Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

5193
mr Blanc schreef: vr 16 sep 2022, 16:38 Ook altijd goed die broden! Hoeveel procent tarwemeel gebruiken jullie vs volkoren/roggemeel
Ik heb geen percentages, voeg gewoon bijna telkens dezelfde hoeveelheden bij elkaar.

desem: 180g bestaande uit 90g rogge en 90g water

280g meel (deels zelf gemalen tarwekorrels, grotendeels bloem)

150g water

14-15g boter

9-10g zout

flinke hand vol havervlokken voor de buitenkant.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

5194
fransg schreef: vr 16 sep 2022, 17:00
mr Blanc schreef: vr 16 sep 2022, 16:38 Ook altijd goed die broden! Hoeveel procent tarwemeel gebruiken jullie vs volkoren/roggemeel
Ik heb geen percentages, voeg gewoon bijna telkens dezelfde hoeveelheden bij elkaar.

desem: 180g bestaande uit 90g rogge en 90g water

280g meel (deels zelf gemalen tarwekorrels, grotendeels bloem)

150g water

14-15g boter

9-10g zout

flinke hand vol havervlokken voor de buitenkant.
Klinkt goed :D
Linea Mini R Zwart - Sculptor 078S Zwart - Specialita Mat Zwart

5198
Geeft niet. Als het nu nog niet duidelijk is wat er aan de hand is, dan waarschijnlijk nooit.

Op het moment dat een gemeente schrijft we gaan de mensen helpen financieel vanwege energieprijs dan is het goed en als een beroepsgroep aan de bel trekt, we redden het zo niet dan is het onbegrijpelijk. Tsja...
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

5199
Ik kan nagaan dat energie duurder wordt, en dat is voldoende alarmerend, beweren dat het TIENmaal zoveel duurder is geworden terwijl dat aan de tarieven niet is te zien zorgt alleen maar voor verwarring.

Als je een aanrijding hebt is dat erg maar als je dan invult dat je van tien kanten bent aangereden loop je het gevaar dat mensen hun schouders erover ophalen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

5200
fransg schreef:Ik kan nagaan dat energie duurder wordt, en dat is voldoende alarmerend, beweren dat het TIENmaal zoveel duurder is geworden terwijl dat aan de tarieven niet is te zien zorgt alleen maar voor verwarring.

Als je een aanrijding hebt is dat erg maar als je dan invult dat je van tien kanten bent aangereden loop je het gevaar dat mensen hun schouders erover ophalen.
https://youtu.be/OgoyGEF7qZc
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!