle geldsluizen open. De Europese Centrale Bank koopt voor 1.850 miljard euro aan leningen op, naast een maandelijks programma van 20 miljard. De Fed koopt elke maand voor 120 miljard dollar aan Amerikaans schuldpapier en zelfs aandelen op.

Daarnaast kopen veel bedrijven eigen aandelen op, omdat ze niet weten wat ze met hun geld moeten doen vanwege gebrek aan investeringsideeën. Er is geen alternatief voor aandelen. De rente is nog altijd 0 procent of zelfs negatief ondanks een oplopende inflatie. Wie spaart of zijn geld in vastrentende waarden belegt, verliest. Zelfs spectaculair door de oplopende inflatie. De markt voor cryptovaluta is te klein, die van vastgoed te veel gericht op de lange termijn, zodat beleggers vooral in aandelen stappen.

4 Wie profiteren ervan?
Wij allemaal. Niet alleen mensen die zelf beleggen, maar ook mensen die in een pensioenfonds zitten of een levenpolis hebben. Pensioenfondsen en verzekeraars zijn de grootste beleggers in aandelen. De rijken profiteren natuurlijk het meest. Zij hebben vaak al hun geld in aandelen zitten, terwijl Jan Modaal zijn geld meestal op een spaarrekening zet. De laagste inkomens hebben helemaal geen spaarpotje noch een fatsoenlijke pensioenregeling. De koersstijgingen vergroten daardoor de ongelijkheid.

5 Het tij moet toch een keer keren?
'What goes up, must come down', luidt een van de beurswijsheden. Alleen weet niemand precies wanneer. Er wordt geroepen dat aandelen nog nooit zo duur zijn geweest. Veel indicatoren staan op rood en voorspellen een koerscorrectie of zelfs een crash. Maar dan moet er wel een alternatief zijn voor aandelen. En voorlopig lijken de centrale banken noch de overheden van plan te zijn om op korte termijn te stoppen met het stimuleren van de economie uit angst dat er dan echt een recessie uitbreekt. Hoe dan ook, een andere beurswijsheid kwam dit jaar zeker niet uit: Sell in May and go away. But remember, come back in september. Wie dat advies had gevolgd, had nu een prachtige koersrally gemist.

6 Dus de AEX kan nog stijgen naar de 1.000?
Er zijn analisten die daarin geloven. Neem technisch analist Royce Tostrams, die zijn voorspellingen baseert op grafieken met trendlijnen en weerstandsniveaus. Hij ziet een zeer krachtige opgaande beweging die tot ver in dit decennium kan aanhouden. Nagenoeg alle indices hebben belangrijke technische weerstanden doorbroken. Daar tegenover staan de zwartkijkers die een enorme crash vrezen, omdat de aandelen zijn overgewaardeerd. Jeremy Grantham van vermogensbeheerder GMO waarschuwde al begin dit jaar voor een crash die de zeepbellen van 2001 en 1929 doet verbleken. Michael Burry, bekend van het boek en de film The Big Short, noemt het huidige koersniveau de grootste speculatieve zeepbel aller tijden. De AEX zou ook kunnen zakken tot 431 punten, de stand van vorig jaar maart.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

926
gilleko B. schreef: di 07 sep 2021, 08:50Bovendien ontvang ik straks een 18-22 grams IMS mandje voor de gelijktijdige maak van 2 latte's zodat ik de Eureka ook weer wat.meer ga gebruiken. Carpe diem!!
Leuk!

Ik heb een 25g VST bakje. Vince stuurde mij die ooit. Hij vertelde dat hij tijd bespaart door 's ochtends één supersterke espresso te drinken, dan kan de machine meteen uit.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

927
gilleko B. schreef:Ach hoewel je weet dat er aan de ene kant dagelijks structureel ellende in de wereld plaatsvindt, je er aan de andere kant weinig aan kunt doen. Een (te) hoge mate van sensitiviteit en empathie kan een last worden. Dus net een espresso m.b.v. die mooie nieuwe molen gezet. En dan mijzelf inderdaad gelukkig prijzen dat ik aan de.goede kant in de wereld ben geboren, ook al istie voorzien van enkele bestuurders die eigenlijk beter nmm beter niet hadden kunnen besturen
Afbeelding
. En weet je wat, ik ga er zo nog één zetten. Bovendien ontvang ik straks een 18-22 grams IMS mandje voor de gelijktijdige maak van 2 latte's zodat ik de Eureka ook weer wat.meer ga gebruiken. Carpe diem!!

