Re: Nieuw op et forum

13
bobbee schreef: di 22 aug 2023, 22:55 Ah ok! Nou, dan is het wel goed te doen met een scherpe boor cq gatenzaag.
Of een dremel.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino

15
Nou vandaag kreeg ik het pakketje van DR al. Dus natuurlijk alles aangesloten. Alles werkt goed druk wordt netjes 9 bar, manometertje werkt (moet ik nog wel in de behuizing plaatsen) maarrrrr de koperen nippel van het expansievat lekt als een malle. Morgen toch nog even proberen met teflontape maar anders zou ik het eerlijk gezegd niet weten. Wellicht toch een nieuw expansievat bestellen? De nippel/membraan wordt niet los door DR Trading verkocht zo te zien.
Koffiebonen van een lokale brander aan het uittesten, Macap mxd extreme, Expobar Brewtus IV

17
Zat me toch niet lekker zo vlak voor het slapen gaan....

Dus teflon d'r op en jawel nu loopt tie helemaal goed. Geen lekkage meer. Manometertje goed in de behuizing is nog even een puzzeltje. Maar et werkt in ieder geval goed nu! :D
Koffiebonen van een lokale brander aan het uittesten, Macap mxd extreme, Expobar Brewtus IV

20
HanR schreef: wo 23 aug 2023, 22:19 Afdichten met teflontape of Loctite 55 draad kan. Het mooiste werkt vloeibare pakking. Volgens mij verkoopt DR-trading dat ook. Loxeal 53-14 werkt voor de toepassing het mooiste. Is anders ook op meerdere andere plekken te koop.

Dat was het inderdaad dus precies. Ik had ook beter de manometer kunnen kopen waar jij het over had. Althans dan was het koperdraad veel korter geweest want het draad wat ik er nu bij gekocht heb is erg lang. Maar goed ik was ongeduldig en had het dingetje al gekocht voordat ik jouw berichtje hierover kreeg. Het manometertje zelf vind ik trouwens wel heel mooi. Lekker spartaans zonder enige opsmuk. Van de Loxeal 18-10 ben ik (vooralsnog) niet bijzonder gecharmeerd. Wat vind jij de beste afdichting voor de schroefdraden? Hoe dan ook bedankt voor je goede advies.
👍