Re: COVID-19 & de koffiewereld

1213
fransg schreef:
5CEC33FA-5E58-4BB4-9D14-59EBCBA6124E.jpeg
Allemaal leuk en aardig maar Dhr de Jonge dreigt met lockdown! Steevast aan dat vaccin vasthouden, lockdown of mensen uitsluiten als enige oplossing.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1214
Aan ons om iets te berde te brengen dat óók / wél een oplossing is... iemand?

Misschien is het wat om gewoon kalm en wellevend met elkaar van mening te verschillen tot het virus vanzelf een normaal verschijnsel is geworden. Zonder stemverheffing en vooral zonder vulgaire WO2 vergelijkingen alles een beetje traineren zodat er niks van terecht komt en het daardoor uiteindelijk een succes blijkt te zijn. Wie wil maakt zo snel mogelijk en zonder ophef gebruik van de aangeboden vaccins, wie dat niet wil gaat rustig hun eigen gang, jongeren met feestverlangen gaan naar een party zonder al teveel burengerucht. Zaken en zalen die om 18:00 dicht gaan doen om 19:00 de achterdeur op een kier en zo zingen we het uit.

Als ons dat lukt, staan we er bij een volgende crisis allemaal sterker voor.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1215
Ja, niet doen alsof de nu geopperde oplossingen ons hieruit gaan helpen. Alles laat zien dat je daar niet vanuit kunt gaan dus is dat ook niet het startpunt. Het virus niet groter maken dan het is in NL/Benelux.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1216
fransg schreef:Aan ons om iets te berde te brengen dat óók / wél een oplossing is... iemand?

Misschien is het wat om gewoon kalm en wellevend met elkaar van mening te verschillen tot het virus vanzelf een normaal verschijnsel is geworden. Zonder stemverheffing en vooral zonder vulgaire WO2 vergelijkingen alles een beetje traineren zodat er niks van terecht komt en het daardoor uiteindelijk een succes blijkt te zijn. Wie wil maakt zo snel mogelijk en zonder ophef gebruik van de aangeboden vaccins, wie dat niet wil gaat rustig hun eigen gang, jongeren met feestverlangen gaan naar een party zonder al teveel burengerucht. Zaken en zalen die om 18:00 dicht gaan doen om 19:00 de achterdeur op een kier en zo zingen we het uit.

Als ons dat lukt, staan we er bij een volgende crisis allemaal sterker voor.
Ik ben kalm. Als ik iets zeg wil dat niet zeggen dat ik niet kalm ben.
Afbeelding

1217
bobbee schreef: di 16 nov 2021, 09:03 Ja, niet doen alsof de nu geopperde oplossingen ons hieruit gaan helpen. Alles laat zien dat je daar niet vanuit kunt gaan dus is dat ook niet het startpunt. Het virus niet groter maken dan het is in NL/Benelux.
Ik denk dat we het eens zijn, al zou ik met het oog op de marketing willen aanbevelen dat we met een voorstel komen zonder dat er heel vaak het woord "niet" in voorkomt ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1218

fransg schreef:
bobbee schreef: di 16 nov 2021, 09:03 Ja, niet doen alsof de nu geopperde oplossingen ons hieruit gaan helpen. Alles laat zien dat je daar niet vanuit kunt gaan dus is dat ook niet het startpunt. Het virus niet groter maken dan het is in NL/Benelux.
Ik denk dat we het eens zijn, al zou ik met het oog op de marketing willen aanbevelen dat we met een voorstel komen zonder dat er heel vaak het woord "niet" in voorkomt ;-)
Dat moet wel als er telkens hetzelfde wordt gezegd als weerwoord. Door het wordt niet daaraan te koppelen weerleg ik dat. Ons topic is ook geen marketing topic maar gewoon een gesprek van een paar koffie malloten.
Afbeelding
Afbeelding

1219
Ik begrijp je aanpak goed, maar een stierenvechter bijvoorbeeld zegt met zijn lap "kijk hier eens!" en daarmee vermijdt hij te zeggen 'hier ben ik niet!"

Door ergens tegen te zijn vestig je onbedoeld telkens de aandacht op dat idee waar je mensen juist vanaf wil brengen.

Indien je wijst naar iets leuks dat een fijn alternatief is, lopen mensen ongemerkt de kant uit die je hen op wil hebben, of ze lopen allemaal een eigen kant op zonder dat daar al teveel schade van komt. Ook goed! ;-)

1220
Het gaat mi. niet om de bestrijding van een medisch nut en noodzaak inzake een medisch middel. De voorlichting daarvan is er 1 van. Het liegen en vertellen van halve waarheden.

Het gaat voorts om het grondrecht recht op onaantastbaarheid van het lichaam. Maar zoals bij vele grondrechten staat er dan bij, behoudens uitzonderingen in de wet. Als het vermoeden bestaat dat je twee xxl condomen gevuld met cocaïne halverwege je dikke darm hebt, dan mogen de opsporende autoriteiten er tot hun elleboog bij je in.

Dus het kabinet kan vaccinatie verplichten, uiteraard met hardheidsclausule bijv. Medische redenen om het niet te doen.

Maar dat doet dit kabinet niet, die "legt die verantwoordelijkheid steeds meer, al 2-dracht zaaiend in de samenleving, extern neer, al gillend en liegend dat er geen verplichting is hoor.Bij de Horeca bijv. Etc etc etc.

Nu tekenen de contouren zich steeds meer af om dit bij werkgevers neer te leggen. Ik wacht de jurisprudentie hierover met veel belangstelling af. Met name de wijze waarop we er werkgevers hiermee omgaan in de machtsverhouding werkgevers en werknemer. Indirecte dwang wordt dit genoemd, tja.

En wat blijkt ook nog eens, dat het beoogd effect van de vaccinaties niet, en dat betreur ik, is en zal worden bereikt.

En dan heb ik het nog geeneens over de bezuinigingen in de zorg en het structureel uitblijven van beleid (na 3 kabinetten Rutte) om het aantrekkelijk te maken om in de zorg te willen en bovenal te blijven werken. Dat moet niet beperkt blijven tot een applausje. Daar wordt namelijk keihard gewerkt en wordt geroeid met de riemen die zij heeft.

En dan de oorzaak daarvan te leggen bij die kleine groep ongevaccineerden (15%). Het optreden van dit kabinet werkt mi. maatschappijontwrichtend. Ik heb gesproken, gezegd

Nu even wat Mexicanen en Columbianen vermalen en naar binnen werkenHeerlijk, zondag mijn tweede prik