Re: De LONDINIUMs afdeling

131
Ednar schreef: ma 02 mei 2022, 10:51 Ik heb vorige keer 3 dikke tiewraps(model handboei qua dikte) , daarmee trek je ze binnen 3 minuten op hun plek.
Gelukkig is dat straks waarschijnlijk een overbodige exercitie :D
Zijn die tiewraps niet scherp aan de randen? Dan zou je de ringen kunnen beschadigen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

132
EricH schreef: ma 02 mei 2022, 15:16 Update van mijn bestelling:

14/4: ik bestelde én betaalde een Londinium R24, samen met enkele kleinigheden. Dat postte ik alhier op 15/4:

EricH schreef: vr 15 apr 2022, 08:08 Ondertussen heb ik gisteren een R24 besteld. Nu is het afwachten tot deze arriveert....

19/4: Reiss bericht dat de betaling is ontvangen
21/4: Reiss bericht dat verzending zal gebeuren op 26/4
26/4: Ik ontvang de DHL-track-trace-code. Op die website staat - ook nu - : "De verzender heeft een label aangemaakt, maar de zending werd nog niet overgedragen aan DHL"
28/4 Reiss bericht dat hij factory manager Luke al enkele dagen probeert te bereiken, om op te helderen waarom de machine nog niet is verzonden.

De Londinium-website vermeldt:
"Delivery Information. Products that are currently in stock will be shipped from our UK facility, usually within 24 hours."

Ondertussen zijn 18 dagen verstreken. En er is nog niks onderweg :?: :roll:
Ik denk dat Reiss er minstens zo tandenknarsend achteraan zit als jij ;-) Het schijnt er druk te zijn in Birmingham, zeker nu iedereen er post-covid weer bij is en alles dat achterstallig was ook NU moet gebeuren.

Op Schiphol hebben ze ook zoiets ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

133
fransg schreef: ma 02 mei 2022, 15:21
Ednar schreef: ma 02 mei 2022, 10:51 Ik heb vorige keer 3 dikke tiewraps(model handboei qua dikte) , daarmee trek je ze binnen 3 minuten op hun plek.
Gelukkig is dat straks waarschijnlijk een overbodige exercitie :D
Zijn die tiewraps niet scherp aan de randen? Dan zou je de ringen kunnen beschadigen.
Nee zijn glad aan beide kanten, dus ook prima handboeien :)
Londinium L r - Ceado E 37S - Ims baskets - St. Anthony tampers - Brandzaak bonen

135
fransg schreef: ma 02 mei 2022, 10:20 Zoiets zou ook mooi zijn voor de Londinium:

Ik vond ook video's waarin men lintjes gebruikt om zuigerringen correct in de groef te krijgen. Ook slim, maar zo'n plopper / duwer is wel extra handig.
Zijn de Londinium seals extra strak en stug?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze er altijd bij al mijn levers heel makkelijk op schuif.Ik leg ze eerst ff in bijna kokend water om ze soepel te maken en schuif ze gewoon in de groef.

136
cremalover schreef: di 03 mei 2022, 06:51 Zijn de Londinium seals extra strak en stug?
De nieuwste versie wel.
cremalover schreef: di 03 mei 2022, 06:51 Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze er altijd bij al mijn levers heel makkelijk op schuif.Ik leg ze eerst ff in bijna kokend water om ze soepel te maken en schuif ze gewoon in de groef.
Dat verhitten is een heel goed idee.

137
bobbee schreef:Ok, wat is dan de temperatuur die je wilt zien? En hoe kan de HX te heet worden als er vuil zou zitten tussen wand en sleeve van de groep? Als er vuil zou zitten stagneert de flow wellicht iets maar wordt geen extra energie gegenereerd. Als de flow stagneert wordt de groep niet heet en dan zou je kunnen zeggen dat het water in de hx te lang wordt verhit door boiler water maar als het water er kokend uit komt is er geen stagnatie anders zou het water er niet uitkomen, toch?
Is natuurlijk allang naar gekeken maar hoe staat de pressostaat afgesteld, wat is de boiler druk, klopt die meter wel, zit de pressostaat op een leiding? Is die leiding schoon?

Ik weet het dus niet hoor en ben geen monteur! Probeer het slechts te begrijpen.
Afbeelding
Ik snap het ook niet. Maar het is het enige wat ik niet uit elkaar heb gehad.
Als het schoonmaken niet helpt, schakel ik reiss weer even ik.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

139
Helaas had het gemaakt tooltje niet helemaal de juiste maat. Dus toch maar snel wat in elkaar gefrummeld met hout. Kon ik daarna de juiste maten opmeten en wordt de tool (altijd handig voor later) aangepast.

Afbeelding

En het resultaat is toch dat de boel best smerig is en de rubber ring redelijk versleten.
Afbeelding

Binnenkant van de groep:
Afbeelding

En de sleeve:
Afbeelding

Blindfilter onder de groep en citroenzuur er in. En af en toe even poetsen met een tandenborstel:
Afbeelding

De sleeve in een bak citroenzuur (met de zuiger erin zodat het grootste deel van de binnenkant niet in het zuur zit)
Afbeelding

Het resultaat:
Afbeelding

Afbeelding

Nu nog even tijd vinden om de HX leidingen los te halen en schoon te maken.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58