bobbee schreef: ma 07 feb 2022, 06:55
Warheart schreef:Mijn keus is zo goed als gemaakt voor de bonenmaler. Ik kan niet wachten om de volgende stap in mijn koffiereis te gaan maken

Hier hou ik van, je hebt er echt plezier in!
Dat is zeker zo, Bob. Het is dat ik een schijtluis ben en me niet zomaar volledig in het diepe gooi anders zou ik een serieuze carrière switch naar de koffie branche ook nog overwegen (en wie weet, ik heb nog wat jaartjes te gaan voor pensioen, haha).
Om met deze hele post ook nog op mijn manier een bijdrage te kunnen leveren aan andere twijfelaars, een korte recap plus eind uitslag:
- De keus tussen hopper of Single Dose ligt echt aan wat jij wil en hoe jij je koffie ervaring wil beleven.
- Voor mij persoonlijk zat er een hele grote twijfel tussen een Niche Zero, Of een Eureka Mignon Oro.
Uiteindelijk heb ik een keus gemaakt, en is dit de Eureka Mignon Oro geworden!
Waarom deze keus? Prijs en levertijd (om het even simpel te houden).
Ik heb werkelijk waar nog geen enkel negatieve uitlating over Niche gezien. De kwaliteit van dit apparaatje geloof ik blindelings en dat dit kwalitatief een echt goede maler is, ben ik van overtuigd.
Maar!
Ik heb anderzijds ook nog eigenlijk geen enkele echte negatieve uitlating over Eureka als Brand kunnen vinden (en ik heb online echt op tig sites , tig verschillende malers van hen bekeken reviews gelezen , filmpjes op YouTube, noem het maar op).
De Eureka Mignon Oro als Single Doser is nog een relatief nieuw apparaatje en heeft dus eigenlijk nog niet de bewezen sporen als apparaat tov Niche. Ondanks dat: zo vertrouwd als alles van dit merk klinkt en zoals ook op dit forum iedereen laaiend enthousiast is over ze, kan ik mij simpelweg geen enkele reden bedenken waarom dit apparaatje geen succes is. Ik vertrouw op de jarenlange kunde van Eureka in bonenmalers.
Dat gezegd hebbende, zou de Niche Zero mij minimaal 200 euro meer gaan kosten tov de Eureka, wat voor een heel groot gedeelte aan VAT in UK, en vervolgens nog eens aan BTW hier in Nederland zou weg sijpelen. Dat vind ik erg zonde als ik vergelijk dat de malers eigenlijk qua Prijs hetzelfde zijn (de Niche puur als apparaat is zelfs iets goedkoper).
Tel daarbij op dat de uitvoering die ik zelf zou willen, pas in April 2022 uitgeleverd zou gaan worden bij Niche, waarna de levertijd zo nog maar eens naar Mei 2022 kan gaan uitlopen (als alles goed gaat) en het verhaal is voor mij persoonlijk compleet.
Een tweedehands Niche, als die al te vinden is, was ook een optie geweest. Maar voor mij om 1 simpele reden niet: In het hele leerproces wil ik de maler volledig zelf ervaren. Ook het zogenaamde inlopen van de maalschijven. Wetende dat de eerste maling ongetwijfeld al beter zal zijn dan wat ik nu heb, wil ik ook deze ontwikkeling zelf ervaren.
Lang verhaal kort.
Eureka Mignon Oro. Ik ben klaar voor je