Ja ik merk ook dat er een soort van drempel lijkt te bestaan om gezellig mee te doen en duiten in het zakje te doen. Niemand wil graag de volle laag krijgen van bitterheid, gal en woede.bobbee schreef: do 18 nov 2021, 12:28 Ik ga stoppen met reageren want volgens mij is het voor de forumleden geen leuk topic om te volgen.
Misschien kunnen we een poll maken van 'hoe kunnen we deze thread opleuken, wat zou jij nou eens graag (vriendelijk, openhartig, zonder oordeel) willen lezen/zeggen?'
Er mag best slecht nieuws in zitten denk ik. Toen ik lang geleden meelas op een mailinglijst voor mensen met een nogal agressieve vorm van een ziekte waar 95% na 5 jaar aan zou overlijden, was het ook niet altijd alleen maar leuk nieuws maar deden er toch veel mee en was er juist heel veel onderling begrip. De diverse nieuwe dan wel experimentele geneesmiddelen werden met gejuich ontvangen en wie in aanmerking kwam voor zo'n experimentele test-fase was spekkoper. Niemand had het over mogelijke bijwerkingen want de dominante bijwerking van de desbetreffende aandoening was wel héél helder.
Misschien zit 'm daar het verschil: slechts weinigen worden héél erg ziek en ook al hebben sommigen, w.o. minstens een bekende van het forum, hun baan verloren tgv corona, het blijft iets dat maar weinigen echt persoonlijk aangaat, het komt niet dichtbij.
En dan heeft men extra veel last van 'de maatregelen' en net zoals tijdens een WK voetbal iedereen het beter weet dan de bondscoach, zijn er ook mensen die menen dat de fijne, edele boven ons gestelde bewindslieden het bij het verkeerde eind hebben