Re: De kosten die de pan uitrijzen

535
Het is wel mooi dar meerdere gemeentes 'energiecoaches' hebben om mensen te helpen omgaan met hun energie.

Jaren geleden werkte een vriendin van mij met mensen die allerlei schuld-problemen hadden. Een gezin had ondanks alle zorgen de kachel zo hoog dat het 30ºC was. Dit was nodig, vertelden ze, omdat hun huisdier, een slang, al drie maanden een maagprobleem had en geen kou mocht vatten. Ze konden het niet betalen maar vonden het dier belangrijker dan facturen.

Gisteren was ik bij een huurder die zich erge zorgen maakt om de energiekosten. Wel hadden ze een deel van de winkel open met een warmteblazer erboven en in een grote vergaderruimte boven de winkel was het heet, de radiator bijna niet aan te raken zo heet terwijl er helemaal niemand zat.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

537
Ik herkende de beste man meteen, heb zijn video's een tijd geleden al eens eerder bekeken. Ik heb zelf vloerverwarming en het inregelen daarvan was best een werkje. Uiteindelijk lukte het pas echt goed toen de CV monteur me liet zien hoe ik het brandervermogen van de ketel zelf iets terug kon schroeven. Maar een goed een centrale verwarming die goed is ingeregeld is inderdaad belangrijk.

540
Iedereen een co2 budget en later koppelen aan het CBDC! Het is de overheid gelukt en die wappies zijn nog steeds wappies terwijl veel zgn complot theorieën uitkomen. Prachtig om the zien hoe iedereen alles slikt en velen geloven dat dit allemaal heel toevallig zo samenvalt.
Afbeelding
Afbeelding

https://www.rijksoverheid.nl/binaries/r ... uikers.pdf

Hoeveel gas en elektriciteit kunt u per maand verbruiken?

Er is navraag gedaan bij het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat. Wat hiervoor in uw situatie geldt, hangt af van wanneer uw energiecontract in is gegaan. Uw energieleverancier dient u dus te informeren over uw exacte plafondverbruik. Maar onderstaande tabel biedt een indicatie van hoeveel u ongeveer per kalendermaand kunt verbruiken om binnen het prijsplafond te blijven.

Januari 2023: 221 m3 –  339 kWh
Februari 2023: 188 m3 – 280 kWh
Maart 2023: 159 m3 – 267 kWh
April 2023: 86 m3 – 207 kWh
Mei 2023: 35 m3 – 181 kWh
Juni 2023: 19 m3 – 159 kWh
Juli 2023: 17 m3 – 161 kWh
Augustus 2023: 17 m3 – 176 kWh
September 2023: 24 m3 – 199 kWh
Oktober 2023: 81 m3 – 266 kWh
November 2023: 147 m3 – 306 kWh
December 2023: 207 m3 – 356 kWh

Hoeveel gas en elektriciteit kunt u per dag verbruiken?

Er zijn zelfs richtlijnen voor het maximale gas- en elektriciteitsverbruik per dag. Deze vindt u tussen pagina 22 en 28 van dit PDF-bestand, waarin het ministerie van Economische Zaken en Klimaat een uitgebreide toelichting over het prijsplafond in 2023 geeft. Als uw jaarrekening bijvoorbeeld op 13 augustus 2023 binnenkomt, kunt u met deze cijfers eventueel uitrekenen wat de gevolgen voor uw prijsplafond zijn. Maar uw energieleverancier zal u hier meer inzicht in geven, is de bedoeling.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!