fransg schreef:Ik begrijp je positie en mening goed en ik vind ook dat 1G / 2G onhandig is en slecht te handhaven, en niet dramatisch helpt. Fijner zou zijn als iedereen zich aan de adviezen houdt, zoveel mogelijk thuis werkt en drukte mijdt, geen handen schudt e.d.
In het algemeen vind ik zoals ik leef het fijnste en mensen die anders doen zouden wat mij betreft in 'het' gareel moeten worden gebracht
Als je alle fast food plekken gedwongen sluit, friet verbiedt, alle dingen met teveel vet en suiker gaat verbieden, geen oliebollen meer toestaat, geen fabrieksbrood meer duldt, de tompouce van de Hema in de ban doet, nachtelijke dansfeesten hard aanpakt, cafe's waar nog alcohol wordt geschonken afbrandt, mensen de sportscholen in slaat, politie met weegschalen de straat op stuurt en alle dikke en ook te magere mensen laat oppakken en naar Oostgroningen verbant, dan is dat de eerste paar maanden nog geweldig leuk en grappig maar daarna krijgen we hier een taliban / ayatollah staat waar sommige zich buitengesloten beginnen te voelen

Het voorstel wat ik stuurde is natuurlijk extreem. Dat ziet iedereen dan natuurlijk wel...dat is uitsluiting van mensen dus ook en kan gewoon niet vandaag de dag. Ik snap niet dat mensen dat niet zien en als mensen het wel zien snap ik niet hoe die dat kunnnen accepteren.
Ik had het veel logischer gevonden als er was gezegd, we hebben nog niet het medicijn wat ons gaat redden voor de dreiging van het virus want we hebben meer tijd nodig. Er is ondertussen wel een vaccin snel ontwikkeld die je mag nemen, het werkt, we weten niet hoelang en hoe hij bestand is tegen mutaties maar de kans dat je in het ziekenhuis komt door covid wordt stukken kleiner. De lange termijn effecten hebben we nu niet in kaart maar we verwachten er niet al te extreme complicaties van.
Maar heb je een verhoogd risico om in het ziekenhuis te belanden, ernstig ziek te worden of erger, neem dan in ieder geval pas op de plaats. Eet gezond, zoek een sport voor beweging, ga iedere dag wandelen en geef geld uit aan goede vitamines en zoek geen drukke plekken op binnenshuis, vermijd groepen mensen maar spreek wel af met vrienden voor vermaak maar beperk het en zorg voor ventilatie! Overleg met de werkgever wat je kunt doen om contact zoveel mogelijk te mijden, werk bijvoorbeeld thuis. Neem in alle gevallen je eigen verantwoordelijkheid! Zowel in de keuze met vaccineren als hoe om te gaan met deze situatie. Het dragen van een mondkapje is een keuze en aan te raden. Het beschermd echter niet voldoende om besmetting uit te sluiten.
Wij zullen er alles aan doen om zieke mensen op te vangen daar waar nodig en de ziekenhuizen krijgen meer bedden en personeel. Ondertussen gaat de ontwikkeling van iedere vorm om het virus te bestrijden achter de schermen door en zullen wij de stand van zaken bij de volgende persconferentie toelichten.
Nu komt er applause....
En ja Rotterdam, logisch dat het erbij wordt gepakt. Het geeft des te meer aan dat wat er gebeurt niet werkt en niet de weg is. Degene die bepaalt dat de ander geen eigen verantwoordelijkheid kan nemen sluit de mogelijkheid voor de ander uit om zijn eigen verantwoordelijkheid te nemen. Progressie start niet met onderdrukking. Dit gebeurt overal op de wereld momenteel. Van Sydney, Oostenrijk tot Rotterdam. Overal extreme optredens van politie en speciale eenheden, en overal extreme demonstraties.
Dat de demonstranten hier in NL al 18 maanden of langer met hartjes, trommels en rozen rondlopen, mediterend op straat zitten is een complot!!
Want daarachter, daar broeit een sluw plan om heel Nederland af te branden.
Vandaar Rotterdam.