Uitsluiting is nooit leuk. Soms wenselijk, zoals we veroordeelde criminelen vaak voor beperkte tijd uitsluiten van deelname aan van alles, zolang ze in het Huis van Bewaring verblijven. Maar we moeten daar inderdaad terughoudend mee zijn.
Velen vinden "2G" onwenselijk, ik ook!
Weinigen hebben de dan wel wenselijke oplossing weten aan te dragen. Of heb ik iets gemist?
https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... crimineren
Tijdens de lockdown bleven veel theaters dicht. Wie er in dienst was of wie bij het vaste gezelschap hoorde kreeg voluit betaald, had weinig kosten en kwam betrekkelijk welgesteld uit de lockdown. Wie er als ZZP'er optredens had gepland kreeg niks en werd dus achtergesteld = gediscrimineerd.
Veel protest daartegen hoorde ik niet uit de samenleving als geheel en zo zijn er vele groepen die extra hebben gebloed waar het anderen stiekem best voor de wind ging.
Ik ben tegen het achterstellen van mensen, vooral wanneer die daar zelf niks aan kunnen doen.
Bedoel je dat jij dat "aub" wenselijk vindt? Ik vind dat niet wenselijk.ArjenT5R schreef: ma 15 nov 2021, 14:56 Gaan we dan aub ook alle rokers en alle obese een QR fixen oid? Dat is ook een eigen keus en is ook slecht voor de druk op de zorg...
Maar als roker maak je niet zomaar anderen tot roker, wie iemand tegenkomt die dik is gaat niet ineens zelf teveel eten en te weinig bewegen. Die vergelijking snap ik niet. Er speelt niets van besmetting in die hoek.
Risicovolle sporten kunnen een kick geven en een bot breken. Toen ik al skatend een paar vingers brak was ik gelukkig goed verzekerd. Hoge maandpremie maar wel 50 fysiotherapie-behandelingen in het pakket.ArjenT5R schreef: ma 15 nov 2021, 14:56 Racefietsers trouwens ook, en motorrijders, parachutisten....![]()
Echter als ik skate gaan niet ineens andere mensen dat ook doen terwijl ze dat helemaal niet willen. Dus ook daar zie ik niet de parallel met virusziekte.