Giota DF64P...van Premium

1
De Giota aka Turin/Solo komt binnenkort in een nieuwe variant. De P van premium versie. Dit zijn de verschillen die ik zo snel zie:
1. rechtop staand model
2. poedercoat ipv vinyl wrap
3. hout accenten
4. niet de bovenste maar onderste burr beweegt bij het verstellen van de maalgraad (zoals bij Eureka)
5. maalgraadverstelling onder via een schuif i.p.v. via de krans
6. espresso focussed
7. schakelaar aan de zijkant
8. DLC coating op de maalschijven
9. andere burr carriers en uitloop
10. zou minder retentie hebben...

hier een link naar een filmpje: https://youtu.be/Uqv5-_7Usz4

prijs nog onbekend, maar duurder dan de normale DF64. leverbaar vanaf september?
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Re: Giota DF64P...van Premium

2
Ziet er niet verkeerd uit. Ben benieuwd naar meer informatie.

Waar ik mij alleen over verwonder en wat mij bij meerdere nieuwe molens opvalt, is dat er nog weleens wat overduidelijke kinderziekten aanwezig zijn. Zoals bijvoorbeeld het verschuiven van de molen bij het indrukken van het knopje. Als die reviewer hier na een paar uurtjes spelen al achter komt, waarom is de fabrikant daar zelf niet achter gekomen? Of zou dit een bewuste keuze zijn geweest om hier niks mee te doen?
Espresso: Ascaso baby t plus, lagom p64
Branden: Aillio bullet r1.

3
Ruben- schreef:Ziet er niet verkeerd uit. Ben benieuwd naar meer informatie.

Waar ik mij alleen over verwonder en wat mij bij meerdere nieuwe molens opvalt, is dat er nog weleens wat overduidelijke kinderziekten aanwezig zijn. Zoals bijvoorbeeld het verschuiven van de molen bij het indrukken van het knopje. Als die reviewer hier na een paar uurtjes spelen al achter komt, waarom is de fabrikant daar zelf niet achter gekomen? Of zou dit een bewuste keuze zijn geweest om hier niks mee te doen?
Anti slip matje eronder en klaar.
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

4
Ruben- schreef: vr 12 aug 2022, 14:34 Ziet er niet verkeerd uit. Ben benieuwd naar meer informatie.

Niet zo heel moeilijk te fixen lijkt mij, wat stukjes van dat spul wat je gebruikt om irritante potdeksels mee open te draaien, van die anti slip zooi zeg maar, onder de pootjes, Ben het wel met zijn ergernis over dat snoer eens, stomme plek, wat als je stopcontact aan de andere kant zit?
En natuurlijk had men beter na moeten denken over een en ander, maar goed, het is al heel wat dat er wat nieuws uit china komt dat niet 'lock stock & barrel' gestolen is uit de ontwerp afdeling van een EU of VS bedrijf. geld besteden aan betatesten en het daarmee fixen van de laatste haken en ogen is schijnbaar geen geld voor.
Kijk naar het DF64 / G-Iota gebeuren, de aan/uit knop achter de dosing cup, geen duidelijke markering om te zien waar ie nu helemaal op staat, en overigens het statische kleef probleem hebben ze nog steeds niet opgelost, vraag me echt af wat de basis van de oorzaak hiervan is, waarom heeft de ene machine het wel en de ander niet?

5
Het zou me overigens geen bal verbazen als een paar weken na het beschikbaar worden van deze molen er 3d geprinte 'hellingen' voor verschijnen [tong in cheek] met verschillende helling percentages natuurlijk, bij deze en gene om hem toch nog beter de rommel kwijt te laten raken.

6
bobbee schreef: vr 12 aug 2022, 15:10
Ruben- schreef:Ziet er niet verkeerd uit. Ben benieuwd naar meer informatie.

Anti slip matje eronder en klaar.
Afbeelding
Haha ja het is makkelijk op te lossen, echter had het niet nodig geweest.

7
RoosW schreef: vr 12 aug 2022, 15:11
Ruben- schreef: vr 12 aug 2022, 14:34 Ziet er niet verkeerd uit. Ben benieuwd naar meer informatie.

Niet zo heel moeilijk te fixen lijkt mij, wat stukjes van dat spul wat je gebruikt om irritante potdeksels mee open te draaien, van die anti slip zooi zeg maar, onder de pootjes, Ben het wel met zijn ergernis over dat snoer eens, stomme plek, wat als je stopcontact aan de andere kant zit?
En natuurlijk had men beter na moeten denken over een en ander, maar goed, het is al heel wat dat er wat nieuws uit china komt dat niet 'lock stock & barrel' gestolen is uit de ontwerp afdeling van een EU of VS bedrijf. geld besteden aan betatesten en het daarmee fixen van de laatste haken en ogen is schijnbaar geen geld voor.
Kijk naar het DF64 / G-Iota gebeuren, de aan/uit knop achter de dosing cup, geen duidelijke markering om te zien waar ie nu helemaal op staat, en overigens het statische kleef probleem hebben ze nog steeds niet opgelost, vraag me echt af wat de basis van de oorzaak hiervan is, waarom heeft de ene machine het wel en de ander niet?
Dat stopcontact is ook een mooie inderdaad :D

"We gaan innoveren! We doen het stopcontact aan de zijkant." 8-)

8
er zijn wel meer 'wandelende' malers...mijn Eureka XL doet dat ook op een gladde ondergrond...en zo ken ik meer malers.

die snoer zal vast nog wel verhuizen naar de achterkant zo verwacht ik...

tsja statische oplading blijft lastig bij SD zonder RDT...zal vast nog wel nagedacht worden over een screen of flap in de chute...lastig want te veel weerstand geeft weer stuwing.

we zullen zien..is toch nog prototype?
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

9
bvds schreef: vr 12 aug 2022, 17:05 er zijn wel meer 'wandelende' malers...mijn Eureka XL doet dat ook op een gladde ondergrond...en zo ken ik meer malers.

die snoer zal vast nog wel verhuizen naar de achterkant zo verwacht ik...

tsja statische oplading blijft lastig bij SD zonder RDT...zal vast nog wel nagedacht worden over een screen of flap in de chute...lastig want te veel weerstand geeft weer stuwing.

we zullen zien..is toch nog prototype?
Als ze willen leveren vanaf September? Ik betwijfel of het een prototype is, meer een 'first run' editie om wat gesprek stof en geruis op te bouwen voor de daadwerkelijke lancering, niemand wil een nieuw product in het venster zetten om daarna weken naar de krekels te moeten luisteren ;)