Afbeelding
Mijn pavoni staat op non actief tot morgen, wachtend op een onderdeel. Wat hebben we het toch goed aan deze kant van de wereld he. Nou echt niet, het duurt tenminste 3 dagen eer dat het onderdeel hier is vanuit Hongarije en tot die tijd is het afzien!
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

928
fransg schreef:Het wordt een thread over economische trends, dus dan deze maar, een deel van een artikel in de ware Volkskrant:
Waarom doen de beurzen het zo goed tijdens de pandemie?
De grote beursgenoteerde multinationals hebben minder last van deze crisis gehad dan op voorhand was voorspeld. Ze presteren bijna allemaal boven verwachting. De halfjaarcijfers - van Facebook tot Apple, van ABN Amro tot Aegon en van DSM tot SBM Offshore - bleken deze zomer allemaal beter te zijn dan waarop analisten hadden gerekend. De grote bedrijven profiteren eigenlijk meer van de crisis dan dat ze eronder lijden.

Daarnaast staan alle geldsluizen open. De Europese Centrale Bank koopt voor 1.850 miljard euro aan leningen op, naast een maandelijks programma van 20 miljard. De Fed koopt elke maand voor 120 miljard dollar aan Amerikaans schuldpapier en zelfs aandelen op.

Daarnaast kopen veel bedrijven eigen aandelen op, omdat ze niet weten wat ze met hun geld moeten doen vanwege gebrek aan investeringsideeën. Er is geen alternatief voor aandelen. De rente is nog altijd 0 procent of zelfs negatief ondanks een oplopende inflatie. Wie spaart of zijn geld in vastrentende waarden belegt, verliest. Zelfs spectaculair door de oplopende inflatie. De markt voor cryptovaluta is te klein, die van vastgoed te veel gericht op de lange termijn, zodat beleggers vooral in aandelen stappen.

4 Wie profiteren ervan?
Wij allemaal. Niet alleen mensen die zelf beleggen, maar ook mensen die in een pensioenfonds zitten of een levenpolis hebben. Pensioenfondsen en verzekeraars zijn de grootste beleggers in aandelen. De rijken profiteren natuurlijk het meest. Zij hebben vaak al hun geld in aandelen zitten, terwijl Jan Modaal zijn geld meestal op een spaarrekening zet. De laagste inkomens hebben helemaal geen spaarpotje noch een fatsoenlijke pensioenregeling. De koersstijgingen vergroten daardoor de ongelijkheid.

5 Het tij moet toch een keer keren?
'What goes up, must come down', luidt een van de beurswijsheden. Alleen weet niemand precies wanneer. Er wordt geroepen dat aandelen nog nooit zo duur zijn geweest. Veel indicatoren staan op rood en voorspellen een koerscorrectie of zelfs een crash. Maar dan moet er wel een alternatief zijn voor aandelen. En voorlopig lijken de centrale banken noch de overheden van plan te zijn om op korte termijn te stoppen met het stimuleren van de economie uit angst dat er dan echt een recessie uitbreekt. Hoe dan ook, een andere beurswijsheid kwam dit jaar zeker niet uit: Sell in May and go away. But remember, come back in september. Wie dat advies had gevolgd, had nu een prachtige koersrally gemist.

6 Dus de AEX kan nog stijgen naar de 1.000?
Er zijn analisten die daarin geloven. Neem technisch analist Royce Tostrams, die zijn voorspellingen baseert op grafieken met trendlijnen en weerstandsniveaus. Hij ziet een zeer krachtige opgaande beweging die tot ver in dit decennium kan aanhouden. Nagenoeg alle indices hebben belangrijke technische weerstanden doorbroken. Daar tegenover staan de zwartkijkers die een enorme crash vrezen, omdat de aandelen zijn overgewaardeerd. Jeremy Grantham van vermogensbeheerder GMO waarschuwde al begin dit jaar voor een crash die de zeepbellen van 2001 en 1929 doet verbleken. Michael Burry, bekend van het boek en de film The Big Short, noemt het huidige koersniveau de grootste speculatieve zeepbel aller tijden. De AEX zou ook kunnen zakken tot 431 punten, de stand van vorig jaar maart.
Afbeelding
Afbeelding

929
fransg schreef:
gilleko B. schreef: di 07 sep 2021, 08:50Bovendien ontvang ik straks een 18-22 grams IMS mandje voor de gelijktijdige maak van 2 latte's zodat ik de Eureka ook weer wat.meer ga gebruiken. Carpe diem!!
Leuk!

Ik heb een 25g VST bakje. Vince stuurde mij die ooit. Hij vertelde dat hij tijd bespaart door 's ochtends één supersterke espresso te drinken, dan kan de machine meteen uit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
deze heeft ook een conisch lopend onderkantje!
Afbeelding

Afbeelding