https://www.omroepwest.nl/nieuws/463622 ... een-bakkie
Wat voor apparaat is dit?
Re: Koffie in de krant of op het web
651La Pavoni Europiccola 1989 | Fiorenzato T80 | V60 | 1zpresso JX-Pro-S
Ja dat is wel een befaamd ding, werdt wel over gepraat in Den Haag. We gingen er wel ijs halen, maar toen dronk ik nog geen koffie. Iedereen zei : het is zoooo lekkere koffie. Stiekem denk ik dat het wel meeviel. Maar voor de koffiedrinkers wellicht een andere beleving om filterkoffie uit zo'n apparaat te tappen.
Das allang geen Garage meer maar een mooie vreettent, met aparte plees waar je zowat eleptische aanval verschijnselen zou krijgen.gilleko B. schreef:Leuk, Florencia, tegenover die Opel Riva garage. Ging er ook wel eens een ijsje eten.
️
Ik woonde destijds de jaren 70 in Den Haag ,een vriend van mij was wederverkoper van het ijs van Florencia tot het moment dat de eigenaar met zijn stropdas in de ijsmachine kwam en stikte, mijn zwager uit Apeldoorn dacht dat die een ijsje van 2 gulden wel op kon dus die bestelde dat, kreeg die een grote karton emmer van 2 liter met ijs, daar betaalde je destijds in Apeldoorn zeker 5 gulden voor super goedkoop ijs verkochten ze toen@3aan schreef: za 08 okt 2022, 00:50 Het Florencia machien werkte met een koffie concentraat wat op een matige temperatuur werd gehouden daar werd een kleine hoeveelheid van in een kopje getapt en daar ging een soort van melkschuim bovenop, ik denk dat het melk met een smaakje was en iets aangezoet, ze maakten natuurlijk ook grote hoeveelheden ijs en konden zodoende wel met smaak stoeien, heb er vaak een bakkie gedaan en er zeer betaalbare smakelijke broodjes gegeten.
Parkeren was en is een ramp, dat moet je voor lief nemen.
Het lijkt me stug dat het machien niet opgeknapt kan worden, misschien wat voor Buurman om een icoon weer in ere te herstellen?
Mooi gebaar voor z'n erelijstje.
Je kunt toch er tegenover parkeren in de torengarage? Naast Rock Palace?@3aan schreef:Het Florencia machien werkte met een koffie concentraat wat op een matige temperatuur werd gehouden daar werd een kleine hoeveelheid van in een kopje getapt en daar ging een soort van melkschuim bovenop, ik denk dat het melk met een smaakje was en iets aangezoet, ze maakten natuurlijk ook grote hoeveelheden ijs en konden zodoende wel met smaak stoeien, heb er vaak een bakkie gedaan en er zeer betaalbare smakelijke broodjes gegeten.
Parkeren was en is een ramp, dat moet je voor lief nemen.
Het lijkt me stug dat het machien niet opgeknapt kan worden, misschien wat voor Buurman om een icoon weer in ere te herstellen?
Mooi gebaar voor z'n erelijstje.
Terug naar “Leuk en interessant”