Nee! Het gaat niet om medische achtergrond. Dat is een heel andere discussie. Een discussie trouwens die ten onrechte nauwelijks gevoerd wordt in Nederland.
Gevaccineerd versus niet gevaccineerd is iets anders. Het is een keuze. Geen vrijwillige, want staat haaks op artikel 11 van de grondwet. De discussie zou dus ook kunnen zijn (en die wordt gevoerd) of er in Nederland een betere toetsing van wetten aan de grondwet zou moeten zijn.
Tot slot: Nederland is een land van willekeur.
Onderscheid maken op basis van ras en geslacht (waar je niets aan kunt doen) mag niet. In dat zelfde artikel 1 van de grondwet staat geloof en levensovertuiging (beide een keuze). Ook op basis waarvan je in gelijke gevallen niet verschillen behandeld mag worden. Snap ik het nog?
Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
Re: COVID-19 & de koffiewereld
1182Meer zorgpersoneel zou fijn zijn, maar dan zou er in eerdere jaren een overschot zijn geweest, dan waren in de ogen van kiezers 'de zorgkosten de pan uit gerezen', zouden de overtallige zorgverleners in de WW zijn gegaan, ander werk hebben gezocht en zaten we nu alsnog met een tekort.
Het is lastig om goed voorbereid te zijn op alle mogelijke hoogst zeldzame gebeurtenissen.
Indien nu alles op alles wordt gezet om (over twee jaar) véél meer IC plekken te hebben, zitten we tegen die tijd met een overschot en krijgt de dan zittende bewindspersoon op zijn/haar falie wegens 'falend beleid' want intussen zijn elders juist veel meer mensen nodig.
Het blijft allemaal mensenwerk DUS heel veel geknoei met de beste intenties.
Er het beste van hopen en de verleiding weerstaan om anderen de maat te nemen, dat lijkt mij wel wat.
Het is lastig om goed voorbereid te zijn op alle mogelijke hoogst zeldzame gebeurtenissen.
Indien nu alles op alles wordt gezet om (over twee jaar) véél meer IC plekken te hebben, zitten we tegen die tijd met een overschot en krijgt de dan zittende bewindspersoon op zijn/haar falie wegens 'falend beleid' want intussen zijn elders juist veel meer mensen nodig.
Er het beste van hopen en de verleiding weerstaan om anderen de maat te nemen, dat lijkt mij wel wat.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
1183Eens.HanR schreef:Nee! Het gaat niet om medische achtergrond. Dat is een heel andere discussie. Een discussie trouwens die ten onrechte nauwelijks gevoerd wordt in Nederland.
Gevaccineerd versus niet gevaccineerd is iets anders. Het is een keuze. Geen vrijwillige, want staat haaks op artikel 11 van de grondwet. De discussie zou dus ook kunnen zijn (en die wordt gevoerd) of er in Nederland een betere toetsing van wetten aan de grondwet zou moeten zijn.
Tot slot: Nederland is een land van willekeur.
Onderscheid maken op basis van ras en geslacht (waar je niets aan kunt doen) mag niet. In dat zelfde artikel 1 van de grondwet staat geloof en levensovertuiging (beide een keuze). Ook op basis waarvan je in gelijke gevallen niet verschillen behandeld mag worden. Snap ik het nog?
Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
Maar het overstromen van de zorg wordt steevast genoemd als rede voor testen, prikken, lockdownen, en QR'en enzovoort...
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
1184Interessante vraag, of geloof dan wel levensovertuiging een keuze is.
Ik denk dat mensen ten prooi vallen aan een geloof/religie/complotdenkerij, niet na een weloverwogen keuze maar doordat ze erin verzeild raken en vervolgens niet zo goed meer helder en in vrijheid om zich heen kunnen kijken.
Maar wellicht is dat een overtuiging waarin in zelf verzeild ben geraakt. Dat kan natuurlijk ook!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
1185Een heel aparte benadering.fransg schreef:Meer zorgpersoneel zou fijn zijn, maar dan zou er in eerdere jaren een overschot zijn geweest, dan waren in de ogen van kiezers 'de zorgkosten de pan uit gerezen', zouden de overtallige zorgverleners in de WW zijn gegaan, ander werk hebben gezocht en zaten we nu alsnog met een tekort.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
1186Ik ga er altijd vanuit dat ikzelf degene ben die oogkleppen op heeft.fransg schreef:Interessante vraag, of geloof dan wel levensovertuiging een keuze is.
