Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Onderextractie betekent dat je alleen een deel van de extractie doet, en niet alle solids uit de koffie haalt. Nu hangt het er vanaf of je op basis van tijd of op basis van volume werkt wat je moet doen.MdB schreef: za 27 nov 2021, 21:25 Hmm ok, gaat voor mij tegen mn beginners intuitie in. Lees overal dat te zuur vooral onderextracrie is en dat je je extractie verhoogt door fijner te malen en langere shots te trekken. .
Het viel me, alles teruglezend op dat je in je eerste bericht schrijft eigenlijk geen last van channeling te hebben terwijl je het nu als je grootste probleem bestempelt. Voortschrijdend inzicht?MdB schreef:Poeh frustrerend blijft het.
Mijn grootste probleem is volgens mij channeling. En dit gebeurt bij elke maalgraad lijkt het… heb dus geprobeerd met een grovere maling wat mensen hier aangeven maar het blijft ontzettend zuur.
Er werd gevraagd naar een filmpje van een shot en mn puck prep. Bij deze dus een foto van het wat grovere maalsel rechtstreeks uit de maler (via dosing cup) in het filter, daarna een foto na WDT en egaliseren met zo’n draaiende koffieverdeler, daarna foto na tampen en vervolgens het filmpje.
Ik had niet verwacht dat het zo moeilijk zou zijn om enigsinds drinkbare espresso te maken
Terug naar “Koffie technieken”