Ik denk dat mensen ten prooi vallen aan een geloof/religie/complotdenkerij, niet na een weloverwogen keuze maar doordat ze erin verzeild raken en vervolgens niet zo goed meer helder en in vrijheid om zich heen kunnen kijken.
Maar wellicht is dat een overtuiging waarin in zelf verzeild ben geraakt. Dat kan natuurlijk ook!
1187Overbelaste zorg geeft allerlei narigheid, tweedeling, lelijke keuzes. Je kunt zeggen "nou laten die artsen maar triage doen, is hun werk' maar daar raken ze ook overspannen van als de gangen vol dooien liggen.bobbee schreef: zo 14 nov 2021, 13:57 Maar het overstromen van de zorg wordt steevast genoemd als rede voor testen, prikken, lockdownen, en QR'en enzovoort...
Kun je zeggen "ziekenhuizen bij bouwen NU", dan zit je tegen de tijd dat die af zijn met teveel failliete ziekenhuizen.
Kun je proberen minder mensen ernstig ziek te laten worden, maar daar heeft iedereen en ander plan voor en elkeen verwerpt de plannen van de ander, lijkt het.
Lastig
1188Bedoel je dat er mogelijk iets niet aan de redenering klopt? Ik kan me niet voorstellen dat er jarenlang een dubbele capaciteit aan IC afdelingen met hoogopgeleid personeel al gapend en halve diensten draaiend zou klaarstaan, peperduur, met het oog op "je weet nooit waar het ooit goed voor is".bobbee schreef: zo 14 nov 2021, 14:01Een heel aparte benadering.fransg schreef:Meer zorgpersoneel zou fijn zijn, maar dan zou er in eerdere jaren een overschot zijn geweest, dan waren in de ogen van kiezers 'de zorgkosten de pan uit gerezen', zouden de overtallige zorgverleners in de WW zijn gegaan, ander werk hebben gezocht en zaten we nu alsnog met een tekort.
1189Aparte benadering omdat er nu handen aan het bed nodig zijn want er is een alles verslindend unstoppable virus wat niet meer weggaat met of zonder vaccin zoals blijkt uit oude berichten van in het begin van de pandemie én jouw eigen bericht van vanochtend.fransg schreef:Bedoel je dat er mogelijk iets niet aan de redenering klopt? Ik kan me niet voorstellen dat er jarenlang een dubbele capaciteit aan IC afdelingen met hoogopgeleid personeel al gapend en halve diensten draaiend zou klaarstaan, peperduur, met het oog op "je weet nooit waar het ooit goed voor is".bobbee schreef: zo 14 nov 2021, 14:01Een heel aparte benadering.fransg schreef:Meer zorgpersoneel zou fijn zijn, maar dan zou er in eerdere jaren een overschot zijn geweest, dan waren in de ogen van kiezers 'de zorgkosten de pan uit gerezen', zouden de overtallige zorgverleners in de WW zijn gegaan, ander werk hebben gezocht en zaten we nu alsnog met een tekort.
1190Er zijn ook mensen die menen dat er helemaal geen virus is en dat het verzonnen is en nog veel meer meningen.bobbee schreef: zo 14 nov 2021, 19:07Aparte benadering omdat er nu handen aan het bed nodig zijn want er is een alles verslindend unstoppable virus wat niet meer weggaat met of zonder vaccin zoals blijkt uit oude berichten van in het begin van de pandemie én jouw eigen bericht van vanochtend.
Dus alle neuzen een kant op krijgen lijkt me niet eenvoudig.
Investeren in goeie opleidingen, o.a. voor medisch personeel, lijkt me een goed idee maar daarmee lossen we deze wintergolf niet op. Er bestaan geen turbo-spoedcursus IC verpleegkunde waarmee je in enkele weken aan het IC bed kan.
Het virus zal wel blijven rondgaan, misschien op den duur in wat verzwakte vorm, en wie zich kan en wil laten vaccineren schijnt wel in het voordeel te zijn en geen of minder langdurige zorg nodig te hebben. Maar ook die maatregel is geen 'oplossing' waarmee andere oplossingen overbodig worden, als die zouden bestaan.
Vandaar: iedereen hun best doen, geen stennis maken, kalmte bewaren, er komt nog meer gedonder dus energie zuinig omgaan met consternatie, is mijn idee. En er het beste van hopen.